HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Sör vagy pálinka?

2012.09.01. 08:54 :: sajtosbrokkoli

Legelőször is tisztáznom kell, a pálinka az párlat, méghozzá gyümölcs párlat. Amikor ugyanezzel az eljárással amivel a pálinka készül nem gyümölcsöt, hanem sört, ez esetben barna sört raknak a lepárlóba, akkor készül a sörpárlat. Most, hogy elmondtam mi a különbség, durva lenne „lesörpálkinkáznom”de valami olyasmit képzeljetek el.

nobilis sorpalinka 009.jpg

A Nobilisnál az ötletelést tett követte, és lepároltak egy kisvárosnak elegendő mennyiségű barna sört ,hogy kapjanak egy kisvárosnak elegendő mennyiségű színtelen sörpárlatot. Mielőtt .bárkinek is eszébe jutna, hogy barna színt keressen az italban, annak elárulom nincs, hiszen mint minden párlat víz színű, csakúgy mint a pálinka, ami nem érlelt, ágyas, vagy egyéb huncutsággal színezett.

nobilis sorpalinka 016.jpg

Hagyományosan az üveg nyaka jelzi, miből készül a párlat

A barna sörre, pontosabban a Dreher Bak sörére azért esett a választás, mert kellemesen karamell és maláta ízű, illetve megfelelően karakteres, és mert nem utolsó sorban a Nagy Aranymedál díjas barna sörkülönlegességet a Nemzetközi Söripari Nagydíjon, és a Burton Upont Trent-i Millenniumi Sörversenyen is a világ legjobb sörei közé választották, a kiváló minőség elismeréseként pedig többször is elnyerte a Monde Selection Nemzetközi Kiváló Minőség Trófeáját is, melyet azon termékek kapnak, amelyek három egymást követő évben is elnyerik kategóriájuk aranyérmét. Na ki tudta ezt?

Számomra ezzel a lepárlással megszületett az egyetlen sör, amiből akár egy-két pár pohárral (pálinkás) is meg tudok inni, és amit az eddigi legfogyaszthatóbb sörnek értékelek.

Kortyoláskor az elején nem, csak később érződik rajta a maláta a karamell, és a sör. Nem véletlenül írtam ezt le mind, a sör a legutolsó íz amit éreztem, megelőzte a másik kettő, és ez jó volt.

Mivel a Nobilisnak ez volt az első sörpárlat főzése, 120 palacknyi limitált kiadás került forgalomba, amit megvásásrolni nem lehet, csak a fesztiválozók kóstolhatják meg fent a Várban ha vasárnapig felkerekednek és fellépcsőznek. Én is így tettem. Miközben iszogattam az átlátszó zsebsörömet, két a hátam mögött elsétáló fiú a hátam mögött megszólalt: ...szeretem az érett nőket. Én meg felnevettem, pedig lehet, hogy sírnom kellett volna. Remélem nem rólam jutott eszükbe.

Mivel szeretem az szép üvegeket nem mehetek el szó nélkül a design mellett sem. Imádom. Az üvegek (jéé) olasz termékek, a címkézésük nem matrica, valamiféle égetett eljárással kerül a palackra. Nagyon jó végigsimítani a palackon. Először kívülről, aztán belülről.(ehh, huncut ez a pálinka ital).

nobilis sorpalinka 019.jpg

Végül a legütősebb Nobilis Pálinkabusz sztori. Helyszíne egy másik fesztivál, ahol egy decens középkorú pár keveredett látszólag véletlenül a pálinkabusz mellé, ahol aztán meg is álltak, és háttal a busznak nézelődni kezdtek az ellenkező irányba. Egy óvatlan pillanatban a férj lankadó figyelmét kihasználva a hölgy odaszólt a hozzá legközelebb álló Nobilis pólós fiatalembernek, és súgva hadarva ellentmondást nem tűrő hangon  felszólította: -Adj egy pohárral! -Milyet? Jött a körültekintő kérdés .Mire újra válaszolni tudott, csak annyit mondott idegesen: - Már elkéstél! 

De szeretem.

nobilis sorpalinka 012.jpg

Én maradok a gyümölcs pálinkáknál, de ha sör van csak, akkor ám legyen, szívesen iszom egy átlátszó zsebsört is.

Kóstolgassatok, de szigorúan mértékkel!

Fent van Michelisz Norbi WTTC-s autója, ha gyerekkel mentek, neki is lesz mit nézni.

Szólj hozzá!

Címkék: pálinka csacskamacska zongorázok Nobilis

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr154745261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása