HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Alma sárlottka

2012.01.25. 09:45 :: sajtosbrokkoli

Rátaláltam a legegyszerűbb, legolcsóbb és legfinomabb sütire, amihez valaha szerencsém volt. Még sütés előtt biztos voltam benne, hogy elbűvöl majd. Ez valami olyasfajta megérzés, mint egy később barátsággá, vagy szerelemmé váló első összepillantás.

 


 Az eredetét „régi hagyományos orosz” receptként jelölték, és a kommentelők ezt több ízben meg is erősítették, orosz nagymamákra, vagy anyósokra hivatkozva. Már az egyszerűsége miatt megérdemli, hogy kitüntetett figyelemben részesítsük, de ha hozzátesszük, hogy az íze felejthetetlen, a látvány tökéletes, és megnyugtató, a variálhatósága végtelen, és szintén lényeges szempont gazdasági válság esetén, hogy igazán olcsó, sőt az ár-érték arány,- ami egy süteménynél furcsa szempont, de figyelembe vehető – szinte utánozhatatlan, mert mindkettőben a legjobbat nyújtja, akkor egyedülállóan tökéletes receptre bukkantunk.

Tudom, hogy unalmas, de nem tudok leállni a dicsérettel, és a magasztaló szavakkal, egyszerűen fantasztikus.

Mindenkit arra bíztatok, hogy ha szeretne kedvet kapni a sütéshez (és beszél angolul), vagy csak élvezi, szemezgessen a kommentek között, mert érdemes. Rég tapasztaltam bárhol bármivel kapcsolatban ilyesfajta lelkesedést. Igazán vérpezsdítő .Abba meg aztán bele se merek gondolni, hogy mennyien szeretheik ahhoz képest, ahányan kommentet hagytak. Mert ez ugye mindig a sokszorosa. 


 

Én nem fértem a bőrömbe, és magamra, illetve a konyhai készleteimre igazítottam a receptet, de bizonyosan legközelebb az alap változatot fogom elkészíteni, mert már pontosan tudom, hogy megérdemli.

Leírom az alapreceptet, és aztán elmondom én miként szabtam magamra.

Hozzávalók:

6 nagy savanyú zöldalma pl. Granny Smiths

3 nagy tojás

200g cukor

1 fél rúd vanília belseje, vagy 1 tk vanília eszencia

125g liszt

porcukor, és fahéj a kész süti szórásához


 

Én mindössze annyit változtattam, hogy mivel csak 3 almám volt itthon, egy csomag aszalt sárgabarackot megáztattam némi Grappinoban ( Burgerland szőlőhegyein készült pálinkához hasonló alkohol) ami pálinkával simán helyettesíthető,és ezt tettem az alma mellé, amitől fantasztikus lett. Tehát csak annyi, hogy az alma egy részét ezzel a darabolt barackkal helyettesítettem.

Az almákat hámozzuk, magozzuk, nyolcadoljuk, majd a nyolcadokat negyedeljük. Az egész tojásokat a cukorral kézi mixerrel elkezdjük habosra keverni, míg sűrű, világos nem lesz. Hozzáadjuk a vaníliát, és én egy csipet sót is. Hozzákeverjük a lisztet, de nem a mixerrel, hanem egy kanállal. Az almákat hozzákevertem a tésztához, és úgy öntöttem a papírral bélelt vajas tortaformába. Eredetileg az almákat kellett volna a formába tenni, majd ráönteni a tésztát, de szerintem sokkal macerásabb a formában dolgozni, tömöríteni..., mint a keverőtálban kényelmesen óvatosan dolgozni.175C-ra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem.

Remélem ti legalább annyira fogjátok szeretni mint én.


 

4 komment

Címkék: gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr113752347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kandúrkoma 2012.01.25. 11:52:44

Az én tudomásom szerint nem orosz, hanem lengyel eredetű a süti, amit nemzetközi források is alátámasztanak (pl. ez: easteuropeanfood.about.com/od/polishdesserts/r/szarlotka.htm).
Hozzá kell teeni, hogy lengyelül ( a magyarul elég vicces :) "szarlotka"-nak kell írni, ha beírja az ember a keresőbe, rengeteg találat jön ki rá.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.01.25. 12:20:16

@kandúrkoma: Nagyon jó a link köszi. Ha beleolvastál, voltak néhányan, akik szintén mondták, ők bizony a lengyel rokonoktól ismerik a receptet, de inkább orosznak tüntetik fel. Számomra az inkább az érdekes, származzon bárhonnan is, hogy pl. a császármorzsa, ami szintén egy szomszédnktól jött annyira ismert, miközben erről sosem hallottam, pedig érdemes lenne a gyakori sütésre, és a nagyobb ismertségre.

aklubisz 2012.02.13. 22:50:06

iszonyú finom volt, nagyon sokszor lesz még,
nagyon sok változatban, úgy lehet variálni, ahogy nem szégyelljük, íme az enyém:

miután már megpucoltam feldaraboltam és lecitromoztam egy fél almásligetet, rájöttem, hogy nincs otthon cukor. remek. vagyis volt, majdnem teljesen összeállt, erős sötétbarna - azt hiszem a végén az ízén nem változtatott sokat, de a süti színe kávébarna lett.

nálunk az olyan úri huncutságok mint aszalt gyömölcsök tiltottak, mert majdnem minden az ősellenségre, a mazsolára emlékeztet. viszont szerettem volna valamivel ízesíteni a vanílián túl is. az új szerelmem a kardamon, szóval az általad leírt tésztamennyiséghez összetörtem mozsárban három-négy pici magot, meg reszeltem bele egy kevés szerecsendiót, fú nagyon klassz lett,kicsit virágos, parfümös lett az íze - vagy milyen, nem tudom a szakszavakat :D sose raktam ezt még sütibe kardamont, de asszem nagy felfedezések várnak rám innentől.

a tetejére zúzott pörkölt mandulát szórtam, azzal együtt sütöttem, elfogyott az egész azonnal, lehet a hétvégén megint kell sütnöm.

és tényleg olcsó egyszerű és gyors, szóval love. és köszi

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.02.14. 00:14:23

@aklubisz: Üdv a sarlottka rajongók táborában, külön köszönet a részletes beszámolóért.
süti beállítások módosítása