HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Mandulavirág keksz

2012.03.12. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Szeretem a mandulavirágzást ami hamarosan be is következik, de addig is siettem kissé a természet(em)et és mandulát virágoztattam a konyhában.


 

Maga a keksz nem szirom alakú eredetileg, de a fiúk egy-egy csodaszép saját készítésű hóvirággal érkeztek haza az oviból, és mindjárt meg is volt az ötlet, hogy szirmok készüljenek a tésztából, a fiúk virágszárait felhasználva pedig mandulavirágokként pózoljanak a kamerám előtt, mert a keksz amúgy mandulás. Persze lehet sima kerek, vagy bármilyen más alakú kiszúróval is dolgozni akkor is ugyanolyan mandulás marad, csak hát az illúzió, és a feeling múlik el, de ezt igazán mindenki maga döntse el.

Az eredeti recepthez képest növeltem a mandula arányát, ezzel egyidejűleg csökkentettem a lisztet, így kicsit puhább lett a tészta, és ezáltal rusztikusabb, illetve egyenletlen felszínű. Ezt nem bántam. Valamint cukrot is ajánlottak szórni a tetejére, de én attól meg szoktam tartóztatni magam, és igazam is volt, egyrészt elég édes így is, másrészt az egyenletlen felszín miatt nem is látszott rajta, mert azért pár darabon kipróbáltam.


És végül ki találja ki, hogy milyen konyhai eszközzel készítettem a szirmokat, szirom kiszúró hiányában? Semmi bonyolultra ne gondoljatok. Nagyon kíváncsi vagyok ti hogyan oldanátok meg.


Hozzávalók:

80g liszt

80g teljes kiőrlésű liszt

220g vaj

100g cukor

¼ tk só

½ vanília belseje

60g mandulaliszt

2 ek aszalt sárgabarack apróra vágva


 

A vajat a cukorral és vaníliával kikeverjük, A barackot az összekevert lisztekhez adjuk amit a vajhoz keverünk. Ezt érdemes a keverő dagasztólapjával végezni. A tésztát tegyük hűtőbe 2 órára.

Nyújtsuk ki a hideg tésztát kb 3 mm vastagra, és szúrjuk ki a kekszeket.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tegyük a kekszeket. 180C-on kb.13 percig süssük, vagy amíg aranybarna lesz.


 

Puszta kíváncsiságtól hajtva néhányat savanyú ribizli lekvárral összetapasztottam, úgy is mesés volt. És talán egy kis felületű étcsokiba mártást is elbírna.  

És most azonnal fejezzem ezt be, mert annyira finom natúr is, és ezek mind csak fölösleges plussz kalóriák. Nem mintha a a kesz magában nem lenne az.


 


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: más gyümölcsös édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr24310237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása