HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Konvertibilis valuta : a tablé citromtorta recept

2011.11.15. 09:16 :: sajtosbrokkoli

Ha az ember fia szeretne egy fél órát azaz 30 percet venni egy kereskedelmi csatornán, annak bizony ára van. A tablé fizetett is, méghozzá konvertibilis fizetőeszközzel: két titkos receptet osztottak meg de szigorúan csak a digitális tévével rendelkezőkkel.


 

Illetve a többiekkel is, csak feléjük kicsivel nagyobb volt az elvárás, mert gyorsan kellett jegyzetelni

Én szerencsére az előző táborba tartozok, így kedvemre tekergethettem, de még így is kínlódtam a lejegyzetelt recepttel, amikor a tettlegességig jutottam, és tényleg majdnem, mert az arányok és a mennyiség próbára tették a türelmemet. Igazi Mátyás meséhez hasonló volt a recept pontos (pontatlan) meghatározása. Adtak, is meg nem is, meg is mutatták, meg nem is …

Nagyon bosszantó, amikor egy paprika tv egy francia pékségben egy francia pékkel, meg egy magyar szakáccsal, olyan mennyiségeket ad meg, mint: 28 deka porcukor, vagy 10 citrom leve. Szerintem ez egy zöldségesnél ismert és jó mértékegység, de egy pékségben egy citromtortánál kevésnek tűnik. Ha rajtam múlt volna, kaptak volna a fiúk egy gyorstalpalót a péklapáttal, hogy megtanulják a gramm, és a milliliter mértékegységeket is,és mielőtt félreértené bárki, a péklapát egyik felére az egyik, a másikra meg a váltóegységeket írtam volna. Ha eleget süt a pék, estére megtanulja, sőt beég a retinájába.

Amúgy klasszikus magyar külföldi párbeszédet nyomtak, francia bácsi magyar franciát beszélt, a magyar bácsi magyar angolt, de mindegy is volt , mert cukrászok, és pékek nyelvét beszélték mindketten a kezeikkel, és a mozdulataikkal. Szerencse, hogy legalább ez közös volt, amúgy némajátéknak is elment volna hang nélkül. Képzeljétek el ugyanezt egy fogorvossal.

-tegyünk bele 10 citromot

-mit?

-citromot

És itt elkezdi körbemutogatni, hogy a citrom marja a fogát, ha hideg akkor még megnyalni sem meri...Bár akkor almatorta lett volna biztos, azt egyszerűbb elmutogatni, hogy beletörik a foga, vagy a vérző ínye miatt nem tud beleharapni, esetleg fáj ha hideg.

Na elég . Tehát a receptet alapját egy 75 deka lisztet tartalmazó tészta adta. Ez kb. 3 normál tortára elég, de itt jöttek a buktatók, mert ha harmadolok, akkor viszont a krémnél, 3, 333333 tojást kellene megadnom, de bízzatok bennem, kikísérleteztem, anyáztam, szívtam, és végül megmondom a tutit.

Hozzávalók:

225g vaj

140g porcukor

1 óriás tojás, vagy 1.5 közepes

csipet só

45g mandulaliszt

375g liszt

A krémhez:

5 nagy citrom leve

3 citrom héja

5 nagy tojás

250g cukor

75g vaj (szerintem lehet 100g is)


 

A tészta hozzávalóit késes mixerben összekevertem, és nekem kicsit lágynak tűnt, de a hűtőben 2 óra alatt szépen kezelhetővé vált. Lisztezett deszkán kinyújtva nagy lapos tortaformába, vagy kicsi tartlette formákba rakjuk, amit előtte vajazunk. 180C-ra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsülnek. Érdemes ezt a vakon sütést erre használatos kerámiababbal, vagy sima babbal végezni, mert különösen a kis tartletteknél nem veszi jól ki magát a tészta puklisodása. A nagynál azért annyira nem zavaró. És minimálisan szurkáljátok meg villával, ha nincs otthon valamilyen bab.

A krémhez a citromok levét, héját a cukrot, és a villával felvert tojást tegyük fel főni. Hamar be fog sűrűsödni, és folyamatos keverés mellett ezt észtre is vesszük. A színe megváltozik, kb. 1.5 percnél nem kell tovább forralni. Ekkor tegyük bele a vajat, és robotgéppel kihűlésig keverjük.

Öntsük a krémet az elősütött formába, és tegyük vissza a sütőbe újabb 30 percre, én itt csökkentettem 170-re a hőmérsékletet.

Már csak díszíteni kell. Citrommal, lime-mal és én phisalist is raktam rá. Mert csak. Mert szeretem.

Köszi A Tablé a receptet!

Az eddig próbált citromtorták közül kétségtelenül a legfinomabb, úgyhogy szívből ajánlom

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr203384069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása