HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Avokádó torta citromos sajtkrémmel - elég bevállalós vagy?

2012.01.18. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Én az voltam. Az avokádóval kapcsolatban többen elbizonytalanodtak már a tekinteteben, hogy gyümölcs e vagy zöldség. Érdekes módon soha eszembe sem jutott gyümölcsként használni, pedig akár úgy is működik. Ráadásul a színét is megtartja, és csodás árnyalatot ad a sütinek.  


 

Teljesen mindegy viszont, hogy gyümölcs e vagy zöldség, a citrom, a lime és azok levei tökéletes összhangban vannak az avokádóval. Ennek köszönhetően aztán egy percig sem kellett gondolkoznom azon, hogy mit kíván magának a kész torta. Egyszerűen kiabált a citromért, és én megadtam neki amit kért. Hiába no, 3 gyerek mellett nagyon kompromisszum kész lettem.

Az ötlet egyébként úgy jött, hogy Sonja megkínált egy szelet banános sütivel, ami nagyon különleges állagú volt. Szaftos, és rugalmas, sült, de nedves, leírhatatlanul tökéletes volt, mindazok ellenére, hogy a banánért nem rajongok. A túlérett banánokat gondolta hasznosítani. Mikor hazaértem, megláttam egy avokádót a gyümölcstálban, és az jutott eszembe., hogy meg kellene próbálni, hogy az avokádó miként viselkedik egy banános sütihez hasonló közegben.

A receptet egyszerűen az avokádó mennyiségéhez próbáltam igazítani. Egy igazán különleges ízvilágú süti kerekedett, amit bizonyosan fogok még sütni, de immáron bátrabb mennyiségben.

Hozzávalók:

1 avokádó ez 100g volt

45g vaj

2 ek xillit

2 ek tejföl

½ citrom héja és leve

100g liszt

50g mandula ( héj nélkül apróra vágva)

1/2 tk sütőpor

Krémhez:

1 philadelphia krémsajt

3 ek agave szirup (de bármivel édesíthető)

½ citrom, és lime héja

1-1 ek leve


 

A xillitet a vajjal kikevertem, a tojást, sót és a tejfölt hozzáadva tovább kevertem. Az avokádót villával összetörtem, és a krémhez adtam. A lisztet a sütőporral és a mandulával összekevertem, és azt is belekevertem. Sütőpapírral bélelt kicsi formába tettem és 180C-on kb. 35 percig sütöttem, amikor egy kicsit elkezdett pirulni, és a beleszúrt fogpiszkáló száraz maradt, jól átsült, kivettem.

A sajtos a sziruppal, a citrusok levével és héjával összekeverjük, és a tortaszeletekhez adjuk. Én a díszítésként rárakott lime szeletből kipréseltem a levet is a sütire, fantasztikus volt.

Nagyszerű ízvilága van, szívből ajánlom kipróbálásra.

 

4 komment

Címkék: édes zöldség gyümölcsös torták sütök avokado édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr963572254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2012.02.02. 08:44:40

Amilyen avokádófüggő lettem mostanában, még az is lehet, hogy bevállalpom!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.02.05. 23:39:45

Édesítőszer, amit nyírfacukorként is hívnak, kedvezőbb élettani hatásokkal, mint a cukor. A szénhidrát tartalma lényegesen kisebb, mint a sima kristálycukoré, többféle diéta eetén is fogysztható, (cukorbetegség, vagy kandia diéta pl.) fogszuvasodást sem okoz, mint a cukrok. Lényegesen drágább is persze, bár ezt nem kérdezted, sok helyen kapni, pl bioboltok, net, legutóbb a Rózsa uitcában egy pékségben vettem.
Pl ha még cukorral innád a kávét, sokkal egészségesebb lenne xillittel, de ez ma már nem kérdés szerencsére.
süti beállítások módosítása