HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Megsütöttem az ország idei tortáját

2011.08.20. 10:32 :: sajtosbrokkoli

 A tesóm tehet mindenről. Csütörtökön felhívott, megebszéltük ki mit csinál 20-án, és persze  tudtam, hogy a szokásos programot fogjuk mindketten elmondani, Ők parádéznak a rakparton, mi antiszociális módon egyéni vizisportot űzünk egy tavon. Az azért kicsit kibillentette a nyugodt mármár unalmas beszélgetést, amikor hozzátette: ...és ha kapunk, megkóstoljuk az ország tortáját. 

 

?????? WTF. Azt tudom, hogy Zila mester kitalálta ezt a köles-barack tortát, azt is tudom, hogy osztogatják a rakparton, mintegy 20-24000 szeletet, de azt sosem gondoltam volna, hogy bárki, direkt kóstolási céllal  beveti magát a tömegbe, és sorban áll érte. Pedig de. 

Lám lám, a közös gyerekszoba ugye még semmit nem jelet. Viszont eszembe jutott, hogy mi akár itthon is ehetnénk, lévén van nekem formám, kölesem, barackom és pectinem (nem irígykedik ez egy jól felszerelt konyha) itthon. Keresőmbe bepötyögtem az igényt, és sok találattal örvendeztetett meg. Volt köztük ez. Örök hálám, mert rengeteg gyakorlati tudnivaló van a videókban, és bár nem vagyok kezdő, ez a zila forma komoly nehézségeket tud okozni. Na ezt meg onnan tudom, hogy anno a tesztcsapat részeként heteken át szivattam magam vele, meg persze örvendeztettem is, amikor végre sikerült valami.

 

Szóval, aki úgy dönt, hogy elkészíti, annak nagyon hasznos lehet a videó megtekintése. Jómagam is sokat profitáltam belőle, és többször is belekukkantottam a torta készítése közben. Igazi pöcsölős, bonyolult holmi, de nem véletlenül, hiszen cukrászok alkották cukrászati (profi) körülmények között, (remélhetően) magas szakmai tudással, és valószinüleg nem az járt a fejükben, hogy kovács gizike a 2.emeleti társbérletben is el tudja készíteni, amikor övé a konyhai félóra. Mivel a fél óra kicsinykét kevés hozzá. Egyébiránt természetesem k.gizikére is gondoltak, hiszen az ország sok cukrászdájában lehet eztán kapni venni a tortát, így senki ne csüggedjen, aki nem ennyire perverz, hogy menten nekiáll, illetve aki kevéssé szereti a konyhai kihívásokat, mert bárhogy nézem is ez azért annak számít.


 

Receptet és leírást nem írok, de ez itt  a hivatols lapja a tortának, itt mindenre fény derül. Arról még nem tudok nyilatkozni, hogy milyen a torta, de külön külön az alkotórészek nagyon finomak voltak. Este baráti tesztcsapatunk összegyűlik, és akkor majd updatelem a posztot ízeket illetően is.

Nézzetek repülőket, hajókat, tüzijátékot, és persze emlékezzetek Szent Istvánra, meg az új kennyérre.

Érzékszervi tesztelés:

Ma nap közben az Index címlapon halálra fikkantotta ezt a tortát, illetve nem ezt hanem ennek az eredetijét. Tulajdonképpen nem értem miért. Azt kétség kívül állíthatjuk, hogy nem tömeg ízlést tükröz, ez azonban nem baj, sőt. Én kimondottan kedvelem, ha valamit nem csak nyelni kell mit egy érdeklődő tekintetű, 9 hónapos pépet kanalazó csecsemőnek, hanem több inger is ér egyszerre. És ezzel a tortával ez megadatik. Vannak itt ugye a rétegek, vannak az ízek, vannak az állagok, vannak gyorsan előjövő ízek, és vannak azok, amik csak akkor jönnek elő, ha az ember megrágja, összekeveri a szájában a falatot. Kétség kívül reformnak számít az elgondolás, és mint minden szokatlat, ezt is ellenzik néhányan. Nekem nagyon ízlett, egyetlen(ami 3) titkom van csupán, a folyékony barack öntetbe 30 g cukrot tettem mindösszesen, illetve a konzerv helyett igazi volt a barack, és a sűrítmény helyett lekvár került bele A tesztcsapatunk felnőttjeiből mindenki szerette, a gyerekek közül az egyik azt mondta, az alja nem finom, csak a többi.

3 komment

Címkék: család gyümölcsös sárgabarack desszert torták köles ünnepelek édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr243166468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FarkasVilmos 2011.09.01. 22:25:53

Szia!
Tetszik ahogy elkészítetted, adott egy jó ötletet. Nézd meg az eredményt:
youtu.be/5vZw9U43KFE
Üdv: Farkas Vilmos

Andráska8 2011.09.14. 22:59:09

Ja, és formát honnan vegyek? :((

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2011.09.15. 19:30:04

Szia, zilatortaforma.hu/ itt online, vagy menj el a Zila cukrászdába, és vedd meg ott.
süti beállítások módosítása