HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Pizza szendvics

2012.05.03. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Azért ez már nem a 80-as évek májkrémes retro szendvicse erzsébet kennyére. Pizzakenyér alapra készült és gyakorlatilag melegszendvicsként funkcionál.


 

A múltkori fűszeres pizzakenyér receptet módosítottam annyival, hogy kihagytam belőle a fűszereket. Majd miután megkelt, kinyújtottam. Tettem rá, mármint az egyik felére: spanyol füstölt, érlelt sonkaszeleteket, amire montagnolo sajtot (de bármilyen kék sajtot ) morzsoltam.

A másik felére ugyanazt a sonkát tettem, néhány fonnyasztott spenótlevelet, és pár szelet lágy kecskesajtot. Aztán nem bírtam magammal, és életem legveszedelmesebb erős paprikájával szórtam meg, háááát … túl nagy vehemenciával. Alig bírtam megenni. De szerencsére készítettem kicsi „buktákat” is belőle, amiben nem raktam paprikát, az íze egyszerűen lenyűgöző volt.

Nehezen tudok dönteni, hogy melyik volt finomabb, de egyszerre fogyott el minden a natúr kenyér, a szendvics és a majdnem bukta. Érdemes ezt a szendvics változatot is megpróbálnotok, tényleg remek, és szerintem simán lehet akár nyáron is számolni vele kiránduláshoz, strandra, vagy piknikre.


Okosság:

A sógornőm a hétvégén ontotta kérdéseket, a konyhában főzés közben, majd mikor már nem volt több, azt mondta: -Talán ezért nem szerettem meg soha főzést, mert utáltam anyuval főzni. Ha kérdeztem valamit, mindig azt válaszolta, hogy azért mert ezt így kell, ahelyett hogy elmagyarázta volna, hogy mit miért kell úgy csinálni. Náluk a tesóm főz, aki szívesen teszi, De lehet, hogy most Ancsa is szívesen állna konyhában, ha az anyukája annak idején másképp válaszol.

Néha olyan kevésen múlik.

Többek között nudlit is készítettünk közösen, és valahogy az összes gyerek felváltva bár, de jött segíteni, mert kíváncsiak voltak. Ugyanis a nudlit úgy szoktam formázni, hogy egy, kettő, kilövés, és ekkor megreptetem a nudlit a tányérra, ahol a már megsodrott, formázott darabokat gyűjtjük a főzésig.. Nincs az a gyerek, aki ne játszana szívesen az étellel. Lóri volt az egyetlen, akinek nem kellet megmutatni, mert Ő soha ki nem maradna ebből a mókából sokszor reptetett már velem. Szóval a gyerekek jöttek, Joda pedig amikor meglátta magánszámomat :-Melcsi, mester vagy ! -felkiáltással azonnal ki akarta próbálni a nudli röptetést. Nekik ennyi is elég volt hogy megismerkedjenek a nyers tésztával.

Őszintén hiszem, hogy a gyerekeknek függetlenül a nemüktől, meg kell tanulniuk, hogy az étel hogyan (otthon a tűzhelyen, vagy a sütőben) készül, és miből. (nem dobozból, hanem nyers zöldségekből, húsokból, alapanyagokból..) Egy kis mókára pedig mindig kaphatóak.

 

Egy éve:Panzenella - Jamie oliver olasz kenyérsalátája

 

2 komment

Címkék: szendvics bulira

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr24485291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.05.03. 10:17:14

Nagyon szép ez a Pizza szendvics ,emlékeztet a hajdan kemencében sütött lepényre ,lángosra vagy a töki pomposra . Előnye hogy konyhatechnikailag bárki számára hozzáférhető ha van egy jó sütője ,nem kell hozzá mindenáron kemence ! A képeken látható kívánatos feltétek már nemcsak a régi paraszti ízeket idézik, hanem megfelelnek a mai kor legdivatosabb ízlésének is.Külön üdítő momentum ahogyan a szerző sort kerít a hagyományok ápolásának azon módjára ami a fiatalok instruálását jelenti .Időt szán arra hogy a hagyományos technikákat megtanítsa ,a jól bevált fogásokat nem elferdítve a következő generáció számára átörökítse !

Void Bunkoid 2012.05.03. 11:40:29

"...és gyakorlatilag melegszendvicsként funkcionál."

Nem mondtál újat vele, kedves posztoló. A pizza maga egy nagy (és agyonhájpolt) melegszendvics...
süti beállítások módosítása