HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Sárgabarackos-almás torta

2013.04.17. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Azt hiszem ma sokszor fog elhangozni a kedvenc jelző. Ez a barackos pite mindent tud ami elvárható tőle, sőt még annál is többet. A klasszikus angol almatorta adta az alapot. Ha valaki nem ismerné, akkor elég annyit tudni róla, -és ezzel mindent el is mondok- nem lehet vele mellényúlni.

sárgabarackos almatorta 004.jpg

Van nekem sok unokatestvérem, de igazából mégiscsak egy. Egy kedvenc. Ettől az én kedvenc unokatesómtól kaptam ennek a csodás almatortának a receptjét. Kevés receptért vagyok annyira hálás, mint ezért. Leginkább ha a kedvenc sütimet kellene meghatároznom, akkor az almatorta, és a sajttorta közösen állnának a dobogó felső fokára. Mindkettő érdekessége egyébiránt, hogy az adott alapra építve hangulatnak, évszaknak, vagy kéznél lévő kiegészítők tekintetében alkalomra szabható. Vagy pont nem, mert az eredeti változat is ugyanannyira bűvöl el sokadszori sütésre is.

Most az történt pont, hogy már rég megálmodtam, hogy sárgabarackkal is ki kellene próbálni, de amikor kibontottam a konzervet, akkor megdöbbenve tapasztaltam, hogy a barackok roppant mód puhák, sőt inkább túlontúl. Nem szeretem a pürés állagú töltelékeket, így azt a megoldást választottam, hogy a barackok mellé almát raktam, hogy legyen benne mát textúra is, és ugyanilyen okból került a mandula a tetejére is.

sárgabarackos almatorta 003.jpg

Hozzávalók:

250g liszt

150 g hideg vaj

36 g cukor

2 evőkanál hideg víz

csipet só

2 nagy doboz sárgabarack konzerv

3 közepes alma

2 ek cukor

csipe fahéj

2 ek keményítő

1-2 ek baracklekvár a tészta kenéséhez, kevés mandula a szóráshoz.

A hideg vízen kívül minden hozzávalót a késes mixerbe tettem, és morzsásra kevertem, majd azzal sem vacakoltam, hogy kivegyem, mellétettem a vizet is, és tovább kevertem míg összeállt. Ha valakinek erre nincs módja, akkor a a víz kivételével kézzel morzsásítsa egy tálban a hozzávalókat, majd a vízzel gyúrja össze.

Egy órányi fóliában való pihentetés után lehet a tészta kétharmadával a formánk alját és oldalát, kibélelni, majd a gyümölccsel megtölteni, és végül a tetejét a kinyújtott maradék tésztával befedni. A barackot lecsöpögtetjük,majd kisebb darabokra vágjuk. Az almát megpucoljuk és kis kockákra vágjuk, majd a cukorral, a fahéjjal és a keményítővel összekeverjük. Ezzel a töltelékkel töltjük meg a tésztát. A tészta tetejét kenjük meg a lekvárral, vágjunk rajta egy lyukat a közepén, hogy a gőzök ezen át távozhassanak, és szórjuk meg a mandulával, végül süssük meg 180C-on. Kb 40-50 perc alatt.

Két kis, vagy egy normál méretű torta készülhet ebből a mennyiségből.

Egy éve: zöldség alaplé

Két éve:karfiol steak salátával, tiramisu frenhc toast (ez nagy kedvenc) 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr695230540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása