HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Norvég almatorta

2012.10.31. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Tiszta szerencse, hogy almatortából, pitéből, vagy pie-ból, annyi van, mint amennyi országban eszik , ismerik az almát, mert ennek így se szeri se száma. Nem találkoztam még rossz almás sütivel, vagy édességgel, legfeljebb jóval, vagy még jobbakkal.

norvég almatorta 001.jpg

Ehhez persze az is kell, hogy egy kora gyermekkori élményt leszámítva soha de soha nem ettem étteremben, menzán, cukrászdában semmilyen almás sütit. Szigorúan házi, és abból is csak megbízható forrású gondos kezek alól. Az ok pedig a gyerekkori élményre vezethető vissza. Egy éhgyomorra történő vérvétel után Mami a János kórház büféjében azt mondta azt választhatok amit csak szeretnék, a hosszú éhezésért kárpótolva, én pedig egy csodásan négyzetre vágott, gyönyörű havasra porcukrozott almás pitét kértem. Nem kellett volna. Akkor szembesültem először azzal, hogy avatatlan kezekben az almás pite gyilkos torok karcoló, fullasztó fegyverré változik, ha a maghéjat és/vagy a magot belereszelik az almatöltelékbe. Szégyellje magát mindenki aki így tesz, akkor inkább ne is tessék nekilátni. A pitét rémülten igyekeztem visszazavarni a torkomról, hogy ne karcolja végig a nyelőcsövem., rettenetes élmény volt, viszont így megtanultam, hogy almás pitét enni nem érdemes mindenhol. Kb egyidejűleg ezzel tanultam meg azt is, hogy az ipari almás pite olyan mint a kórházi tea. Egyen. Nem édes, nem savanyú. Legfőképp ízetlen, rosszabb esetben inkább édes.

Ez a norvég nem ilyen, lelke a savanyú alma, a kardamom. Én sajnos nem barna cukorral készítettem, de szerintem azzal sokkal finomabb lenne, javaslom, hogy barna nádcukrot tegyetek bele, szebb, és jobb is lesz tán. Határozottan tömör, amit az alma old, nem érdemes frissen megkóstolni, hagyni kell kihűlni, sőt szerintem egy éjszak is nagyon jót tesz neki, mert átjárják az ízek, összeérik finoman. Lehet hozzá egy kanál friss natúr joghurtot, vagy tejszínt is adni.

norvég almatorta 004.jpg

Hozzávalók:

1 tojás

3ek tej

40g olvasztott vaj

150g cukor (barna nád)

½ vanília belseje

1 tk sütőpor

1/3 tk só

1 tk fahéj

1/3 tk kardamom

150g liszt

50g pirított hámozott mandula

3 nagy savanyú alma

norvég almatorta 012.jpg

Az almát meghámozzuk, a magházat (gondosan )eltávolítjuk, és vékonyan felszeleteljük. Pár szeletet félreteszünk belőle a tetejére. A hozzávalókat nemes egyszerűséggel kézi mixerrel összekeverjük. Nem lesz könnyű, de az almaszeleteket bele kell keverni ebbe a tömör nehéz állagú tésztába. Egy papírral bélelt kicsi tortaformába tesszük, A tetejére körbe rárakjuk a félretett almákat, és opcionálisan megszórjuk még mandulával. 180C-ra előmelegített sütőbe 50percig sütjük.

Egy éve: Nigella csokis püspökkenyere, grillzöldséges polenta 

Szólj hozzá!

Címkék: alma gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr54880094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása