HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Tepertős szilvalekváros papucs

2012.01.24. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Újabb téli recept, mert ez van. Tél. És vannak szezonális ételek, amelyek elmaradása megbocsáthatatlan, sőt pótolhatatlan is de ha csak megmagyarázhatatlan, akkor is elegendő indok van arra hogy egyszer egy évben elkészüljön. Ez a -még kimondani is felér egy fittness bűncselekménnyel- tepertős szilvalekváros papucs.


 

Ha van valami, amiért Daubnerékat igazán kedvelem, az az, hogy náluk ez nem szezonális, illetve hogy lehet venni 5 darabot, vagy 30 dekát, tökmindegy is, de nem két tepsivel kell farkasszemet néznem miután elkészült, lévén én egyedül eszem csak a családban. Mindezek ellenére is egy évben egyszer megsütöm. Télen. Az meg ugye most van. Ritától származik a recept, és tényleg zseniális. Azért egy picit sikerült rajta tökéletesítenem, mégpedig azzal, hogy 3 napot hanyagoltam a hűtőben, mert az egyik felét szombaton készítettem el azon keltiben, (minthogy élesztős kelt tészta) a másik felét hűtőbe raktam, és hétfő este sütöttem csak meg, és az még egy kicsit jobb lett mint az első.

A tepertőt a hentesnél válogattattam libából, és a kicsi darabokat kértem, de mivel a fiúkkal voltam, nem mert anyukámba elküldeni, ami igazán megfelelő nevelésre utalt, így amíg a hentes válogatott, én a fiúknak a pultban levő húsokról egy gyorstalpalót tartottam. Nagyon jókat kérdeztek. A tepertőn kívül a lekvártól lesz a papucsunk az ami, úgyhogy ott nagyon fontos a tökéletes választás. Csak is, és szigorúan a hagyományos szabolcsi, üstben, cukor hozzáadása nélküli hosszan főzőtt szinte fekete szilvalekvár az alkalmas. A többi felejtő. Akkor inkább neki se kell állni. Ha nincs ilyenünk, akkor az ehhez legközelebb álló holmit a CBA-ban lehet kapni szögletes kis fekete kupakos üvegben.

Hozzávalók:

500g liszt

1 ek nádcukor

1 mk só

25g friss élesztő

1 tk sütőpor

250g tepertőkrém

50 ml víz

300 ml sűrű tejföl

1 egész tojás

házi szilvalekvár

1 tojás a kenéshez


 

Én egészen egyszerűen a tepertőt késes mixerrel ledaráltam, és az összes többi hozzávalóval futtatás és egyéb hókuszpókusz nélkül a kenyérsütőbe raktam, és dagasztó programra állítottam. Azért annyit megtettem, hogy alul voltak a folyadékok, felül a szilárdabbak, de ez volt minden. Mikor kész volt a hűtőbe tettem 3 órára, (a második adagot 2 napra). Ritánál van gép nélküli részletes itiner az elkészítéshez.

A hideg tésztát egy deszkán kinyújtottam 4mmvastagra, és 5x5cm-es négyzeteket vágtam, A közepére tettem a szilvalekvárt, és két szemközti tésztasarkot a lekvár fölött összecsippentettem, végül tojással lekentem. Forró, 211C-ra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem őket.

A 211C nem szivatás, egyszerűen melléütöttem, de mennyire jól hangzik nem? Nem akartam kijavítani.

A recept tökéletes, ha szeretitek ezt próbáljátok.

Szólj hozzá!

Címkék: édes más gyümölcsös sütök tepertő édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr873742165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása