HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Normafa éhen-szomjan

2012.02.10. 13:36 :: sajtosbrokkoli


 

Leesett a hó a múlt szombaton, mindenki aki mozog a szabadban találta magát. Sokkal durvább, hogy mindenki ugyanoda ment, a Normafára. Így viszont feltett szándékom volt, megvizsgálni mit lehet enni és inni a Normafán szánkózás közben.

Nos gyakorlatilag semmit hétvégén, kicsit több mint semmit hét közben.

Vasárnap délután Nem jutottunk el a rétesig sem, mert annyira sokan álltak már előtte is a hegytetőn, hogy ránézni is rossz volt. A faház köré jutni pedig szinte lehetetlennek tűnt. A sor már csak a hab volt a tortán. Feladtuk. A menedékház szintén megközelíthetetlen volt, egy fesztiválhoz hasonló taposást képzeljetek el.

Vince ráadásul annyira fázott már, hogy azt mondta inkább menjünk haza, ott melegedjünk meg, amikor vázoltam, hogy az út túloldalán betérhetünk a Normafagrillbe, ahol le is tudunk ülni, és meg is tudunk melegedni, ráadásul nem csak tea, de forró limonádé is van, sőt ehetünk is, az sem érdekelte már, egyszerűen lemerültek az elemei.

Hétfőn újra próbáltam a hóesésben gyerekek nélkül a tesómat hívtam hátha van egy órája felugrani a hegyre és enni inni egy kicsit velem. Volt neki, szaladtunk is.

A réteses előtt senki nem állt, velünk együtt hatan voltunk. Két faház van, az egyikben rétes, a másikban lángos. A rétessel gondoltunk kezdeni, Tesóm barackos, én szilvás mellett döntöttem, és ittunk volna egy teát is, ha meg nem látom a tűzön a két nagy alumínium fazekat. Volna az a hideg, és körülmény, amikor hálás lennék egy alumínium ízű teáért, de most nem voltam rákényszerülve.

A rétesek magukért beszélnek. Pontosan olyanok, mint amilyennek látszanak. Kívül sületlen, itt-ott megkapott papír szárazságú lapok, amik egy belül főzött de gyümölcsöket tartalmazó masszát borítanak. Boti lerakta a a réteseket fotózni, és a barackosból az egyik végén kibuggyant a töltelék. Anélkül, hogy kimondanám, szerintem mindenki ugyanarra gondolt volna, azt a fotót nem rakom fel.

 Nem tudtam megenni az egészet, felajánlottam a tesómnak, aki 2 méter magas elhiheti mindenki, hogy fér bele, de azt mondta nem kéri. Pedig csak a feléről volt szó. Nagyon-nagyon sajnáltam, hogy a gyerekkori rétesek emléke a Normafán messze szebb mint a valóság. Ami viszont jó, hogy van előtte 3 pavilon, oda le lehet ülni, ha nem esik a hó, bár van akit ez sem zavart.

A tájékoztatás a táblákon tökéletes, minden tudható, olvasható, sőt olyan is, amire nem is számítanánk.

Nagy kérdés, hogy 20 éve miért ugyanolyan gusztustalan műanyag táblákon olvashatjuk, de ez szinte mindegy is. Legalább nem találgatni kell.  


 

A tábla, amire nem isszámítottunk:

A lángos lett volna a következő, de nem mertük megpróbálni. Ez annyira kínos, hogy egyszerűen benézünk valahová, és nem merünk kérni inkább semmit. Pedig így volt.


 

Utunk következő állomása a menedékház lett volna, ha nyitva van, de nem volt. Aki hétfőn megy, az vigyen szendvicset, mert az tuti, hogy ott nem fog enni semmit. Nyitva tartást jelző táblát sehol nem leltünk.

Nem maradt más, mint a szembe lévő Normafagrill. Aki járt már ott, az valószínűleg tudja, hogy nem az a hely, koszos, ázott gyerekekkel és overallba bújt felnőttekkel van tele. Ide sokkal inkább jól öltözött hegyvidékiek járnak, legalábbis hétköznap. Karácsonykor csodaszép karácsonyi dekorációt kap, imádom. Hétfőn délben viszont teljesen üres volt, be is mentünk, és kértünk két forró limonádét.

Ez az az ital, amiért ugyanis kötelező látogatást kell tenni az étteremben, ha az ember ott jár. A limonádéik akár hideg akár meleg; nagyszerűek. Azt reméltem, a hidegre és a tömegre való tekintettel készítenek valami kiránduló menüt, ami nem egy két órás ebéd, hanem egy 30 perces benntartózkodást jelent, de semmi ilyesmi nem volt. De akkor mit lehet enni? Ha valaki ebéd és vacsora között van a gyerekekkel, és nem szánt tízezret egy uzsonnára. Sajnos nincs ilyenünk, jött a válasz, de általában ilyen esetben csak egy forró levest eszik a gyermek, vagy a gyerekmenüből valamit, de ez engem nem nyugtatott meg mert ez is négy számjegyű, és valljuk meg meg mindenki gondolja úgy hogy ez belefér. Azért azt is elmondta a pincér, hogy a gyerekeknek szinte bármiből készítenek fél adagot, ami igen megnyugtató, de nem oldja meg a problémát. Visszatérve a limonádékra , 4 féle van a forrókból, amit kérni kell, mert nem szerepel az étlapon annak ellenére, hogy van, és mindig van, sőt ezer éve van. Van egy körtés mézes, van piros gyümölcsös, van erdei gyümölcsös, és van még egy amit most hirtelen nem tudok, mert az az egy sose érdekelt, a lényeg, hogy az édes, savanyú forró italok tele vannak gyümölccsel, amit lehet kanalazni, és ami nagyon jóleső, mert valljuk meg ez sokkal több egy teánál, ráadásul alumínium íztől sem kell tartani. A minőséget viszont meg is kell fizetni, A két limonádénk 1500 Forint volt, jatt nélkül.


 

Az egész történet tanulsága annyi csupán, hogy sem enni, sem inni nem tudok a Normafán maradéktalan elégedettséggel, mert nincs olyan hely, ami a talponálló és az étterem között van.

A hegyi népek tudják (mondjuk Ausztriában), hogy a vendéglátás fontos, mert kirándulás és sportolás alatt megéhezik és szomjazik az ember. Ezért adnak módot arra, hogy leülj, és megmelegedj, egyél is valamit, ahol van hely felakasztani a kabátodat, ahol ég a tűz a kandallóban, és ahol az igényeknek megfelelő körülményeket biztosítanak.

A tesóm szerint ez az igény amit láttunk. Vitatkoztam vele. Erre kijavított: ez a fizetőképes igény. Lehet hogy így van.

Tényleg így van?

 

4 komment

Címkék: csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr424090074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

khmm... 2012.02.10. 17:59:50

A réteses melletti büfében nem volt pogácsa meg csülkös mini-cipó?

Ősszel voltunk ott, valami eszméletlen finom, frissen sült csülkös bucit ettünk.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.02.10. 19:33:25

@khmm...: sajnos nem, a 8. képen látszik az aznapi választék. Talán a hétköznap volt az oka.

Rwindx 2013.02.09. 02:01:07

Ahh, "osztrák hegyi népek", pár hete voltam a Stuhlecken a menedékházban. Ok, hogy sokat nem akartam, csak egy palack vizet, de konkrétan leszartak bennünket. Ezt akkor sem értem ha szemmel látható pörgés volt. Úgy jöttem el hogy b@sszátok meg a vizeteket lejövök víz nélkül, tetű labancok. Lent a sípálya alján normálisak voltak, igaz 2EUR volt egy 3 decis palack, de legalább még emberi nyelven is beszéltek.

Scala 2013.02.10. 13:04:31

A réteses pedig nem rossz, bár a képeitek nem guszták. Vannak jobb sütések is!
Azt hiszem mi pont aznap jártunk a Normafánál, amikor ez a bejegyzés készült, és tényleg akkora tömeg volt, hogy lejjebb gurultunk a KFKI utáni erdős részen sétáltunk, én friss várandós voltam, kezdtem émelyegni és farkaséhség gyötört. Szerencsére a Mammutban feltankoltam szendvicsből, úgy kibírtam. Elképesztő tömeg és annak megfelelő állapotok voltak aznap, tudom!
Ad Normafa Grill, nagyon drága, és igen, étterem. Emlékszem egyszer leves túrógombócra ültünk be ketten, na jó, némi limonádé, annak is a vége egy tízes lett. Ez egy ilyen műfaj, amióta jobban be kell osztani nem mentünk!
Nekem a menedékház nem bizalomgerjesztő, gőzöm sincs hogyan fest.
süti beállítások módosítása