HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Hogy használjuk a sütőpapírt ?

2012.03.11. 09:37 :: sajtosbrokkoli

Lehet vitatkozni azon, hogy mi kerül többe, és mi védi jobban a környezetet, sőt tudományos alapon is megközelíthető a kérdés, hogy papír, vagy zsiradék?


 

Én viszont simán a praktikum oldaláról fogom megközelíteni a sütőpapír használatát, illetve megmutatni, hogy hogy lehet a legtöbbet kihozni belőle akkor is, ha a formánk kerek.

Gyakorlatilag hulladék és pazarlás nélkül felhasználható. Mindennek jelentőségére egyébként akkor döbbentem rá, illetve arra, hogy ez nem annyira egyértelmű, amikor egy főzőiskolában megdöbbentő módon láttam a papír felhasználását egy kerek tortaformánál.

Alig van alkalom, hogy ne bélelném ki a tepsiket, vagy a formákat. Ennek az az oka, hogy főként teflon bevonatú formáim vannak. Persze nem egyformák. Vannak jobbak, és kevésbé jók is, a kevésbé jók pedig kopnak. Kiváltképpen akkor, amikor egy jól belesült tészta maradékait próbálom meg a mosogatószivacs dörcösebb részével eltávolítani. Legalább két tortaformát dörzsöltem le foltokban, amikor rájöttem, hogy ez nem a megfelelő megoldás. Azóta szoktam rá a papírra.

Az is sokat segített, hogy a papírok végre nem sima papírok, hanem szilikon bevonatosak, amitől sokkal kezelhetőbb lett a dolog. Nem használok másmilyent.

Érdekes az is, hogy részlegesen is szoktam sütőpapírral bélelni, mégpedig azoknál a formáknál, akinek a széle cakkos, de azoknak csak az alját. Ezt az indokolja, hogy ha késsel vágok, az büntetlen marad, így nem marad a forma alján egy késsel karcolt tortaszelet térkép


Nézzük a gyakorlati oldalát. Tegnap alma sárlottka készült, ahhoz kellett kibélelnem a formát, innen jutott eszembe, hogy megér egy hétvégi bejegyzést a dolog.

Mi kell hozzá? Bármennyire  is meglepő, egy icipici vaj, ennek az az oka, hogy ha a sütőpapírt csak úgy szárazon tennénk bele, az oldalakról simán leperegne, mert nincs semmi, ami odarögzítené a forma oldalához. Az alján is ugyanígy elcsúszna. Ezért huideg vajjal gyorsan kenek egy csíkot körbe a szélén, egy kört pedig az alján. Ez fogja rögzíteni a papírt a formához. Ezt nem kell alaposan gondosan, csak annyi elég, hogy a papírt megfogja.

Ha ez megvan, a sütőpapírból letekerünk egy forma átmérő, plusz egy oldala szélességnyi csíkot (később érthető lesz) amire rárajzoljuk, vagy belekarcoljuk a ráhelyezett kerek formát, és kivágjuk.

Nem tesszük bele, csak félrerakjuk. Most a hosszanti oldalából levágjuk a forma oldalával azonos szélességű csíkot.

Ilyen lesz akkor a papírunk. Jöhet a maradékból még két csík.

Ezekkel kezdjük a vajas forma bélelését úgy, hogy kicsit a forma fenekére is belógjon.

Most végül a kerek papír, így biztosan átfedi a egymást a papír, nem marad ki sehol semmi.

Ezen most nagyszerűen látszik, hol vajaztam be!

És hogy lehessen látni egybe is, rajzoltam egy térképet is hozzá, hogy azok a férfiak is követni tudják, akik most állnak neki életük első tortájának, és eddig csak teát főztek. Őket amúgy külön imádom.

A besatírozott piros sarkok a kidobásra ítélt hulladékok. Nem sok ugye?

Na kábé ennyi ez egész. Remélem hasznos volt.

 

2 komment

Címkék: ötletek zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr624308931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aklubisz 2012.03.11. 09:56:46

én is szeretem a sütőpapírt, és van, hogy kétszer-háromszor is felhasználok egyet. például, ha kenyeret sütök rajta, akkor azon kábé bármi más is megsülhet egyszer, főképp zöldségek.

ami meg a környezetbarátságot illeti, még mindig sokkal okésabb mint mondjuk az aufóliák

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.03.11. 12:17:42

@aklubisz: Ó igen, és milyen szép,amikor például a macaroonok megsülnek rajta, és ott maradnak a szép körök a papíron, és ugyanoda újra rak az ember.
Én a linzer sütésnél szoktam 2 ívvel folyamatosan dolgozni, egysül, egyre rakom a linzereket.
süti beállítások módosítása