HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Gnocchi paradicsomszószban

2013.09.30. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Gyakorlatilag olasz nudlinak is hívhatnánk, mert a tészta maga kísértetiesen egyezik a mi burgonyás főtt tésztánkkal, csak mi édesen, ők meg mi mással, mint parmezánnal és paradicsommal eszik. Helytől, tradíciótól, és alkalomtól függően változik a formája, mérete, színeés a felülete.

gnocchi (6).jpg

Ami azt illeti, én szeretem a csíkosakat, és a kicsit nagyobbakat, meg persze a színeseket is, mert ha spenótos a tészta akkor zöld, ha céklás akkor lila lesz. Mamától nemrég kaptam egy kis antik eszközt, ami a képen is szerepel, és amit nem gnocchi csíkozásra találtak ki, de én most azzal csíkoztam. Viszont ha már, amúgy is szándékoztam bemutatni, de most itt az alkalom, hogy megkérdezzem, tudja e valaki mi ez, és mire használták, használják?

gnocchi.jpg

Az apropó pedig tényleg az volt, hogy a fiúk szilvás gombóccal, és nudlival gyötörnek többedszer, és én már -annak ellenére, hogy sose hittem volna, kissé unom az édeset, és ettem volna valami sósat, így lett egy tányérnyi csíkos gnocchi, arrabiata szósszal, és parmezánnal. Ha lett volna itthon friss bazsalikom, akkor a képek, és az étel is tökéletes lett volna, de azért nem pusztultam bele így sem , remek volt.

Hozzávalók:

6-700g főtt (magas keményítő tartalmú) krumpli

1 tojás

1 tk só

170-200g liszt

parmezán, bors (ha csak gnocchi készül)

A krumplit héjában megfőzzük, meghámozzuk, krumplinyomón áttörjük, és a többi hozzávalóval tésztát gyúrunk belőle. Lisztezett deszkán hengerekké gyúrjuk, felvágjuk, és formázzuk őket. Bő sós forrásban lévő vízben megfőzzük, ha feljöttek a víz tetejére, még kb 20 másodpercet főzzük, és leszűrjük, vagy szűrővel kihalásszuk őket. Én általában halászok, mert egyszerre nem szoktam sokat rakni a főzővízbe.

gnocchi (5).jpg

Friss forró paradicsomszószba öntjük, én nem szoktam összekeverni, mert így szebb a tányérokon.

A paradicsomszószhoz egy doboz darabolt hántolt paradicsomot kevés olajon megfuttatott hagymára öntünk, egy gerezd fokhagymát vágunk bele, egy chilli paprikát, és friss, vagy szárított bazsalikomot adunk hozzá, amivel alaposan átforraljuk.

Frissen reszelünk rá parmezánt, és pont úgy lehet vele halálra enni magunkat, mint a szilvás gombócból, vagy a nudliból. Ez persze nem kötelező, de még is így szokott lenni.

Egy éve: Epersügér,  Áfonyás mandulás kenyér

két éve: Karfiol paradicsomos krumplival, Csillag füge

10 komment

Címkék: olasz zöldség tészta főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr515539979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.09.30. 07:26:20

Ez egy gyonyoru gnocchi (keszito) deszka!

youtu.be/f11josyOr-s

Szerintem a fiuk imádnák hasznalni!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.09.30. 08:15:59

@rezsoatya: Eddig nem tudtam ,lyen gyerekmunkával fenyegessem őket, ha nem tanulnak jól, de most remek ötletet adtál. Ezt ülve napi 8 órában simán tudnák, de tényleg.
Megnéztem a videót, és ott sokkal keményebb a tészta, mint amilyen az enyém volt. Hiába. Ahány ház, annyi gnocchi!

És továbbra is várom a megoldást.

rezsoatya (törölt) 2013.09.30. 08:28:37

@sajtosbrokkoli: hat ha nem hiszel nekem, akkor legyen mondjuk disznovakaro...! :-P

szőkeluca 2013.09.30. 08:39:35

csigatésztakészítő!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.09.30. 09:03:53

@szőkeluca: BINGO! De kell még hozzá valami . Tudod mi az? Meg hogy hogy használják?
Ügyes vagy. Meg okos. Meg szép is.

szőkeluca 2013.09.30. 09:19:28

az a kis pálcika, amivel csavarják. nagymamámnak volt ilyen, asszem talán hat éves voltam, mikor utoljára ilyet gyártottunk az egyik nyáron.

motoroskonyhaja 2013.09.30. 19:12:30

Tetszik, ügyes munka! ;) Ha nagyon szőrszál-hasogató szeretnék lenni, akkor én biztos tennék a szószba kevés sót, csipet cukrot és borsot is ;) Esetleg még kevés kakukkfüvet, de ez már tényleg csak kötekedés :) :) :) Újra csak ismételni tudom magam: ügyes!!!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.09.30. 21:33:51

@szőkeluca: Esküszöm fogadtam volna rá, hogy bárki aki felismeri annak a nagymamájától fog rémleni valami .

@motoroskonyhaja: Nem lesz haszontalan a fűszerezés valóban, és hiszem, hogy ez már mindenkienk magától is megy aki olvas.
Kösz.

motoroskonyhaja 2013.10.01. 17:55:20

@sajtosbrokkoli: Szerintem félreértettél ;) Semmi bántó szándék nem volt bennem, sőt! Azért írtam hogy ügyes, mert valóban annak gondolom a tésztádat és a fáradozást is, amilyen gonddal elkészítetted. Tetszett a sztori is, a deszkáról/eszközről (bárminek nevezzük is) nem is beszélve. Én nagyon régen nem láttam ilyet, az pedig, hogy valaki ilyet használ mindenképpen pozitív. Remélem így már egyértelműbb volt a gondolatom ;)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.10.01. 21:30:32

@motoroskonyhaja: NAgy baj van ezzel a nettel. Nem látni a tekintetet, nem hallani a hangsúlyt, és nem érezni biztosan mit akar a másik.
Igen, én értettelek, nem is vettem magamra, csak azt, hogy a só meg a bors kimaradt, ebben igazad van, de önkritikusan kívántam viccesen megjegyezni, hogy tényleg nem haszontalan, és a kösz a nem negatív kösz volt, hanem megköszöntem a dicséretet, amit kaptam. Te egy szót írtál "ügyes", én meg egy szóval válaszoltam, kösz.
Szóval: Worldpeace, és amúgy meg mondjaon le a net!

Még egyszer kösz, hogy még magyarázkodsz is. (mosolygok, meg minden, őszintén)
süti beállítások módosítása