HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Mandulakrémes fügetorta

2011.08.04. 22:41 :: sajtosbrokkoli

Adjunk még a fügének, mert most érik vagy soha. Fogalamam sincs miért gondolom, hogy egyszer majd egy édes mandulakrémes sütit kedvelni fogok, de azért időről időre adok magamnak egy esélyt. Azt már látom, hogy szinte fölöslegesen, mert az én ízlésem nem ez, pedig szeretem minden alkotóját külön külön, de együtt ez már sok, és tömény annak ellenére, hogy a cukor mennyiséget alapból csökkentem. 

Ez nem egy lebeszélő poszt, mert nagyon finom volt, de az édes-édessel, megszórva porcukorral kedvelők álljanak inkább neki, az Ő kedvencük lesz. 

Tehát lerántom a leplet, és lássatok majd csodát, nincs benne fél kiló cukor vagy ilyesmi. Lehet, hogy nem is igaz semmi az előző bekezdésekből?

Hozzávalók:

100g liszt

75g vaj

35g cukor

pici só

1 ek jeges víz

A krémhez:

150g vaj

100g cukor

180g mandulaliszt

2 tojás sárgája

pici só

4 füge

Az elkészítését a végletekig egyszerűsítettem és majdnem egy edényben sikerült elkészítenem mindent. Elővettem a nagy késes mixeremet, és a tészta hozzávalóit a víz kivételével beleraktam, pulzálva mixeltem, (itt jött a plusz e edény) majd kitettem egy tálba, és a vízzel egy pillanat alatt összeállítottam a tésztát. Letakarva hűtőttem 30 percet. Amikor kivettem, a tészta 2/3-t a formám aljával azonos méretű sütőpapíron nyújtottam ki, beraktam a forma aljába papírostul, a maradék tésztát pedig a forma oldalára tapasztottam. Ezt úgy szoktam, hogy 4 felé osztom  a forma oldalára maradt tésztát, és henger alakúra sodrom a negyedeket, méghozzá olyan hosszúra, amilyen a forma negyedrészének hosszával egyezik, így az oldalára tapasztva márcsak annyi dolgom van, hogy szétnyomogassam az ujjammal hogy a teljes oldalt lefedjem. Azért szeretem így csinálni, mert azonos vastagságú lesz mindenhol a tészta, és sosem fordul elő hogy kevés a tészta, vagy maradékot kell kidobnom, vagy valahova még eldolgoznom. A tésztát 190C-ra melegített sütőben elősütöttem, világos szinűre. Ez kb 10 perc.

Eközben a mixerembe tettem a vajat a cukrot, sót, habosra kevertem, hozzáadtam a tojások sárgáját, és végül a mandulát. Az elősütött tésztára raktam a mandulás krémet, és a negyedelt fügéket a tetejére raktam. Visszatettem a sütőbe további kb 20 percre. 

Ha kivesszük a sütőből, hagyjuk állni, és csak 3-4 óra után szeleteljük, vagy akár másnap. Bármilyen furcsán hangzik is, akár vanília fagyival, is lazíthatunk az ízeken, ha adunk egy gombóccal a tortaszelet mellé.

Azért most hogy írom, összefutott a nyál a számba, pedig nem tűntem túl lelkesnek az elején ugye? 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös desszert torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr23126748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása