HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Őszibarack limonádé levendulával

2012.09.19. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Vagy anélkül. A mai limonádét az alkalom szülte csakúgy mint a tolvajokat olykor. Semmilyen előre megfontolt szándék nem vezérelt, ám nem hagyhattam csak úgy parlagon az őszibarackbefőttről megmaradt szirupot. Limonádé meg mostanság mindenből készülhet.

őszibarack limonádé 009.jpg

Ahogy azon töprengtem, illendő e limonádénak hívni ezt a kis frissítőt, elnyelvészkedtem magamban, és arra jutottam, hogy a limonádét mint jelzőt, mennyi mindenre használjuk, és hogy azoknál a szókapcsolatoknál valahogy ez a jelző sohasem pozitív, sőt a legjobb jóindulattal is csak semlegesnek nevezhetők. Ilyen ha könyvvel, filmmel, vagy (bármilyen) élménnyel kapcsolatban emlegetjük. Mindeközben pedig maga a limonádé, ha jellemezni akarom, akkor sokkal inkább pozitív csengésű, ha elemezni kezdem, akkor pedig üde, friss, savanyú, és édes, kellemes és hűs. Bármit mondok is rá, az nem semleges, és semmiképpen sem rossz, vagy középszerű. Nem furcsa?

Miként az is, hogy az angol nyelvben szinte minden ital, ami hideg, édes és alkoholmentes, és nem kóla vagy fanta... az limonádé. Még akár azok is, amik gyümölcstea alapúak. Talán ez az oka annak, hogy nekem sem jutott eszembe jobb név, mit a limonádé.

őszibarack limonádé 007.jpg

Receptet ma nemigen fogok hozzá írni, viszont az elmondom, hogy ezzel az eljárással gyakorlatilag bármiből amiből kompót vagy befőtt lett, készíthető hasonló limonádé. Van aki képes meginni közvetlenül a gyümölcsről a lét, annak nem érdemes bajlódnia, de nekem ez nem megy. Bármennyire szeretem is az édességet, annak a cukortartama számomra már nem tolerálható, legfeljebb egy kiskanállal, így kénytelen voltam megtalálni a magam számára élvezhető megoldást a megmaradt befőttlevek hasznosítására.

A barackléhez vizet, citromlét citromkarikát és pár levendulalevelet raktam, amitől máris újra üde, friss, és könnyű, de zamattal teli limonádé kerekedett, ellentétben a tömény, kicsit túlzó gyümölcssziruppal.

Ti szoktatok valamit csinálni a befőttek levével?

őszibarack limonádé 017.jpg

És hogy miből lesz a cserebogár. Éppen úgy, ahogy a limonádé ötlete kipattant, úgy találtam meg Háni szüleinél a gondosan felrakott farakás előtt a felállított talicskát, amin egy deszka hevert. Szinte véletlennek tűnően. A limonádé ráfért, szerettem az ütött kopott hátteret, majd mikor Papa meglátta mit garázdálkodok, megkérdezte tőlem, én raktam e oda a deszkát. Hát nem ,de nagyon jól jött, hogy ott volt, válaszoltam. Papa pedig elárulta, hogy a házon sürgölődő kőműves ebédlőasztalaként funkcionál a hétköznapokon az én ki installációm. Ugye hogy a kőműves tudja legjobban mi mindenre jó a talicska?

őszibarack limonádé 011.jpg

Egy éve: Konyha kicsikém-Gaggia BabyTwin, Karfiol paradicsomos krumplival

Szólj hozzá!

Címkék: ital keverek hűtök hitalok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr954786916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása