HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Szilvaleves joghurttal

2012.08.17. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ezt sem kell túlbonyolítani. Elég ha némi fűszerrel és vízzel összeforraljuk a szilvát, mixeljük, és beleteszünk egy kanál joghurtot. Gyakorlatilag ennyi a recept. Ugye menni fog?

szilvaleves 003.jpg

Amíg fő a szilva elmesélem a zsibbadt hentest. Pár hete történt, a nyár legmeredekebben lőtte a nap sugarait ránk, amit a hentes nem nagyon érezhetett, mert egy bevásásárló központ alsó szintjén klimatizált pult mögött méregette a vásárlókat, mígnem a közelébe értem, így megszólított. Lassan állt össze a kép, hogy mit is szeretnék, de maradtam a csirkemellnél. Mondtam 80 dekát, ha már így rákérdezett, hogy mennyit. Ismeritek a mozdulatot biztosan, amikor a nejlonzacskóval belemarkol, majd ráfordítja a húsra a zacskót, és hajítja a mérlegre. A mérleg 80,2 dekát mutatott, a hentes rám se nézett, csak én ámultam el. Hiába a gyakorlat, aligha tud így kimarkolni minden alkalommal iksz számú csirkét, hogy pont annyi legyen amennyit a kedves vásárló kért. Annyira zavarba hozott vele, hogy pont úgy viselkedtem mint mindig ha zavarban vagyok, elviccelődtem. Így azt találtam mondani neki: Köszönöm maradhat.

A hentes felnézett, és rezzenéstelen arccal azt válaszolta: Köszönöm.

Ha elküld anyukámba, kiszalad egy sit, vagy hasonló a száján, vagy akármibármi, megértem. De nem.

Annyira kétségbeestem, hogy komolyan vett, hogy elkezdtem szabadkozni, hogy ez csak vicc volt, meg jajjdemilyenszuper hogy így érti a dolgát, de semmi reakciót nem váltott ki belőle, így hozzátettem, hogy persze az is lehet, hogy mindegy mennyit rak, mindig 80 dekát mutat a mérleg. Se kép se hang. A fickóról a mai napig nem tudom eldönteni, hogy ennyire jól nevelt/tréningelt, ennyire bezsibbadt, ivott, vagy robot volt e igazából. Még két napig nevettem, meg hazáig könnyezve. Imádtam.

Most meg a levest imádom.

Hozzávalók:

12 közepes szilva

1 liter víz

1 kis darab fahéj

2 szegfűszeg

1 kis ág rozmaring (opcionálisan)

1 karika citrom

cukor vagy méz

görög joghurt

szilvaleves 002.jpg

A szilvát kimagozzuk, és a vízzel meg a fűszerekkel a citrommal főni rakjuk.1-2 kanál cukrot/mézet rakunk bele. Amikor puha a szilva a lé gyönyörű szilvaszínű, kihalásszuk a fűszereket, és kihűtjük. Én éjjelre beraktam a hűtőbe. Másnap a hideg levest botmixerrel zanzásítjuk, és mehet a tányérba, aminek a közepébe egy fagyi kanállal görög joghurtot rakunk. ( én kettőt is)

Pont csak ennyi. Hogy a szilva víz arányt jobban lehessen érteni, a szilvát a lábos aljába raktam, és kb 2x annyi vizet raktam rá, mint ameddig a szilva ért az edényben. Az édességet mindenki maga szabályozza.

Útjára indítok egy új rovatot, aminek a címe munkaTálaló, és mindenféle gasztronómiához kapcsolódó munkakörben beszélgetek munkavállalókkal róluk, és a munkájukról. Az első, mert vannak dolgok, amikben érdemes a csúcson kezdeni, a Zara főszakács lesz. Aztán lesz majd sok minden. Pék, pizzafutár, hentes, mosogató, iskolai dietetikus, tejpult árufeltöltő. Meg ha van jó ötletetek azt is szívesen fogadom.

Szólj hozzá!

Címkék: szilva leves főzök keverek hűtök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr34716522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása