HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Tárkonyos rakott zöldség - égető problémák a rizzsel

2011.05.28. 08:27 :: sajtosbrokkoli

Rizst kétféleképpen tudok készíteni: tökéletes pergőre, vagy tökéletes szenesre. Agyrém. A rizsről már írtam egyszer, hogy erre még kitérek, és most el is jött a pillanat. Az apropóját az adta, hogy újabb 2 hetes áztatásra ítéltem egy lábost. Kedden felhívott a "kedvesmama" és (visszanéztem) 18,5 percet csacsogtunk, aminek nagyon örültem mindaddig, amíg be nem fejeztük, és vissza nem mentem a konyhába. Na, ekkor sok mindent éreztem az örömön kívül. Nem voltam dühös, mert ezt a mutatványt gyakorlatilag rendszeresen gyakorlom és már tökéletesre fejlesztettem, inkább fásultan szembesültem vele, hogy újra kell csinálnom, és hogy napokig ott fog éktelenkedni a mosogató alján egy fekete edény. Mindig ezt csinálom, van egy nagyszerűen záró lábos-fedő egységem, ami annyira jól zár, hogy nem nagyon jönnek az illatok, na, így aztán, hacsak nem vagyok végig a konyhában, akkor el is felejtem, hogy rizst főzök. Azt is bevallom, hogy 2 éve télen, egyetlen este alatt csak a harmadik rizst sikerült az asztalra tenni, mert az előző kettő a fent leírt módon végezte és szénné égett, mert bár a második edényem már nem zárt annyira jól, de annyira égett szag volt a lakásban, hogy nem tűnt fel, hogy már ez is ég, pláne, hogy a kereszthuzat ötletével sikerült egyenletesen elterítenem minden helységben. Sírva röhögtem, amikor feltettem a harmadikat, de akkor már nem hagytam magam. Pedig Háni ajánlotta, hogy rendeljünk inkább. Legyőztem magam, és lett rizs! Most mondja valaki, hogy ezt tudja űberelni, jöhetnek a konyhai "beégések".

Vissza az ételünkhöz: remek lett a második rizzsel, de a friss tárkony elengedhetetlen hozzá, pláne hogy most még venni is viszonylag egyszerű, ne használjunk szárítottat!

Hozzávalók:

2 pohár rizs

2,5 pohár zöldségalaplé (Katinak: igen, lehet vegeta és víz is)

1/2 padlizsán

1 cukkini

1/2 brokkoli

2 sárgarépa

1 fehérrépa

200 g laska gomba

gouda sajt reszelve

olaj, só, bors

2 ek  apróra vágott tárkony

1 doboz philadelphia sajtkrém

2 ek tejföl

2 ek tejszín

A rizst megfőzzük, és egy olajjal kikent edény aljára tesszük. A zöldségeket olajon, sóval-borssal megpirítjuk, ha valaki nem szereti ha roppanós a zöldség, akkor kevés vízzel párolja egy kicsit. Ha ez is kész, tegyük a rizsre, majd keverjük össze a krémsajtot, tejfölt, tejszínt és a tárkonyt, amit ügyesen oszlassunk el a zöldségek tetején. Végül szórjuk meg a sajttal, és kb 20 perc alatt süssük össze 220 C fokon. Nekem nagyon ízlett, Háni finnyogott, hogy nem elég puha a zöldség, de azért nem hagyott időt fotózni, amit láttok az már a két nappal későbbi remake. A másodikat tegnap hidegen ettem meg a nagy melegre való tekintettel, úgy is remek volt.

Katinak néhány kérdésre válaszolok:

- Igen, lehet másmilyen reszelt sajt is a tetején

- Igen, lehet egy nagy adagot egyben is sütni, nem kell önálló adagokat sütögetni

- Igen, lehet más zöldségekkel is, pl: zöldbab, spárga, egyéb gombák.

Nem röhög, igen, felmerültek ezek a kérdések!

Végül pedig mondja meg valaki a tutit, rakott szörnyetegeket hogy lehet jól fényképezni?

Legvégül pedig:

Tegnap éjjel szuper okosságokkal tarkított remek stílusban megírt posztot dobtam ide, de amikor rákattintottam a mentés és publikálás gombra, elszállt az egész. A csendes békés esténk egy 3 perces, villámanyázásba torkollott, aminek az utolsó mondata az volt: Igazad van, máskor nem kell hozzányúlnom a gépedhez. Szeretem ezeket a gyors meneteket, velős mondatokat, megmentik a péntek esténket a dögunalomtól.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség sós sütök főzök csacskamacska

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr292938118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása