HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Meggyes gombóc- Ülj le fiam egyes!

2011.07.06. 09:46 :: sajtosbrokkoli

Kb 25 gombóc készült, ebben összesen 2 mag volt, és mindkettőt én kaptam ki, pedig összesen kettőt ettem belőle. Illetve kicsit később újra feláldoztam magam a blog oltárán, mert egy félbevágott fotót is kellett készíteni, és a fotóalany ugye nem maradhatott csak úgy ott. Na szóval amikor Háni meglátta a két magot, azt tanácsolta, rúgjam ki a szakácsot, de mivel én tudtam, hogy a jövőmről van szó, csak annyit jegyeztem meg önkritikusan, hogy ez amolyan: Ülj le fiam egyes!

Pedig nagyon finom lett. Mint említettem a mútkor, ez Ómika konyhájábol a top 3 nyári étel között van. Szerintem megúnhatatlan, egyet nem szeretnék róla állítani, hogy egyszerű és gyors, de nem is összehasonlítható egy zacskós császármorzsával azt hiszem ( még sosem ettem olyat).

Kölcsön kecóban vagyunk, és a kert végében meggyfa áll. Nem volt kérdés, hogy leszedek egy tálnyit. A többi ugyanis már potyog. Meg a barack, és a körte is, de ez most nem tartozik ide. Nincsen mérőeszközöm, úgyhogy a mennyiségeket nem fogom tudni pontosan leírni.

Hozzávalók:

5 közepes krumpli

1 tojás

2 ek búzadara

liszt kb.300g

meggy

fahéjas porcukor

250g zsemlemorzsa 

70g vaj

3 ek cukor

A vajon a morzsát megpirítjuk és a cukorral összekeverjük, ebbe forgatjuk majd a gombócokat.A krumplikat héjában megfőzzük. WARNING! új, ide krumpli nem alkalmas, mert túl vizes! Régit kell vadászni, erre kis zöldségeseknél van esély, de biztos megfogják kérdezni mire kell, vagy hogy csak nem gombóc lesz? Ilyenkor szerény elnéző mosollyal, vagy kidülledő melkassal egy megsemmisítő igent lehelljünk a zöldséges arcába, temperamentumtól, és a zöldséges nemétől és életkorától, esetleg modellalkatától függően. Tehát, ha megfőtt a krumpli, lehúzzuk a héjját, és kruplinyomóval összenyomjuk, ez nekem nem állt rendelkezésre, így én most lereszeltem, ez is tökéletes módszer. A liszttel, tojással, sóval darával és olajjal tésztát gyúrunk belőle. A liszt mennyisége függ a krumpli nedvességétől, a tojás nagyságától, ezért sem érdemes pontosan megadni . A lényeg, hogy ne ragadjon a tészta, és ne is legyen túl kemény.

Lisztezett deszkán fél centi vastagságúra nyújtjuk, és 8x8cm négyzeteket vágunk, amit megtöltünk a MAGOZOTT meggyel,(kb3 db) és fél kávéskanálnyi fahéjas cukrot szórunk rá. A négy sarkát összefogjuki, a széleket összenyomkodjuk, és gombócot formálunk belőle.

Lobogó sós vízben megfőzzük. A víz legyen sok, a gombócok alá nyúljunk egy lapáttal, hogy ne ragadjanak le. Ha feljöttek a tetejére, főzzük még 5-8 percig, ez attól függ milyen vastag a tészta, és egyenletesen osztottuk e el a meggy körül, mert ha az összedolgozásnál marad egy nagy kupac vastag tészta, annak több idő kell majd.

 

Én a tészta harmadából mindíg készítek nudlit is, ami csak annyi, hogy egy sodrunk egy hosszú tésztacsikot, majd nagy fejtettbab nagyságú darabokra vágjuk, újra sodorjuk a darabkákat, hogy csinosak legyenek, és kifőzzük. Ezek ha feljöttek a tetejére keverjünk rajta hármat, és szedjük is azonnal. Könnyen szétfőnek. A morzsába forgatjuk. Ehez  tejfölös mártogatót szoktam adni a fiúknak, ami 1 kis doboz tejföl egy vaníliáscukorral összekeverve. Imádják. Amúgy darált cukros mákba forgatva is szokták enni, ez Papi kedvence volt.

Na hajrá, éljen a nyár, egyetek finomat!

Szólj hozzá!

Címkék: meggy édes gyümölcsös gombóc főzök édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr133043624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása