HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Szilvás pitetorta

2012.10.11. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A tökéletesség maga ez a torta. Tészta alig, gyümölcs megszámlálhatatlan. Savanyú, és fűszeres. Nem sok új van benne, tekintettel arra, hogy a klasszikus angol almatorta átdolgozása , de ez semmit nem von le az értékéből, sőt.

szilva pie 015.jpg

A szilva kétféle volt, egy normál méretű, halvány héjú, sárga belű, és a dinótojás méretű ringlós óriások. Ez utóbbi, igazi kedvencem. Finom a húsa, csodás színt és savanyúságot rejt a héja, és állítólag ez már magyar termés. Megpróbálom elhinni.

Most készítettem fázisfotót, hogy megmutassam mit tud a késes mixer, és miért is jó azzal elkészíteni a vajas tésztákat. Ezeknek a vajas tésztáknak két halála van, Az egyik a vaj felolvasztása a kéz melegével, a másik pedig a tészta összetömörítése a meleg vajjal és a kezünk által.Na pont ezt a két dolgot lehet kiküszöbölni a mixerrel.

szilva pie 002.jpgA mixer ugyanis a lisztet a vajjal és a cukorral meg sóval egy tökéletes homogén anyaggá keveri, a vaj hőmérsékletét megtartja, és levegős, könnyed porhanyósra morzsásra aprítja. Amikor ehhez hozzákeverjük a vizet, éppen csak össze kell gyúrni, és tészta már kész is van. Ezt az eredményt kézzel soha nem fogjuk tudni elérni.

szilva pie 005.jpg

Ilyen a morzsás tészta víz nélkül, amikor kiöntöm a mixerből, és ilyen az official evőkanál mértékem.

A jég szintén fontos eleme a tésztának, mert a jeges víz megint csak azt szolgálja, hogy a tészta nehogy felmelegedjen a kezünk melegétől.

Hozzávalók:

250 g liszt

150 g hideg vaj

36 g cukor

2 evőkanál hideg víz

csipet só

Töltelékhez:

750g szilva

1ek friss citromlé

1 teáskanál őrölt fahéj

3 ek cukor

1 evőkanál étkezési keményítő

A késes mixerbe alulra belemérjük a hideg vajat, aztán a lisztet, cukrot és sót. Ezt morzsásra keverjük, és kiöntjük egy tálba hozzátesszük a vizet, és hamar, kevés mozdulattal összegyúrjuk. 1 órát lefedve hidegben pihentessük. A kivajazott tortaformánk aljára nyújtsuk ki a tészta egy harmadát, a szélére a második harmadot, a tetejére pedig az utolsó harmadot. Ezt a módszert biztoskezűek válasszák, mert a tészta ettől nagyon vékony lesz alul és felül, oldalt pedig relatív vastag támaszt kap. Aki nem bízik a tésztában, vagy a kezében, az felezze, és nyújtsa nagyobbra a formánál, a fölösleget pedig vágja le.

szilva pie 009.jpg

Az szilvákat vágjuk kockára és a többi hozzávalóval keverjük össze majd öntsük a tésztára. A közepére vágjunk kéményt, hogy a gőzök távozhassanak, vagy lehet belőle napocskát is készíteni, ahogy én tettem.

180C-on 50 percig süssük . Ha kész, a tetejét kenjük meg baracklekvárral, hogy fényes legyen.

Egy éve: duplacsokis biscotti , ezt de szeretem.

7 komment

Címkék: szilva gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr294831902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.13. 18:23:44

"Ezt az eredményt kézzel soha nem fogjuk tudni elérni."

de. nekem megtanította nagyanyám.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.13. 18:56:57

@Babette_: te szerencsés vagy, ez a módszer azoknak van, akiknek nincs nagyijuk, nem tudta a nagyijuk, vagy akinek Rozál a nagyija.:D
Azért javaslom, próbáld ki egyszer, megéri.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.13. 18:58:01

@sajtosbrokkoli: hát én csak a sohára reagáltam, kérlek.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.13. 19:48:02

@Babette_: Nem szántam bántónak, vagy csúnyának a mondatot, tudom hogy kézzel is lehet, mi mindketten szerencsések vagyunk, mert tanulhattunk a nagymamáinktól.
Mindezek ellenére szerintem jobb a géppel morzsásított, majd kézzel összegyúrt tészta, de legalábbis biztosabb módszer.
Viszont ha van energiád, leírhatnád hogy mi a tutiság benne, vagy ha nálad már kész ennek a módszernek a leírása, akkor linkeld be nyugodtan.
köszönöm
És remélem Rozál története beugrott.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.13. 19:52:46

@sajtosbrokkoli: nem is vettem úgy.
mióta van egy klassz kis moulinexem, én se kézzel csinálom amúgy.

rozál történetét nem ismerem, de nagymamámat Rozáliának hívták.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.14. 19:45:08

@sajtosbrokkoli: áhh. elolvastam. pont ilyen rosszindulatú nőszemély volt az anyósom.
vagy talán még rosszabb.
süti beállítások módosítása