HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Citrus juice

2012.01.28. 08:58 :: sajtosbrokkoli

Folyik a nyálam, pedig nem is jön a fogam. Simán elég csak ránéznem a fotókra, ömlik a nyálam, persze nem a fotók minősége, vagy a kompozíció tökéletessége miatt, de mindegy mit nézek a képen, eszembe jut az íze.

Sokkal korábban szándékomban állt írni a juiceremről, ami magyarul annyit tesz gyümölcscentrifuga, de nem volt még rá alkalom. A továbbiakban centrifugának, vagy juicernek fogom hívni, mert ennél bonyolultabb magyar szó talán csak egy van, az útelágazás, bár azt legalább könnyű leírni.

Amiért nem gondoltam télre halogatni a juice-okról írt bejegyzés, az az volt, hogy azt gondoltam, ennek a témának nem igazán szezonja a tél de ez nem így van, ahogy folyamatosan használom télen is, inkább az a tapasztalatom, hogy szezonja van most is, csak a juice-ok színe a sárga és a zöld árnyalatok valamelyikében pompázik. A mostani is csak azért kapott kis rózsaszínt, mert vettem vérnarancsot.

A péntek mindig a legsavanyúbb nap. Ez azért van, mert akkor itt van Erika, aki hasonló perverz módon megissza akár a legsavanyúbb, legkeserűbb juicet is. Amikor csak a fiúkkal osztozom, akkor nem készíthetek ilyeneket. Ezért a péntek egy ideje a citrusfélék napja.

A juicer nálunk a vitaminbevitel kulcsa. Legalábbis ezt gondoltam, mielőtt megvenni szándékoztam. Azóta, már tudom, hogy sokkal több ennél. Nem csak italok készíthetőek, de akár leves is. A fennmaradt gyümölcspép pedig adható süteményekbe, szószokhoz, de még maszkot is készíthetünk pl. az ananász rostokból arcpakolásnak.

A juicer mindent megesz. A brokkoli, vagy karfiol, de a káposzta torzsája is alkalmas juicenak, és ha valamilyen más gyümölcs mellé párosítjuk, akkor a gyermek pl észre sem veszi, hogy a vas bevitelt egy brokkoliszár segítségével megkapta, az alma-répa italában.. Arról nem beszélve, hogy a konyhai hulladékok utolsó apró részéből is kinyerhetjük a vitaminokat.


 

A tegnapi juice az képen látható gyümölcsökből készült, az egymás mellet lévő citromokat viszont csak a kontraszt kedvéért raktam egymás mellé, hogy lehessen látni milyen a különbség lehet citrom és citrom között, és hogy ha valaki nem tudja, most már lássa milyen a meyer citrom, ami mostanság kapható itthon is, és amiről sok blogger társam is írt mostanság.


 

Ebbe a gyümölcs összeállításba nem kell semmi, csak egy szívószál, és jégkocka, de ha valaki mégis hozzátenne valami pluszt, akkor jöhet egy szelet gyömbér a juicerbe, egy kevés agaveszirup a pohárba, és tökéletes ital kerekedik belőle.

Azt elfelejtettem leszögezni, hogy a a juice-ok alapanyaga a jég a gyümölcsön kívül. A meleg juice jó. De a jéghideg juice élmény. Hatalmas a különbség. Ezért is jobb a tél, mert a gyümölcsök a hideg levegőn tartva eleve hidegek. Nyáron ez nem így van.

A tisztításnál egy lépést mindig megspórolok. A kiflis, vagy gyümölcsös vékony nejlonokat sose dobom ki, ugyanis ez kerül a centrifuga szemét tartályába szemetes zacskóként, így pontosan mint a szemetes esetébe, tiszta marad a vödör, a zacskót minden használat után cserélem, de a vödröt hetente csak egyszer mosom el, Azt is csak illendőségből.

A gyerekek szeretnek maguknak préselni, válogatni, és gyümölcsöt mosni. A boltban, vagy a piacon, mindenki keresi a legnagyobb almákat, de a legkisebb legolcsóbb pont a legalkalmasabb a juicerbe, mert az egybe bemegy a torkán, és így csak mosni kell, aprítani nem.. Ha valaki hezitál, mint ahogy annak idején én tettem, hogy vegyek e vagy sem, annak azt ajánlom ne habozzon, mert minden család, de főleg a gyerekes családok egyik legjobb barátja lesz ez az eszköz.

 Nekem HR 1861 Philipsem van, kitűnő darab.

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös csacskamacska édeseim zongorázok hitalok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr633949774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása