HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Klasszikus angol almatorta recept

2011.10.20. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ezzel az almatorta recepttel kérem szépen nem csak a kiszemelt áldozatokat lehet levenni a lábukról, hanem receptversenyt is lehet vele nyerni. 2008-ban életem első receptversenyén indultam ezzel a tortával, és Varga Gábor különdíját nyertem meg vele, amire azért voltam büszke, mert nem a szavazatokon múlt és a mozgósítható ismerősöktől, hanem a szakmai bíráktól. A torta még ma is kedvencünk, és nem tudjuk megunni.

A recept tökéletes, soha semmin nem változtatok, nem variálok és ígérem ha elkészítitek, ti ugyanígy fogtok érezni. Közben elolvastam a desszert.eu oldalán a tortához tartozó hozzászólásokat, és most gyorsan kiegészítem az ott felmerülő kérdésekre adott válaszokkal a receptet.

Tehát: igen, ha vastag kerámiaedényben sütjük, akkor bizony előfordulhat, hogy nem sül át az alja, amire az a megoldás, hogy vagy vékonyabb edényben süssük, vagy kb. 10percere tegyük be és süssük vakon a torta alját. A tésztának elégnek kell lennie, nyugodtan nyújtsuk akár 2 mm vékonyra.

A következő kérdés, hogy lehet e előbb megsütni. Nos, egyértelműen igen a válasz, annyi történik a tortával, hogy másnap nem annyira omlós a tészta, mivel egy kevés nedvességet visszaszív az almából, viszont a lét a keményítő megfogja, és nem fog szétfolyni, amint ez a fotón látszik is, sőt összeérik. Frissen varázslatos, izgalmas és huncut, másnap inkább egy boldog meghitt hosszabb érettebb kapcsolathoz hasonlatos a változás. Háni itt ül, és látja hogy gépelek, úgyhogy most ez utóbbi mellett tenném le a voksomat mind az almatorta, mind a kapcsolatok vonatkozásában. Végül pedig bizony az alma íze a kulcs, én a savanykás és res almákat részesítem előnyben, nem jó ha kásás, és nem jó ha túl édes, vagy hiányzik az alma savanyú íze . A citrom nem elég!

Hozzávalók:

250 g liszt

150 g hideg vaj

36 g cukor

2 evőkanál hideg víz

csipet só


 

750 g hámozott alma

1 db citrom

1 teáskanál őrölt fahéj

54 g cukor

1 evőkanál étkezési keményítő

3 evőkanál sárgabarack lekvár

A tésztát mostanában nem kézzel, hanem mixerrel szoktam készíteni. Ami annyit tesz hogy a késes mixerbe alulra belemérem a hideg vajat, aztán a lisztet, cukrot és sót. Ezt morzsásra keverem, és kiöntöm egy tálba hozzáteszem a vizet, és kb 1 perc alatt összegyúrom. Csudajó módszer, mert a tészta biztos nem melegszik túl a kezem melegétől, hamarabb kész, csak egy mixerrel többet kell mosogatni, de ennyit simán megér. 1 órát lefedve hidegben pihentessük. A kivajazott tortaformánk aljára nyújtsuk ki a tészta felét, úgy hogy az edény falára is jusson.

Az almákat vágjuk kockára és a többi hozzávalóval keverjük össze majd öntsük a tésztára. A másik tésztafelünket is nyújtsuk, majd fedjük be vele az almát. A közepére végjunk egy kéményt hogy a gőzök távozhassanak. A tetejért a maradék tésztával díszítsük.  

180C-on 50 percig süssük . Ha kész, a tetejét kenjük meg baracklekvárral, hogy fényes legyen.

 

Szólj hozzá!

Címkék: alma gyümölcsös torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr193316455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása