HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Cukkinicarbonara 10 perces ütemtervvel

2011.08.24. 07:59 :: sajtosbrokkoli

Jó, lehet, hogy a név nem stimmel teljesen, mert  akkor most carbonara, vagy cukkinis tészta, de carbonara mert van benne hasaalja szalonka, csak éppen  cukkini is került bele. Borzasztó sokat ettem belőle, pedig nem állt szándékomban. 10 perces ebéd, ami ha volt, feledteti a délelőtti kellemetlenségeket.

Egy aprócska negatívuma volt a tésztaevés utáni létnek: le kellett feküdnöm fél órára. Kár lenne rögtön a tésztára fogni, mert valószínű a természet összjátéka űzte velem ezt az alvásos dolgot. Egy hete alig élek az allergiától, egy hete maximális mennyiségű allergia gyógyszert szedek és fújok rá-be, az addigi rákészülő mennyiségtől is folyton álmos voltam, de most már a 8-kor kezdődő Derrick felügyelőnek megfelelő filmeket sem tudom végignézni gyakorlatilag a hiradó után alszom, folyton úgy nézek ki mint aki sírt, és a szempillaspirált már elzártam magam alől, hogy nehogy eszembe jusson rutinból használni mert 3 percen belül szétterül az arcomon, vagy a szemdörzsöléstől vagy a könnyzéstől. Persze a 38 fok sem segíti a vérnyomásomat, és ennek tetjébe a kávéfőzőmet sem tudom használni, mert vízkőtleníteni kellen, de nincs itthon folyadék, én meg nem jártam a Ráday utcában, hogy vegyek. Sírnék még, de így is sírok egész nap, vagy ha nem is, legalább úgy nézek ki. 

Ha sikerült eldönteni, hogy mennyi szerepe van a tésztának az alvásomban, és ti úgy döntötök, a tészta a legkevésbé tehet róla, akkor itt a recept, igérem szeretni fogjátok, Kati szerintem neked is menni fog. Ez egy két személyes adag

Hozzávalók:

60 g hasaalja szalonna (pancetta)

100g cukkini

1 gerezd fokhagyma

250 ml tejszín

1 tojás sárgája

200g tészta

petrezselyem, parmezán

A tésztát lobogó forró sós vízbe tesszük. Ezzel egyidejűleg felvágjuk a szalonnát, a cukkinit csíkokokra. 2 csepp olivaolajon odateszzük a szalonnát, ha félig megsült, a cukkinit hozzáadjuk , aztán a fokhagymát, de ezzel nem sütjük már nagyon, hogy ne égjen meg, most ráöntjük a tejszínt, belerakjuk a tojás sárgáját, alaposan összekeverjük, felforraljuk, és ha jó az időzítés eddigre kész a tészta, amit a tejszínes cukkinihez adunk átforgatjuk, és megszórjuk parmezánnal, petrezselyemmel.

Lekottázom az ütemtervet: tésztavizet felforralom , tésztát belerakom 2 perc, hozzávalók összevágása 1,5 perc, szalonna pirítás 3 perc, cukkini 1 perc, fokhagyma 0,5 perc, tejszín 1,5 perc, a tészta leszűrésére 0,5 percetek maradt, de ez elegendő.

Az asztal közepére tesszük a serpenyőnket, megszórjuk parmezánnal, és fokhagymával. A parmezán nálunk csak a tányéron került rá, ezért azzal nem számítottam, ha valaki összekeveri a tésztával, az kap még 0,5 perc pluszt.

Ennyi lenne , és ennyi is volt nekem is. Aztán meg annyi. Mindegy, csak vége lesz a nyárnak, addig is írtsa mindenki a parlagfüvet, Köszönöm.

 

Szólj hozzá!

Címkék: olasz zöldség tészta cukkini főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr203175142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása