HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Citrusos tiramisu partifalat

2012.01.09. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Hogyan születik új desszert? Na azt pontosan nem tudom, de ez konkrétan úgy, hogy a véletlenek pont ebben a sorrendben rakódtak egymásra, mint ahogyan rétegződik a desszert, Ahogy az alkalom szüli a tolvajt, úgy az ötleteket is. Az alkalom a tesóm nagyon kerek születésnapja volt, az ötlet születését meg részletezem alább.

kértem kölcsön kezet installációnak hogy tudjak fotózni

 

Még december találtam ezeket a csoki leveleket, amikben kis roppanós kakóbab darabok is vannak, fogalmam sem volt róla, hogy mit kezdek majd vele, de azt gondoltam, hogy milyen jó lenne készíteni valamit, aminek ez a csoki az alapja, és ami pont egy falat lenne.

Először valamiféle mousseban gondolkoztam, aztán azt kevésnek találtam, mert szeretem, ha több textúra is jelen van. Azon tűnődtem, hogy mi az, összetevői között szerepel a csoki, vagy kakaó íz, amit a levéllel ki lehetne váltani, és amire a többi alkotót építeni lehet. A tiramisu annyira kézenfekvő volt, hogy csak na, de háni nem szereti a kávét, így a tiramisut sem, de éreztem, hogy jó nyomon járok. Tetszett, a piskóta, és rajta a mascarponés krém. Továbbgondoltam. A csoki nagy barátja a málna, amit ha nagyon akarok, még be is tudok szerezni, de nem volt rá időm, és nem is akartam magam túlszervezni. Más gyümölcs kellett, mert azt már tudtam, hogy valami gyümölcsöset szeretnék. A narancs és a citrom volt a következő gondolat, de a narancsot nem szerettem volna, viszont a citrom frissessége tetszett. Meg a gránátalma is, amit a Sparban találtam. Csodálatosan frissnek, és érettnek tűnt, és valóban az is volt.

Így került alulra a csoki, rá egy citrom szirupos piskóta, amit betemettem egy mascarpone krémmel, és a tetejére ugrottak a gránátalma magok. Ehh, éreztem, hogy nem fogok tudni eleget csinálni. Olyannyira, hogy ma megkérdeztem hánit, neki hogy ízlett, de azt válaszolta neki nem jutott, annyira gyorsan rárepült mindenki.

Hozzávalók:

150g étcsokoládé levél alap

250g mascarpone

½ rúd vanília

3 tojás sárgája

2 lap zselatin

3 ek cukor

4 ek babapiskóta

2 ek tej

1/2-1/2 citrom és lime leve és héja

4 ek agave szirup

gránátalma


 

A tojások sárgáját a a cukorral és a vaníliával nagyon kemény habosra kevertem, majd hozzáadtam a mascarponét, és a vízben oldott zselatint. Csöves zsákba töltöttem, és a hűtőbe raktam. A citrom levéből, héjából és az agavéból szirupot főztem. Hagytam kihűlni, és a tejet is hozzáadtam, A piskótákat ebbe a szirupba áztattam, aztán apró darabokra vágtam, és a levelekre fektettem. A maradék szirupot, még rácsöpögtettem a piskótákra. A csöves zsákból a kihűlt krémmel befedtem a piskótát, végül rászórtam a gránátalma magokat.

Édes, keserű, citromos, gyümölcsös, krémes, ropogós. Csodálatos, tökéletes lett. Szép tányéron igazi partifalat, csak legyen elég, amivel az ember körbejár, és illedelmesen kínálgat.

Nincs mese, büszke vagyok rá. Meg a tesómra is, mert nagyszerű ember, jó ízléssel, mivel szerette a levélkéimet, és amúgy feleséget is szépet választott. Félretéve a viccet, örülök, hogy volt lehetőségünk együtt ünnepelni, hogy ennyire inspiráló volt az alkalom, és hogy szerette amit készítettem. Boldog 40.szülinapot Boti. Jó hogy vagy nekünk! Legyen is még így sokáig!



 

2 komment

Címkék: mascarpone más gyümölcsös desszert gránátalma csokis bulira

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr323530081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szőkeluca 2012.01.09. 16:54:40

Jézusom, a Boti 40 éves?...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.01.09. 17:00:51

Igen, de nem mond meg neki hogy tudod, vagy mond neki, hogy olyan 35-nél nem néz ki többnek, és hogy ahhoz képest is marha jól tartja magát. Illetve még megkérdezheted tőle, hogy biztos 3 gyereke van, és ha igen, akkor ki hordta ki őket, mert rajta nem látszik 1 se, nem hogy 3.
süti beállítások módosítása