HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Öntözz eperborral!

2012.11.22. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Mi az amit a világon mi egyedül készítünk eperből? Az eperbor. Mielőtt bárki felhördülne, hogy de hiszen ott van a Fragolino, tisztázni kell, hogy az szőlő alapú habzóbor eper ízesítéssel, amiről meg ma én beszélek, az eperből készített bor. Semmi más nincs benne, mint eper. Hagyományos szőlőbor eljárással készül, reduktív eljárással.

eperboros french toast 005.jpg

Eperbor háromféle képpen készül. Az egyik, ez a világon elsőként itthon készített 100%-ban eperből készült bor. A másik a szőlőbor alapú, eper vagy eperaroma hozzáadásával készült Fragolino, és a harmadik az etilalkoholos, eperaromás, ez nem tartalmaz természetes anyagokat. Lehangoló nem? Hogy még tisztább képet kapjuk a piac szokásairól, figyeljetek nagyon. A teljes eperbor fogyasztás így oszlik fel: A miénk 1%, a boralapú epres 19%, és a laborban készült etil alkoholos a maradék 80%.

De honnan van nekünk ilyenünk? Két elszánt férfi megalkotta az „Epermester” márkanevet. Kallós Gábor tulajdonos aki maga tahitótfalui, és borásza, Szabó Iván. Ők készítik az eperbort. Idén második évben palackoznak. Tavaly kezdték, az eddig szakirodalom nélküli eperbor készítést, amit csak „nagyanyáinktól hallottunk hogyan készül” mondta Gábor. A faluban van hagyománya az eperbor készítésnek, de eddig csak házi módszerekkel, hobbiként készült eperbor. Tahitótfalu, és környéke, a Szentendrei-sziget, az eper hazája. Érdekességként szeretném elmondani, hogy a világon 190-200 közöttire tehető az eperfajták száma, nálunk ebből nagyjából 40 -féle terem. A tavalyi első palackok azonnal két, rangos nemzetközi megmérettetésen is a legjobbnak bizonyultak, pedig az akkor használt eper minősége, nyomába sem ért az ideinek.

Az idei epertermés annyira jó volt, hogy a száraz, Epervérnek keresztelt borhoz nem kellett cukrot tenni, az édes Eperméz névre hallgató borhoz pedig alig. Az ide év remek volt epertermesztésileg, a kukorica termelők bezzeg nem örülnek annyira, mint Gábor, és Iván. A 2012-ben Lujzakirályné fajtából készült bor a kiváló minőségre való tekintettel saját különleges palackot is kapott, egy az üvegre égetett kolibrivel, ami ezeket az epreket szívogatja. Elképesztő holmi. Kívül is, belül is.

A pénteki vásáron Gábor kérdezte, hogy kérünk e eperbort, mert akkor szívesen ad, és mivel kis pancake-ek készültek, azonnal rávágtam, hogy alig várom, mert sokkal izgalmasabbnak tűnt, mint a méz (magában). Eperbor redukciót készítettem mézzel, és ezt csorgattuk a palacsintákra. Isteni volt.

Eperbor redukciót készíteni dupla öröm. Amíg az ember lassan forralja a mézzel, teljes eperbor illat árasztja el a konyhát, szerintem komplett aromaterápiában volt részem.

eperboros french toast 003.jpg

300ml édes eperbort (Eperméz) kb 4 evőkanálnyi mézzel felraktam forrni, és szépen lassan elforraltam, kb az eredeti mennyiség ötödére. Ekkorra elég sűrű volt ahhoz, hogy az ízek koncentrálódjanak, kissé karamellizálódjon és megfelelően sűrű legyen. Majdnem mint a méz.

eperboros french toast 001.jpg

Mivel csodás telt eperíze van, szigorúan azt szerettem volna élvezni, ezért olyan megoldást kerestem, hogy amikor aláteszek valamit, azon boldogan sütkérezzen, és ami nem nyomja el, vagy nem erőszakoskodik vele. A french toast lett a megoldás, amire gránátalmát szórtam, mert ez is megfelelt az előbbi elvárásoknak, és amivel együtt nagyszerűen érvényesült a redukció. A kalács itta , én meg ettem. Így ni!

eperboros french toast 008.jpg

Hozzávalók:

8 szelet szikkadt kalács

3 tojás

4 ek tejszín

2 tk cukor

1 ek vanília eszencia

4 ek vaj

A kalácshoz a tojásokat villával verjük fel, tegyük bele a tejszínt az eszenciát, a cukrot. Villával keverjük át. A kalácsokat forgassuk meg bennük, és kevés vajon süssük meg mindkét oldalát.

Locsoljunk rá eperbor redukciót, és szórjuk meg gránátalmával.

A tegnapi körtékre is ezt tettem, pazar volt.

További french toast variációk: narancsos-mákos,  feketeerdő,  birsalmás-szilvás,  tiramisu,  epres.

Egy éve: nutellás körtetorta

2 komment

Címkék: más eper gyümölcsös édeseim french toast

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr104919150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ungvári Judit 2012.12.20. 13:40:17

Sikerült vennem Epermézet a Bazilika előtti karácsonyi vásáron! Én majd bonbonba varázsolom.. :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.12.20. 16:04:46

@Bonbon Jucus: Nagyszerű! Majd elmeséled milyen lett? Ja és igyál is belőle nature is!
süti beállítások módosítása