HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Almás-mákos palacsinta torony

2013.01.22. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Bár a palacsintát megunni nem lehet, mégsem árt egy kis változatosság. Egyszer azt kommenteltem egy amerikai fotós oldalán, aki a rakott (csúsztatott) palacsintát mint szupermagyar tradicionális desszertet jellemezte,(azt sugallva, hogy ez minden vasárnap ott van a húsleves után az asztalon) hogy bár gyakorta forgolódok a konyhában, illetve sűrűn sütök palacsintát, még soha de soha nem készítettem rakott palacsintát, illetve senkit nem ismerek, akinek szokása lenne, vagy valaha is készített volna ilyet.

almas makos palacsintatorony 009.jpg

Ez most arról jutott eszembe, hogy életem első rétegezett, palacsintáját készítettem el, és ezt is inkább kalandvágyból, mint tradícióból merítve. Bár meg kell hagyni, a rétegzés biztosan az eredeti csúsztatott palacsintáról jutott eszembe, de a töltés ötletét a kényszerűségből készített almaszósz adta, illetve Lóri mákos tészta igénye. Annyira de annyira jó lett. Az aránya is lenyűgöző volt. Normál palacsinta mérettel is meg lehet csinálni, de ez a kicsi nekem nagyon bejött, ettől is sokkal kívánatosabb volt számomra, mint egy átlagos palacsinta.

Az almaszószról szándékozom majd holnap írni kicsit részletesebben, mert új dimenzióba helyezte az almát, addig meg csak úgy fogom emlegetni, hogy almaszósz. Tehát recept külön majd holnap, addig meg a palacsinta.

A mákról meg a porcukorról sem írnék stabil mennyiséget, csak annyit, hogy ízlés kérdése ki mennyire szereti édesen, vagy kevéssé édesen, így keverjen magának mindenki egy számára megfelelő arányú porcukros mákot, és azt szórogassa kedvére.

almas makos palacsintatorony 018.jpg

Hozzávalók:

6 ek (120g liszt)

1 nagy tojás

1 csapott ek cukor (15g)

¼ tk só

tej

½ ek olaj

6-8 ek porcukros mák

350ml almaszósz

almas makos palacsintatorony 020.jpg

A lisztet a tojással, a cukorral és a sóval annyi tej hozzáadásával keverjük csomómentesre, hogy az átlagosnál egy kicsit sűrűbb palacsintatésztát kapjunk. Azért kell kissé sűrűbbre készíteni, mert vastagabb is kell, hogy legyen egy kicsit a palacsinta az átlagosnál, de aki amúgy is vastag palacsintát szokott készíteni, az ezt a mondatot ne vegye magára. Igen, vizet én nem tettem hozzá, csak tejet. Hogy miért? Mert én így szeretem.

A palacsintákat kisütjük, és elkezdjük rétegezni az első palacsintára almaszószt, kb egy kanállal, de ez ugye méretfüggő lesz, majd egy másik palacsinta mákkal szórva, és ez így megy amíg van mindenből. Mikor kész vagyunk, tegyük félre egy-két órára. Nem kell lehűteni, egyszerűen csak szobahőmérsékleten hagyjuk hogy a nedvek kicsit összekeveredjenek. Ettől a várakozástól klasszul stabilizálódnak is egymáson a rétegek, könnyen lehet majd vágni, és nem csúszkálnak majd egymáson.

Azért azt elmondhatnátok, hogy szoktatok, e, vagy valaha készült e a családban rakott palacsinta, vagy ez csak nálunk nem volt szokás?

Egy éve: Lencse chilli házi kolbásszal

8 komment · 1 trackback

Címkék: palacsinta gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr175033511

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.23. 11:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szőkeluca 2013.01.22. 09:00:24

Nalunk volt, meghozza rendszeresen, egy nagy kerek jenaiba retegezte apukam, mak, dio, suru baracklekvar valtakozott kozotte. Nagyjabol 15 emelet utan bedugta a sutobe es forrositott rajta kicsit. Imadtam.
Es a tied is bejon! :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.01.22. 09:59:23

@szőkeluca: próbálom apukádat elképzelni ebbe a számomra új szerepben. Mivel vizuális tipus vagyok, jól szórakozom. :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.01.22. 14:40:38

@doggfather: ne habozz. Egyél gyorsan valamit míg valaki készít neked ilyet

nyauuuuu 2013.01.22. 18:00:52

Én szoktam csinálni csúsztatott palacsintát, de az úgy készül, hogy a tojásfehérjét habbá verem, és óvatosan keverem bele a többibe, majd sütéskor csak az egyik felét sütöm meg, a másik marad "rezgős", így csúsztatom a tányérra. Megszóróm kakaóval, van. cukorral és cukorral, aztán megy rá a következő. Az utolsót fordítva teszem rá, és tortaszerűen szeletelem. Isteni finom, és attól, hogy habosan marad a fele, egészen különleges is.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.01.22. 22:35:24

@nyauuuuu: Ó igen, lehet hogy egyszer magam is kipróbálom ezt az egy oldalon sült habos változatot, pláne, hogy ez ennyire tetszett. Jó tudni, hogy van akinél ez ténylegesen létező étel.Úgy tűnik csak én nem szocializálódtam ezen.

Scala 2013.02.10. 09:45:50

@nyauuuuu: Igen, ez "a csúsztatott palacsinta". Kell hozzá csokiszósz is. :-) (Vagy keverem, és az csak a Gundelhoz kell?)

Anyósom épp szerdán készített nekünk @szőkeluca:-apukája-féle változatot! Úgyhogy az amerikai fotós tud valamit. :-)

Én személy szerint egyébként nem szeretem a palacsintát... A nyauuuu-féléből azért most nyomnék egy adagot, mert 20 éve nem ettem olyat. ;-)

Scala 2013.02.10. 09:47:21

Ja, és anyósom is a sajátjára csúsztatott palacsinta szót használt, pedig az a torony vagy palacs.-torta. A szabatosság végett, ugye...
süti beállítások módosítása