HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Barackos scone

2012.08.29. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Szar sütik márpedig vannak. És nem pont azért, mert én elrontom, hanem azért, mert egyszerűen rossz a recept, vagy az adott típusú sütit én nem szeretem. Ennek kategóriának két ékes példája van, az egyik a muffin, a másik a scone. 

barackos scone 004.jpg

A muffinok legnagyobb baja az alapanyag használat, és a scone-nál ugyanezt tudom elmondani. A muffinoknál az olajjal, a scone-oknál az egyszerre használt eszeveszett mennyiségű sütőpor és a szódabikarbóna az ellenszenvem oka, de ha ez nem kerül bele, akkor meg az állaga. Szerintem a két legprimitívebb süti ami létezik az angol–amerikai konyhából, és talán pont ezért annyira népszerűek, mert bárki bármikor bárhol képes elkészíteni egy tál, egy sütő, és egy elemi elvégzése után. (az elemi a recept olvasásához és a szövegértéshez szükséges).

Valószínűleg pont ezért szoktam felkapni a fejem, ha véletlenül egy átlagostól eltérő receptre bukkanok, és akkor bizony adok egy esélyt, hátha megváltozhat a véleményem. Rendes tőlem nem?

A scone esetében volt már jó élményem, bár nem is értem miért hívták scone-nak, de nagyon jó volt, és minden scone-ra jellemző szabályt felrúgott. Ez az epres volt az. Remek darab, de csak odáig jutottam, hogy a kivétel erősíti a szabályt. Mindenesetre ezen a sikeren felbuzdulva, és a kísérletezőkedvem apropóján találtam egy másik szemrevaló darabot, amiről előre sejtettem a végeredményt, de a benne lévő barack miatt mégis adtam neki egy esélyt. Kár volt. Ez a süti gáz, és pontosan a fent leírt ok miatt. Borzasztó lesz a sok sütőportól, és a szódabikarbónától, annak ellenére, hogy az  előírt adag felét tettem bele. Tételezzük fel viszont, hogy van aki szereti ezt a furcsa szódás ízt, (hiszen sok helyen népszerű) na az készítse el, mert a maga nemében jó, csak én nem szeretem.

Jó kis kedvcsinálóra sikerül nem? De nem kell mindent szeretnem ugye?

A hozzávalóknál leírom az eredeti adagokat, és zárójelben amit én használtam.

barackos scone 008.jpg

Hozzávalók:

360g liszt (400)

30g cukor

3 tk sütőpor (1 cs)

½ tk szodabikarbona ( ¼)

¾ tk só (1/8)

150g vaj

1 tojás

185 ml iró

1 barack vékonyra szeletelve

fahéj

jégcukor

barackos scone.jpg

A lisztet a cukorral, a sóval és a sütőporral, szódabikarbonával összemorzsoljuk a vajjal. A tojást villával felverjük és összekeverjük az iróval, és a lisztes keverékhez öntjük, amiből egy könnyen gyúrható puha tésztát készítünk.

Kinyújtjuk egy centi vastagra, és az egyik felére a barackokat fektetjük, megszórjuk fahéjjal, és a tészta másik felét ráhajtjuk. Nyolc szögletes darabra vágjuk, tejjel megkenjük, és cukorral megszórjuk. 200C-ra előmelegített sütőbe rakjuk, kb 20 perc alatt megsül.

Kellemesen semleges, nem túl édes, érezni a barackot, de sajnos a sütőport és a szódabikarbonát is, amiknek az íze együtt használva felerősödik( szerintem tiltani kellene, az egyszerre történő használatot is).

Egy éve: Sült szilvás krémsajtos köleskrém

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr34738495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása