HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Sült tejbegríz

2013.03.11. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Kell e a tejbegrízt rántani? Nem, de érdemes.

A tejbegríz számomra azon kevés ételek egyike, amik a fogyaszthatatlan kategóriába esnek. Sajnálom, de szerintem melegen ehetetlen, hidegen a simán rossz. Most sem kívántam meg veszedelmesen, simán csak maradt egy fél tányérnyi, és nem sajnáltam volna kidobni, de akkor eszembe jutott valami.

sült tejbegríz 001.jpg

Tavaly volt szerencsém részt venni egy andalúz főzőkurzuson, ahol a séf, nagymamája által készített kedvenc gyerekkori élményét idézve mutatta meg a „sült tej”névre fordított édesség elkészítését. Ezt kábé úgy kell elképzelni, hogy állagra hasonló mint a kihűlt tejbegríz, csak ők nem grízzel, hanem keményítővel érik el a keménységet, és reszelnek a tejbe narancs héjat, meg raknak némi vaníliát is.

Innen jutott eszembe, hogy mi lenne, ha a tejbegrízt bundáznám, és kisütném. Pont az lett, amit vártam. Igen nagyon jót tett a gríznek egy kis sült íz, és bár ennél értelmetlenebb desszertet nem igen tudnék felsorolni tápanyagilag, mégis érdemesnek találom az elkészítését, mert finom. A cukrozást szokás szerint mindenkire rábíznám, attól függően, hogy mennyire édesszájú. Én magát a tejbegrízt szinte alig cukroztam, és úgy is elég édes volt.

sült tejbegríz 007.jpg

Hozzávalók:

Tejbegríz kihűtve darabolva

tojás

liszt

olaj

fahéjas porcukor

fahéjas narancsszirup*

sült tejbegríz 003.jpg

A tejbegrízt készítsük el a szokásos módon, és egy frissnetartó fóliával bélelt tálba öntsük ki, hagyjuk kihűlni. Ha hideg, vágjuk tetszőleges formákra. Tojásba, majd lisztbe forgassuk meg a gríz darabokat, és forró olajban süssük meg. Papírra szedjük ki, hogy a fölösleges olajat beszívja,majd fahéjas porcukorba forgassuk meg a darabokat.

*A sziruphoz egy narancs levét, préseljük ki, és barnacukorral, (opcionálisan a reszelt héját is) meg egy fél teáskanálnyi fahéjjal forraljuk össze egészen addig, amíg sűrű sziruppá nem válik. Ezzel locsoljuk meg a sült grízt.

Egy éve: Dió egybe sütve krumplisalátával, Grízes tészta PhD

Szólj hozzá!

Címkék: más édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr865126834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása