HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Pesto etüd

2011.03.26. 17:23 :: sajtosbrokkoli

Hogyan lesz a spenótból  pesto?

Itt a tavasz, és lassan lehet szüretelni a bébispenótot, szerencsésebbeknek a kertből is, nem csak a Spar polcairól. A tavasz első zöldsége ez, nekem is az ablakban nőtt, HAHAHA!

Annyira tele volt a kezem amikor kiszálltam a kocsiból, hogy a spenót már elakadt a logisztikán, csak a fejem tetején tudtam volna beegyensúlyozni, de fújt a szél, így felraktam az ablakba, hogy majd bentről beemelem. Így termett az ablakomba spenót... Ha belegondolok, lehet az idén ablakparadicsom, -eper, -áfonya. És ha ezek jól mennek, őszre a fás szárúakkal is teszek egy próbát, pl. körte, alma.... A banán már nagyon nagyképűnek tűnne, azzal jövőre kísérletezek. :D

Spenót-pesto készült, amiről csak annyit, hogy nagykorú B. Ákos egy szép reggelen nálunk kezdett, és először visszautasította a reggelit, de aztán meggondolta magát, mondván "na jó megkóstolom" és 3 pestos kifli is belé ugrott anélkül, hogy saját bevallása szerint éhes lett volna. Mondjuk Ákos az én  tapasztalatom szerint amúgy is szoros barátságot ápol a spenóttal. Majd erről nyilatkoztatjuk itt.

Spenót pesto hozzávalók:

100 g spenót

1 csokor menta

1 csokor petrezselyem

friss citromlé, és -héj

100 g feta sajt

1 marék dió (ez nekem 80 g)

só, bors,

2 gerezd fokhagyma

olívaolaj (kezdésnek 5-6 kanál, aztán amennyit még kér)

A diót pirítsuk meg, majd vegyük elő a turmixgépet, és tegyük bele az olajat, spenótot, mentaleveleket, petrezselymet, fetát, diót, fokhagymát. A citromlével, héjjal és a sóval, borssal, olajjal pedig bánjunk óvatosan, finoman adagoljuk, ízlés szerint.

Az olajból akkor szoktam többet rakni, ha azonnal felhasználom tésztára, mert akkor folyhat kicsit jobban is. Ha szendvicskrémnek használjuk, akkor kevesebb olajjal jobban használható, konyha- és fogyasztó-barátabb a krém. Olajjal a tetején elzárva a levegőtől, 5-6 napig biztos eláll. Ennél több ideje nálam még nem volt soha a hűtőben csücsülni.

Azért nagyszerű etűd ez, mert simán lehet gyakorolni a pesto készítést, ezek nem túl drága alapanyagok, és kitűnően lehet egyensúlyozni a citrommal, sóval, amíg megtaláljuk a legtökéletesebb ízeket. Kalandra fel, legyünk spenót (be)termelő nagyhatalom! 

Szólj hozzá!

Címkék: spenót ételek pesto szendvics fölött keverek hűtök 0fok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr432773635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása