HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Nem kell mindenben az értelmet kersni:Grapefruit bonbon

2011.11.07. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Biztosan többen megkérdőjelezik az épelméjűségemet, amikor elárulom, hogy 1kg grapefruitból sikerült 8 konyakmeggy méretű bonbont létrehoznom, és nem azért mert valamit elrontottam, sőt ellenkezőleg. Kihoztam belőle a legtöbbet.


 

Ha még azt is bevallom, hogy mindez 3 napomba került, mert a technológia ezt kívánta, lehet, hogy lesz aki ajánl majd egy csendes diszkrét szanatóriumot, ahol ha akarom, kezeltethetem magam. Mindezek ellenére is azt kell mondjam megéri a fáradtságot, az energiát, és a pénzt is. Szerintem olyan lehet ez, mint egy helikopteres sízés, egy limitált szériás Jimmy Choo modell, vagy egy beszélgetés Vámos Miklóssal. Sokak szeretnék az élményt, de csak keveseknek adatik meg, a körülöttük levők meg egyáltalán nem értik mi benne a jó. Hidegben pályán kívül síelni, egy évi fizetésbe kerülő cipőt valóban használni, vagy egy furcsa, beszéd közben nagy szüneteket hagyó emberrel beszélgetni. Márpedig van néhány elvetemült, aki tesz érte, hogy az élmény megadasson, és van aki pedig lehetőséget kap, és kiélvezi azt. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem is való mindenkinek ez a bonbon. Én például a közvetlen környezetemből csak 4 embernek adnék belőle, mert biztosra szeretnék menni, hogy élvezik. A többiekbe meg kár lenne. Bocs többiek. Valószinüleg simán megennék, de nem éreznék ki belőle egyetlen részletét, nem  ízlelnék hosszan, és fogalmuk se lenne róla, hogy mennyire nem egyszerű valódi grapefruitot varázsolni egy csoki közepébe. Így a végén simán valamilyennek titulálnák, pedig nem simán valamilyen, hanem egy kisebbfajta csoda!

Az elkészítése sziszifuszi és időigényes, a hozzávalók pofonegyszerűek, és sok kézügyességet sem igényel tulajdonképen. Tehát nem annyira bonyolult, mint inkább irracionális és mégis olyan jó!

Hozzávalók:

2 nagy de inkább óriás grapefruit

180ml víz

300g cukor

60g étcsokoládé

A grapefruitokat először pucoljuk meg, majd válasszuk félbe. A középütt összekapaszkodó hártyákat vágjuk ki V alakban, hogy a hártyák szétnyíljanak, ekkor a gerezdeket szabadítsuk ki a hártyák közül.

A cukorból és a vízből készítsünk szirupot majd a gyümölcshúst tegyük a forrásban levő szirupba, és másfél-két órán keresztül csendesen -nagyi így mondja: pöszörögtessük. Azaz alig forrásban tartsuk a szirupot.

Ha kész, egy szűrővel halásszuk ki a rostokat. És tegyük sütőpapírra, amin kiterítjük. Öntsük le a maradék szirupot is. Most három napra felejtkezzünk el róla. Aztán azért jusson eszünkbe, és formázzunk golyókat a gyümölcsből. Én itt alaposan lehűtöttem, de ez kevés volt, inkább a fagyasztást ajánlom, mert akkor lesz elég hideg ahhoz, hogy a golyó formákat megtartsa. Most pedig csak annyi dolgunk maradt, hogy a felolvasztott csokiba megfürdetjük, rácson hagyjuk lecsöpögni, és megszilárdulni.


Az ünnepek környékén a baráti látogatások vacsora utáni desszert fénypontja lehet ez, a bonbon egy pohár itallal, ami készülhet akár a szirupból is, úgyhogy azzal még jövök majd.


 

Egy okosság jöjjön utolsó érvként a bonbonhoz: A kevesebb néha több. És szerintem a kevés is néha sok ,úgyhogy mérjétek fel fogadókészséget egy ilyen desszert előtt.

 

2 komment

Címkék: karácsony okosság gyümölcsös desszert csokis bonbon ünnepelek édeseim zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr563359699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aimee 2011.12.21. 10:56:44

Very kiváncsi vagyok! :))) Tegnap éjjel recipe szerint pöszörögtettem (nem tehetek róla, egyszerűen beleszerettem ebbe a szóba! :D) a grapefruitot, annyi változtatással, hogy hozzáadtam egy kevés friss gyömbért is. A végeredmény a tömény grapefruit-esszencia lett, mármint ízben. Most éppen feledkezés van, szikkadozik a sütőpapíron. Pénteken betakarom csokival, étcsokival és fehércsokival is, néhányat talán megbolondítok egy kis chili-pehellyel is. :) Mmmmm... Lehet, hogy tömeggyártok, ha jól sikerül. A végeredményről és a fogadtatásról majd beszámolok, de előre is köszönöm a receptet. Csak tudnám, hogy azzal a sziruppal mi a manót csináljak...? hmm... Valami süpihez/tortához öntetnek, vagy ünnepi koktélhoz talántán felhasználható... Ötlet?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2011.12.21. 14:11:22

@aimee: De örülök neked! Csodás ötletek. a szirupból ígértem receptet, de nem fotóztam, Este leírom, lehet hogy ide, vagy belinkelem ha poszt lesz jó? és ha lesz képed is, nem hozzá, hanem róla, akkor a FB.ra is felrakhatod, hogy veled örülhessünk. ÉLjenek a fanatikusok!
süti beállítások módosítása