HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Grillezett marinált cukkini

2012.07.11. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Kapásból 5 ötletem támadt, hogy mire kellene használnom. Tészta, grill szendvics, saláta, cukkinikrém, bruschetta. Mármint ha maradt volna, vagy ha tudnék eleget készíteni. Mindenesetre már ebből is látható, hogy nagyszerűen sikerült, erősen ajánlom az elkészítését. Nagyon sajnálom, hogy egyetlen normális fotót sem sikerült róla készítenem, de nézzétek el, kérlek.

marinált cukkini 002.jpg

Ezt még a múlt héten készítettem, de azóta a most hétvégén is készült egy adag, de még abból sem lett semmi, csak üresen ettük grillezett húsokhoz, köretként. Illetve csak Zolinak megmutattam a végén, hogy mennyire jó, friss barna magos kenyeret tunkolni a cukkini után a tálban maradt olajba. Hasonló élvezetet nyújt, mint a cukkini maga. A „vidéki rokonoknál” töltöttük a hétvégét, és remek volt minden azt leszámítva, hogy szerintem egész hétvégén csak ettünk, egymás kedvére sütöttünk főztünk, és még pizzériában is jártunk, de nem ettünk, hanem bemehettünk a konyhába pizzatésztát gyúrni, ami pártalan élmény volt. Majd beszámolok arról is, ha a vidéki rokonok megengedik, hogy közzétegyem a videót, mivel ők is szerepelnek a képeken.

A cukkinihez néhány általános javaslat. A grillezésnél ér serpenyőt is használni tűzhelyen, persze a faszenes megoldással egészen más végeredményt kapunk. Az ecettel érdemes játszani, mert más-más ízvilágot kaphatunk annak változtatásával. Először borecetet használtam, aztán a következőnél borecetet kevertem kevés balzsamecettel. Fűszerként csak fokhagymát raktam bele, de valószínűleg jól bírna mást is, például bazsalikomot.

marinált cukkini 003.jpg

Hozzávalók:

cukkini

olívaolaj a sütéshez

2 rész olívaolaj

1 rész vörösbor ecet

fokhagyma

A cukkiniket 2mm vastagságú csíkokra vágjuk hosszában. Érdemes valamilyen gyalut használni, hogy egyenletesek legyenek a szeletek. Közvetlenül a sütés előtt permetezzük, vagy csepegtessük meg olíva olajjal, majd süssük meg mindkét oldalát, és közben enyhén sózzuk is. Nem kell megijedni, ha kissé ropogósnak találjuk a cukkinit, miközben már szép barna csíkosra sültek, a saját melegétől tovább fog puhulni . A megsült szeleteket halmozzuk egymásra egy tányéron, szépen sorba párhuzamosan. Ha kihűlt egy tálban kezdhetjük a rétegezést. Egy réteg cukkini, meglocsoljuk kevés ecettel, és olajjal. Újabb sor cukkini, rá ecet és olaj. A fokhagymát annak függvényében, hogy mennyire erősen szeretnénk az ízét, reszeljük az olajba, vagy héjastól késsel összenyomva egyben tegyük a cukkinik közé.

Ha minden cukkini olaj és ecet alá került, fedjük le, és hűtsük be pár órára.

Egy éve: fetás vacsora falatok. És tavaly ilyenkor már túl voltunk a Balaton Sound-on is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr264643698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása