HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Égetett pálcikák

2011.08.11. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A múltkori kudarcom után, amit azért simán felvállahatónak tartok mert jól kijöttem belőle, csak éppen nem az lett aminek elterveztem, újabb próbát tettem. Még mindig nem lett tökéletes a végeredmény, mert a pálcikák girbegurbák lettek, de nagyon ígéretes, és legfőképpen nagyon finom. 

Azért égetett, mert égetett tésztából van, ami a képviselőfánk tésztájaként bizonyára ismerősen cseng. Most sem tettem vele mást, mint a múltkor, csak a formázásnál jobban törekedtem a pálcika arányok elérésére, ami még mindig nem tökéletes, mert a vastagság már ok, de az arányos hosszúságot nem tudtam elérni, mert előbb elszakadtak a tészták.

Nem adom fel, és fogok még ilyet készíteni, mert nagyon finom. A következő ötletem a tészta kihűtése lesz a formázás előtt. Ezt csak azért írtam most le, hátha valakinek kedve szottyan, és szivesen nekiáll, ráadásul tökéletes egyenes rudakat készít, és megosztja velem a tutit, amit én még nem tudok. Amúgy pedig nekem tetszenek ezek a szabálytalan formák is, tehát ha így marad, azt sem fogom sajnálni.

Hozzávalók:

80 g vaj (disznózsír is lehet)

110 g liszt

4 tojás (kicsi)

1/2 tk só

100 ml víz

dekor cukor 

A sütőt 220 C-ra előmelegítjük. A vizet a vajjal - ami legyen nagyon jó minőségű, vagy ha nem tudjuk milyen, akkor inkább zsírt használva - forraljuk fel. Tegyük bele a lisztet és a sót, és keverjük amíg elválik az edény falától. Vegyük le a tűzről. Ekkor egyesével üssük bele a tojásokat és robotgéppel keverjük tovább. Ha kész vagyunk hűtsük ki . Ez idő alatt pedig tapadásmentesítővel fújjunk le egy lefóliázott deszkát ha ez nincs, akkor olvasztott vajjal kenjük meg a fóliát, és ezen nyútsunk hosszú pálcikákat a tésztából. Én egy tányárra raktam a cukrot, és áttettem a megformázott tésztákat, amiket meghempergettem a cukorban, és rögtön szilikonos papírral bélelt tepsibe tettem a rudakat.  Forró sütőben pár perc alatt kb 6-8perc megsülnek.

 

Pillanatok alatt fogytak el, alig tudtam párat megmenteni megint, persze a gyerekeknek kevés annál csábítóbb dolog van, mint ami cukorból készül, vagy cukorral van fedve, vagy konkrétan cukor.

Talán ez  a 99.posztom. Ha ez igaz, akkor a következőt ünneplőben írom.

Szólj hozzá!

Címkék: más édeseim bulira

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr123144698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása