HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Meggyes kelt lepény

2011.06.25. 23:14 :: sajtosbrokkoli

Amikor befejeződött az iskola és a nagymamám felé vettük az irányt a tesómmal, mindig tudtuk, hogy valami nagyon finom fog várni minket a konyhában, amit megérkezésünk és a vakáció örömére készített nekünk, Ómika. (A nagypapák pedig Ópikák voltak, jó mi? És még én csodálkozok, hogy a mai napig Bébi vagyok? Hülye egy család, na mindegy.) Igazából 4 dolog lehetett: meggyes gombóc, meggyes kelt pite, rétes vagy fánk. A pite a rétes, és a gombóc között nem tudnék sorrendet mondani, a fánk meg a második. Ma már a fánk egyébként sokkal lejjebb csúszott a kedvencek között, de az előbbiek még mindig jól tartják magukat. Csupa nosztalgiából, a vakáció örömére készült egy meggyes kelt pite.

Kicsit mondjuk csaltam. A darázsfészek tésztájából készítettem másfél adagot, és a fél adagból ezt a kerek pitét készítettem, de egy nagyobb tepsibe is elég lett volna, akkor legalább nem nőttek volna ekkorára a csigák.

Ha elkészítitek a 400 g lisztből a tésztát, abból 2 közepes tepsi lesz. 

Hozzávalók:

400 g liszt

2 tojás sárgája

20 g élesztő

40 g vaj

40 g cukor

250 ml tej

1/4 tk só
 

2 ek zsemlemorzsa, + 3 ek cukor a tészta megszórásához

1000 g meggy

400 g tejföl

1 tojás

1 vaníliáscukor 

A tejet kézmelegre melegítjük, és egy kiskanálnyi cukorral elkeverjük. Belemorzsoljuk az élesztőt, és várunk amíg felfut. Ekkor az összes hozzávalóból lágy tésztát dolgozunk ki. Én kenyérsütőben szoktam keverni, akkor a tej és a tojássárgája kerül alulra, a többi rá, és dagasztó menü alatt kb 10-12 percig dagasztom a tésztát. Ha kész, tegyük tálba, és kelesszük meleg helyen 45 percig.

A tésztát kinyújtjuk kb fél cm vastagságúra, és egy kicsivel nagyobbra mint a tepsi, vagy a formánk. A kivajazott tepsibe tesszük a tésztát, és a szélekhez benyomkodjuk a felesleget, ezzel egy vastagabb részt képezve körben a széleken. A tésztát megszórjuk a zsemlemorzsás cukorral.

A mosott, magozott meggyet a tésztára rakjuk, úgy, hogy a tésztát ne is lássuk, csak a széleken, a meggy minden négyzetcentit befedjen. A tejfölbe keverjük a vaníliáscukrot és a tojást, majd rákanalazzuk a meggyre.

220 C-ra előmelegített sütőbe tesszük, 15-20 perc után 200 C-ra csökkentjük a hőmérsékletet, aztán még kb 10 perc alatt készre sütjük.

A cukorra megint azt tudom mondani, hogy mindenki változtassa ízlésének megfelelően, én erre a kerek tortaformára egyébként csak 1 kanál cukrot szórtam, amitől finom savanykás maradt, de én nem szeretem az édes sütiket, ugye.

Egyébként nálunk a 2 tepsi leosztása az volt, hogy az egyik meggyes, a másik sós-kapros túrós. Azt ismeritek? Túró, tejföl, tojás só, és egy nagy marék, finomra vágott kapor. 

Nagyon jó volt a nyarat ezzel az emlékkel kezdeni, mert mind a süti, mind az emlékek igazán szívmelengetőek voltak. A képekért elnézést, vannak, amikor nem olyanok a körülmények... azért remélem, lesz aki kipróbálja.

Szólj hozzá!

Címkék: meggy édes kelt gyümölcsös desszert sütök édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr143014862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása