HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Karácsonyi kávés-rumos golyó recept

2011.10.22. 08:00 :: sajtosbrokkoli

Mostantól elkezdem a karácsonyi ráhangolódást. Ma éppen kávéval, alkohollal, és kakóval. Hogy lássátok komolyan gondoltam, szép ünnepi golyó desszerteket formáztam, és elővettem a karácsonyi díszeimből is párat, hogy átérezzem a hangulatot. 

Ne aggódjon senki, nem hagytam még elől őket, gyorsan vissza tettem a padlásra nehogy a gyerekek a díszekre reagálva elkezdjenek kívánságlistát írni. Amúgy a héten gumikat váltottam az autón, és a fiúkat kértem meg, hogy menjenek le a pinyőbe a téli szettért, és hozzák fel. Ezt meg is tették, nem szólhatok egy szót sem, de felhozták a karácsonyi dekorációs kúpot is, amit minden évben fedíszítünk . Hiába mondtam, hogy korán van, háni hiába mondta, hogy anya nem fog örülni, és csak akkor kerül fel, ha ők felhozzák, a srácok összefogtak, és a 150cm magas fémkúpot felkinlódták a a lépcsőkön, és most nyersen, bent figyel a gyerekszobában, miután megkértek hogy díszítsük fel, én meg kijelentettem hogy ok, majd 1 hónap múlva. Nem bánták, boldogan kerülgetik így is. 

Kétféle golyót készítettem, egy bűnösebbet és egy kevéssé bűnöset. Nem az alkohol miatt bűnös, hanem a benne lévő, vagy nem lévő cukor miatt, illetve a normál és a teljes kiörlésű kekszek miatt.

Hozzávalók:

édesebb (kívül kakós)                                    keserűbb (kívül porcukros kakós)

130g teakeksz                                              130g teljes kiőrlésű keksz

80g dió                                                         80g dió

2 tk kakaó                                                     2 tk kakaó    

50ml rum                                                       1 ek rum

1 kk nescafe                                                  1 kk nescafe    

3 ek agaveszirup vagy méz                               3 ek kévélikőr
 

kakó, és porcukor a golyók befedésére

A kekszet és a diót ledaráljuk (mixerrel) , a nescafét egy ek vízben feloldjuk. A nedves hozzávalókat öntsük a kekszes dióhoz, és villával dolgozzuk össze. Ha nem elég édes, nyugodtan lehet hozzá még mézet, vagy szirupot tenni hozzá, ha nem elég nedves, akkor még folydékot ami lehet kávé, alkohol, vagy a méz illetve az agaveszirup.

Formázzunk golyókat, és alaposan hűtsük ki őket. Ez vagy 6 óra a hűtőben, lehet a mélyhűtőis, fél órára. Mivel van benne jócskán alkohol, illetve a dió is olajos, ne fog megfagyni. Kakaóba vagy porcukros kakóba, esetleg dióba forassuk meg tálalás előtt. Kis papír kapszlikba ültessük őket. Lehet belőle szép arany és ezüst színűt is kapni, ha ünnepi asztalra tesszük.

Ez a golyó keserű, alkoholos, kissé fanyar, igazi felnőtt eledel. Akinek az édesség édes, és cukros, az próbálja ki még karácsony előtt, nehogy ott jöjjön rá, hogy igazából kókuszos vajas édes golyókra vágyott, Ez pedig valami egészen más.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kávé karácsony csokis ünnepelek édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr473321068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása