HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

OMSZK: fürdeni tilos, enni lehet, sőt érdemes

2012.07.04. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Csak addig valaki magyarázza el nekem, hogy miért tilos 40 fokban fürdeni. Nem a tavon bárhol, hanem a wakeboard pálya elkerített, stéggel védett részén.

omszk 005.jpgSokszor szoktuk sportolni a tó drótkötélpályáján, mert közel van, mert szeretjük, mert kulturált körülmények között vagyunk, az is aki éppen wakeboardozik, és az is, aki kint tereli a gyermekeket a pálya szélén a vízben, vagy a parton. Eddig. Ma kimentünk, és a bejáratnál a lányok közölték, bemehetünk, de csak és kizárólag sportolni, azon kívül vízbe mennünk tilos. WTF??? Értem én, hogy sok a baleset,és arra hivatkoznak, hogy sok a részeg, úszni nem tudó, de aki a pálya elkerített részére bemegy, az: (vízi)sportolni megy, tud úszni.

omszk 017.jpgAz emberszabású gyermek, még tavaly.

Sportolni megy, biztos nem részeg, mert aki állt már deszkán az valószínűleg tudja, hogy nem annyira lehet ezt részegen űzni, és egyáltalán: fizet azért, hogy a tavat használja, az üzemeltető meg fizet az Önkormányzatnak, mert a tavat használja. De nem fürödhet. Meg a gyereke sem. Ez a tó egyetlen biztonságos része, mert itt biztos nem keveredik az ember egy deszka alá sem, hiszen a parttal megegyező hosszúságú stég védi a boardosokat az úszóktól, és fordítva ugyanúgy.  

IMG_1402.jpg

Pedig mi komolyan vesszük. 

Fel nem foghatom. Ezek voltunk mi. Szerencsések, mert nem a kényszer visz ki a tóra, hanem az élvezet és a sportszeretet, illetve a kulturált strandolás szeretete, hiszen itt van WC, zuhanyzó, mosdó, büfé, és grillterasz. Fű, homok, napozószék. De mi van azokkal, akik még csak nem is minimálbérből élnek, de mégsem tudnak kifizetni napi 5+ ezer Forintokat strandbelépőre, Így kimennének a hozzájuk legközelebb eső bármelyik tóra. Azok pusztuljanak meg otthon? Komolyan nem értem. Azokat, akik ezen törpölnek, hogy szabályozzák az élővizekben való fürdőzést. Abszurd. Viszont, ha már ott van az ember, akkor végre ehet. Megnyílt a grillterasz, aminek a legérdekesebb színfoltja maga a séf, aki tud, beszélgessen vele, majdnem annyi országban dolgozott, mint amennyi kéz és lábujja van (nyugi megvan mind), rengeteg konyhát megismert, a tudását végre nálunk hasznosítja.

omszk 015.jpg

omszk 012.jpgVan neki ilyen kis kincse is

A hekket kirántotta a nálunk unalomig ismert olajban sült bundájából, és adott neki fűszerköpenyt, meg tüzet, így lett belőle grillezett fűszeres hal, nem pedig a zsírba fulladt hullamerev haltörzs. Van hozzá friss saláta, és persze mindenféle húsok is, szárnyasok és négylábúak, illetve rák is.

omszk 016.jpg

omszk 014.jpg

Kintről is megközelíthető a terasz, nem kell belépőt venni, a kerékpár út is arra visz, tekerjetek egyet, és legyen egy ebéd a jutalom. A bennti büféről is mutatok képeket, mert vannak részletei amiket szeretek.

omszk 004.jpg

És persze mondjátok meg miért nem lehet fürdeni nyáron Magyarországon?

Egy éve: mákos barackos süti,   és  ribizli joghurt

 

156 komment

Címkék: csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr744626979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.04. 11:15:38

Menjetek ki a Kisdunára, ha elég alacsony a víz hozzá...

A tó túlsó (nyugati), wékbordozástól nem sújtott oldalán is tilos fürödni?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.07.04. 12:12:22

@Hepci: Minden tavon tilos fürdeni, ahol nincs kijelölt strand. Legyen az bányató, Omszk, Duna, vagy akármi. Amúgy Dunabogdányban kötöttünk ki, ahol van egykijelölt strand, de szerintem a folyóvíz veszélyesebb mint a tó, hamár.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.07.04. 15:30:18

".....fizet azért, hogy a tavat használja, az üzemeltető meg fizet az Önkormányzatnak, mert a tavat használja. De nem fürödhet. Meg a gyereke sem. Ez a tó egyetlen biztonságos része, mert itt biztos nem keveredik az ember egy deszka alá sem, hiszen a parttal megegyező hosszúságú stég védi a boardosokat az úszóktól, és fordítva ugyanúgy..."Szerintem az értelmetlen szabályokat olyan fatökü,vaskalapos bürokraták hozzák akik nem is járnak a strandra fürödni és még az is lehet hogy részeges zugívók ,valamint a fiatalság irigylése így nyilvánul meg náluk!

bp123456 2012.07.04. 15:52:33

Azt nem értem, ha a veszélyre hivatkozva tiltják a fürdést (általában ezt szokták tenni) - mert pl. tavaly is vízbefulladt két ember egy adott tóban - akkor a Balatonban miért szabad fürdeni? Ott hányan fulladnak évente vízbe?!
Főleg, ha egy fent említett helyen kiépített infrastruktúra van - lehet, még vizimentő is akad?
Ha meg a vízminőségre hivatkoznak, akkor ott a sportolást is tiltani kellene, hisz van rá elég nagy esély, hogy vizisí közben belesik az ember a tóba...

2012.07.04. 15:52:45

Basszus, ez komoly felvetés?!

Azért tilos fürdeni, mert nem ellenőrzött a víz minősége. Egyik nap minden fürdőző elkap valami baktériumot, hogy 2 hónapig fekszik a kórházban, akkor meg az lenne a kérdés, hogy ki engedte őket bemenni. És ez zárt, be/kifolyás nélküli bányatavakban simán elő tud fordulni. Tessék az önkormányzatnál/ÁNTSZ-nél csápolni, hogy menjenek ellenőrizni, és onnantól lehet fürödni, ha megfelelő a víz.

Inkább az a kérdés, hogy mi a faszért engedik a vízi sportokat?!

873ujr3rk 2012.07.04. 15:55:05

a wakeboardosokon miért nincs rendszám ? a múltkor a zebrán majdnem elgázoltak..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.07.04. 15:59:48

Ki kellene jelölnie az önkormányzatnak fürdőhelyet, de ha ezt teszi, akkor azt biztosítania is kell, ami pénzbe kerül, ergo nem jelöl ki.
Hülye helyzet, valójában a túlszabályozás áldozatai vagyunk.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.07.04. 16:02:10

Ahogy már fentebb is írták, az Omszki egy bányató. Soha nem volt engedélyezve a fürdés, és nem is volt ajánlott a nagyon hideg vize és az alattomosan gyors mélyülése miatt.

Izo 2012.07.04. 16:02:25

Főleg azért, mert ha valaki mégis belefullad, akkor esetleg elkezdik az illetékes elvtársat perelgetni, hogy nem tett meg mindent a biztonságért - az illetékes elvtársnak meg ez nem hiányzik.
Egyébként tényleg katasztrófa, hogy ennyire nem tekinti az állam beszámíthatónak az embert. Tisztára, mint anyuci szeme fénye.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.04. 16:16:52

@csizsikpizsik - pique takarodj!: hát, voltál ott mostanában?
Az "alattomosan gyors mélyülés" miatt kérdem. Még nem voltam bent, de horgászás közben azt érzékelem, hogy sehol nincs könnyűpergető dobótávolságon (30 méter) belül méteresnél mélyebb víz.
Régen a biológiai szennyezettség miatt tiltották a fürdést a tóban. Úgy tűnik, a wékbordosok rezisztensek a fertőzésre vagy mi a szösz, ha még mindig az az ok...

Szalacsi_Dezső 2012.07.04. 16:17:29

Ne nézzé' , kérdezzé'
Vetkőzzé' , élvezzé' !
:-)))

Kard 2012.07.04. 16:17:37

@Lrdx: Na végre egy értelmes válasz. Jogos a felvetés. Most már értem :). Kösz.

min 2012.07.04. 16:19:18

@Lrdx: te nagyon hülye vagy...mégis milyen fertőzés??? A Dunáról is ezt mondják pedig vannak ott is kijelÖ lt strandok. Ja ott biztos más Duna folyik. Hülyék ezek a hivatalokban mint a segg. A sündörséggel meg téliruhát viseltetnék ebben a kánikukában.
Menj el egy picit nyugatabbra. nem kell messzire menned. Ott miért tudnak a bányatavakból gyönyörű fürdöző és sportolási környezetet létrehozni?? Ja ott van egy kis ész. Nálunk inkább tiltanak és büntetnek.

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.07.04. 16:20:24

Fürdeni lehet, csak ott nem. Tényleg ennyire nehéz megérteni?

Sákif za morro? 2012.07.04. 16:22:12

Olyan helyre kell menni, ahova nem mennek ki a rendőrök.

xunilo 2012.07.04. 16:25:04

@csizsikpizsik - pique takarodj!: "Ahogy már fentebb is írták, az Omszki egy bányató. Soha nem volt engedélyezve a fürdés, és nem is volt ajánlott a nagyon hideg vize és az alattomosan gyors mélyülése miatt."

A kedvenc témám: alattomosan mélyül. Nem, nem alattomosan. Hármat lépsz és már nem ér le a lábad. Tehát egyszerűen úgy kell tekinteni, h mélyvíz. Aki tud úszni, menjen bele. Aki meg nem, az nem.

Ehelyett Tilosországban inkább tííccsuk beee. Fel kéne már fogni, h az embereket a saját hülyeségüktől semmilyen törvény nem védi meg!

Firestarter18 (törölt) 2012.07.04. 16:29:44

@bp123456: "akkor a Balatonban miért szabad fürdeni? Ott hányan fulladnak évente vízbe?!"

Hányan fürdenek a Balatonban/év és hányan az Omszkiban?

Tegnap is megfulladt egy gyerek valami bányatóban, hát ezért nem szabad.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.07.04. 16:30:05

Kurvaeccerű a képlet: azért tilos, mert ingyenes. Ha lóvét tudnának érte szedni (meglássátok, jövőre kitelepszik ide is valami önkormányzatközeli csókos üzemeltető és onnantól nem lesz fertő, nem lesz hirtelen mélyedés), máris minden a legnagyobb rendben való lesz. Az ál óvatoskodás csak addig kell, amíg nem szedhetnek exrapénzt a kvázi semmire.

A múltkori indexvideó óta nem értem a dolgot. Ha annyira aggódnak a népért, akkor ahelyett hogy két ostoba járőrt küldenek rá egy pancsikáló öregre, inkább fizettek volna meg a hétvégékre két állami vízimentőst és kész. Ja hogy akkor az már Európa lett volna és ingyenes?! Hát ez itt a gáz!

lfleto 2012.07.04. 16:30:16

Szentendrei lévén mindennap elmegyek mellette. De még nem jutott eszembe belemenni. Sőt, a Luppa-tavakba sem. A dunabogdányi strand egy folyóvíz mellett van, a Duna vize folyamatosan cserélődik. Sőt még Szentendrén a Postás Strandon is tiszta. De ez az omszki, már a neve is perverz. Azt mondom, fürödjön benne, aki akar, engedjék meg, az életét mindenki úgy b...ssza el, ahogyan csak akarja.

ex-dr. vuk 2012.07.04. 16:31:48

Ha nagyon meleg a viz akkor pl. azert, mert megmaradnak benne olyan bakteriumok, amik normalisan hidegebb vizben nem, es mindenfele fertozeseket lehet osszeszedni, amit normalisan nem annyira.

Jo furdozest!

2012.07.04. 16:33:28

@min: Leírtam, te nagyon sügér, olvasni is kéne. Azért mert NEM ELLENŐRZIK.

min 2012.07.04. 16:36:50

@Lrdx: Aha... A normálisabb gondolkodású országokban a bányatavak biztos másképpen működnek...Nem vagy te is ilyen hivatalnok féle?

min 2012.07.04. 16:39:09

@ex-dr. vuk: A balcsit miért nem tiltják be? Fulladnak sorra meg az emberek pedig vizimentő is van és nyár végére olyan meleg mint a lóhúgy. Fél Mo-nak az ágyban kellene tölteni az idény második felét az elméleted szerint.

bőrmók 2012.07.04. 16:39:32

A Luppa-tavakban szabad fürdeni? Vagy most az összes bányatóban tilos?

bőrmók 2012.07.04. 16:40:51

@min: jó kérdés, nemrég voltam Márián, ott már szinte csak iszap van, és meleg a víz.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.07.04. 16:42:27

Van megoldás. Nem fürödni kell menni, hanem kajakozni. Aztán ha véletlenül beborul az ember, az csak egy szerencsétlen véletlen. :)
A sok szabályfetisiszta, nemi életet hírből sem ismerő bürokrata meg rohadjon meg a forró irodájában.

slava 2012.07.04. 16:42:45

10 eve amerikaban azon rohogtem, hogy mennyire tulszabalyozott minden. Persze a filmeken lemennek kocsikkal, meg tabortuzet raknak, es meg isznak is. A valosagban ezert komoly bunti jar. Azota sokat valtozott a vilag es benne Magyarorszag. Sajnos nem a jo iranyba. Itt mar lassan fingani sem lehet buntetlenul. Mindenhol kamera, idiota szabalyok (eleg csak az uj kozlekedesi szabalyokra es a buntetesi tetelekre gondolni). Azt nem tudom, milyen szabalyok lesznek itt 20 ev mulva, de az irany, sajnos nem tul biztato. Bilincsbe verve viszik el a bacsikat, csakmert 40 eve ide jar furdeni???? 50 rongy egy pancsolasert?? Elmennek a jo budos picsaba.

min 2012.07.04. 16:43:11

@bőrmók: Lupán is tilos. Gyakorlatilag ahogy fenntebb is írták mindenhol ahol nincs kijelölt hely.

bőrmók 2012.07.04. 16:45:11

@min: kapják be a gonorreás *szt.

Ja, és egyébként a wakeboard véd a fertőzések ellen?

Kard 2012.07.04. 16:49:55

@min: Ha valaki beleszarik belehugyozik a vízbe szerinted mitől fog megtisztulni? Max természetes úton de ahhoz meg nagyon kicsi.
Ha pedig nem is ellenőrzik még esélyed sincs, hogy tudjál róla, hogy esetleg valami jó kis betegséget elkapsz.

jpmjpm 2012.07.04. 16:57:57

nem szabad fürdeni, mert tavaly 2 ember is belefulladt a tóba. volt egy videó fent az indexen hétvégén, ahogy egy idősebb faszit 3 rendőr bilincsbe verve vitt el, mert fürdött a tóban. biztos nem akarták, hogy ő is belefulladjon, meg gondolták meleg is van, ezért bevarrták a hűvösre pár órára.

de akkor felmerül a kérdés, hogy az m-7-est mikor tiltják be, szerintem idén már több mint 2 ember halt meg miközben ott utazott és még páran fognak. kurva veszélyes 100 fölött autózni, veszélyesebb mint fürdeni.

vagy mikor tiltanak be bármit, ahol már meghalt valaki?

nem nagyon értem ezt a hozzáállást.

fuck fidesz.

Kard 2012.07.04. 16:58:34

@slava: Persze amikor meg nincs szabályozás és baj van belőle (lásd például a devizahitelezés problémát) akkor meg az a baj. Sehogy se jó mi? :)
A szabályozás a normális egymás mellett élés miatt szükséges.
Mesélek egy történetet. Ukrajna. Ott sok mindenre nincs szabályozás. Utcákon sokszor csatorna sincs ezért a víz ilyen kis árkokban folyik el az utcán. Jön a szomszédod, hogy felé ne menjen a víz, épít egy fél méteres magasítást a bejárata elé. Ettől aztán hozzád aki a szomszédja vagy szépen bejön az egész utca vize. Mivel nincs szabályozás nyugodtan megszopathat semmit nem tudsz ellene tenni. Másik nincs szabályozás probléma ugyanonnan. Jön a szomszédod, leköltözik a hegyekből és ő márpedig disznót fog tartani. Szagolod a disznószar szagot ha kimész az udvarra. Tessék nincs szabályozás semmit nem tehetsz ellene. Ezek megtörtént példák a határ túloldaláról.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.07.04. 17:00:12

Évek óta oda járunk, soha de soha nem kaptam még semmilyen fertőzést, sem bőr, sem nőgyógyászati jellegűt. A balatonon már igen. Mikor felkerestem az orvost, azt kérdezte: A Balatonon voltál? Nyilván nem én voltam ez egyetlen. Bárhol megeshet, még a strandon is, ami pedig tele van fertőtlenítővel, hogy benyalsz valamit.
Úgyhogy igen, nyilván a board tesz rezisztenssé. Elfogadom ezt a magyarázatot.:)

maretz 2012.07.04. 17:03:52

@min:

"Ja ott van egy kis ész."

Lófaszt van ész. Pénz van koma! Amikor az önkormányzatok haldokolnak, akkor mégis miből várod, hogy megtisztítsák a bányatavat, majd folyamatosan ellenőrízzék a biztonságosságát és a víz minőségét?!

Imádom az ilyen segghülye kommenthuszárokat... A baj az, hogy minden hivatalnok fél megtenni azt, amit nem kötelező neki, mert csak baja lehet belőle, amikor vmi idióta belefullad vagy hasmenést kap a poshadt víztől, és akkor megy perelni... az illető hivatalnokot meg valszeg még a per vége előtt kirúgják a picsába.

No ezért nem megy a dolog. Tiltani mindig olcsóbb, és mindig biztonságosabb. Mert olyan világban élünk, hogy ha valaki idióta, akkor mindig lehet perelni valakit, hogy "miért nem figyelmeztetett", vagy "miért nem tiltott", és egy jó ügyvéddel nyer is.

Hát ezért.

min 2012.07.04. 17:04:10

@Kard: Labancéknál feleakkora bányatóban hogy a bűbánatosba nincs akkora próbléma mint itt egyesek fejében...ki ne menj az utcára mert elkapsz valamit amibe belepusztulsz.
istenem, ennyi hikomat embert...

elkaphatsz valamit...elkapott bárki is? Van róla hír? forrás? A lehetséges a majdnem-nek a sógora vagyis semmi.

maretz 2012.07.04. 17:05:56

@min:

Csak épp senki nem akarja kockáztatni, hogy utána őt pereljék. Mert a bíróság előtt nehéz azzal védekezni, hogy a lehetséges a majdnem-nek a sógora...

jpmjpm 2012.07.04. 17:06:45

@Kard: akkor ukrajnába nem szabályozás kell, hanem csatorna.

egyébként ha én fürdök valahol abból kinek származik kára? a szomszédom biztos nem fog vörös fejjel üvöltözni velem.

szóval kurva szar példát hoztál fel.

szabályozni azt kell, ami hatással van a környezetünkben élőkre. a tóban fürdés nem, ilyen.

min 2012.07.04. 17:07:46

@maretz: Hány éve is vannak ott azok a tavak? Ja, köszönöm. Leülhetsz...

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.07.04. 17:11:00

egész korrekt kaják és árak vannak, meg is vagyok lepve. kellemesen

Kard 2012.07.04. 17:13:17

@jpmjpm: De. Ha elkapsz bármilyen fertőző betegséget amit aztán továbbviszel még 100 emberre kurvára nem az egyéni problémád lesz hanem a közösségé. Az akinek így szétcseszed az életét annak mit fogsz mondani?

rohadjmegARCgeci 2012.07.04. 17:15:22

Ez egy agyonszabályozott ország.Biztos azért tilos fürödni,mert akkor bratyi fizetős strandját ki a lóf.sz használná?Még a végén csődbe menne "szegény".Na meg így lehet birságolni mint állat.A saját országunkban vagyunk rabok.

VacakBlogHu 2012.07.04. 17:17:22

@Firestarter18: És tegnap is megfulladt valaki a Balatonban! Kijelölt strandon, ahol van úszómester, stb. Sőt, tegnap is esett el gyerek biciklivel, pedig évek óta biciklizik. Ott kéne tiltani a fürdést ahol a tó tele van fél daruval, traktorral és böhömbikával. Ahol a mederbe hagyott tárgyaktól sérülés érheti az embert. Nem pedig ott ahol simán csak mély víz van. Ha valakinek választójoga van, hogy beleszólhasson egy ország sorsába, akkor annyit is bízzunk rá, hogy belemegy-e a mély vízbe, vagy bele engedi-e a gyermekét.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.07.04. 17:20:10

azért nem lehet bemenni mert nincs nálad Hummer, legyen Hummer, lehet bemenni. Télen is...

Csokis2 2012.07.04. 17:20:36

Ezt az Omszk-fetisizmust nem egészen értem, amikor ott a Duna hosszan, tömeg nélkül, tisztán és ingyen. Oké, amikor a tó 20 fokos, a Duna meg 15, akkor érthető, de most, a 39 fokban? És aki a Dunában való fürdésen parázik, annak itt egy idézet:

273/2001. (XII. 21.) Korm. rendelet
a természetes fürdővizek minőségi követelményeiről, valamint a természetes
fürdőhelyek kijelöléséről és üzemeltetéséről

3. § (1) Természetes fürdővízben fürödni a kijelölt fürdőhelyen, illetőleg ott lehet, ahol a fürdés nem esik tiltó
rendelkezés hatálya alá.

A tilos az kb. a hajózóút, a határvíz, meg ahol értelemes ember úgysem fürödne. (szennyvíz beömlő, zsilip, duzzasztómű) Szóval irány a Duna!

jpmjpm 2012.07.04. 17:28:09

@Kard: amíg lehet wakeboardozni, addig a tó bizonyítottan nem fertőző. ha fertőző lenne, akkor wakeboardozni sem lehetne, mert sem az önkormányzat sem a wakeboard cég nem vállalná a felelősséget. wakeboardozás közben elég sokan beleesnek a vízbe és ki kell úszni. de ha nem esik bele valaki, csak wakeboardozik, akkor is rengeteg víz éri annál a sebességnél, amit wakeboardozás közben elér, nem beszélve a rámpákról való ugrásokról. (szembe, szájba bőven jut belőle és ha fertőzőtt a víz, akkor elég pár csepp is)

szóval az elméleted megint megbukott. itt arról van szó, hogy ha nem fizetsz, ne használd.

kivéve, ha az x ezer forintos wakeboard jegy véd a fertőzések ellen.(muhhahhaa)

egyébként szó nincs arról, hogy az omszki tó fertőzött lenne. honnan veszed ezt a baromságot? ha az lenne, le kéne zárni a környékét is és nem hagyni a wakeboardozást sem. de a magyarázat a tavalyi 2 halott volt.

nincs baj a szabályozással, de azért a tóban fürdést ne a kibaszott kormányzati bérencek döntsék el.

VacakBlogHu 2012.07.04. 17:28:37

@maretz: Már bocs, de Magyarországon nincs mindenből per. Sok marhaság van kis hazánkban, de azért nem perelte még senki a lángosost, mert nem volt ráírva a kávés pohárra "Vigyázz forró".

min 2012.07.04. 17:29:47

www.schwarzachtalseen.de/
Ez egy bányató. Ingyenes. Nem valami nagy gyengébb képességű úszó is körbe ússza de van középen egy úszó sziget ha elfáradna. Biztos szanaszét ferőzik a tömegek. Közvetlenül mellette a másik tóban még megy az üzemszerű kitermelés. Egy harmadikban ami picit nagyobb mint a strandos szörfözni lehet.

Környezettudatos 2012.07.04. 17:32:14

@min: A balaton vize cserélődik, élővíz. A bányató vize nem cserélődik, poshad ilyen melegben. Ettől én még engedném a fürdőzést csak kitábláznám, hogy saját felelősségre és kész.

min 2012.07.04. 17:34:46

@Környezettudatos: Nézd meg a fenti linket légyszíves aztán mondjál zöldségeket. előbb fog a Balaton poshadni mint pl a Lupa...Főleg most látni, hogy cserélődik a Balcsi vize.

min 2012.07.04. 17:35:32

madártávlatból...mint a Lupa tavak kb.
www.wenzelburger-kg.de/seite11.htm
de a vízfejek képtelenek megérteni...

Firestarter18 (törölt) 2012.07.04. 17:36:30

@VacakBlogHu: "Ott kéne tiltani a fürdést ahol a tó tele van fél daruval, traktorral és böhömbikával."

Honnan a bánatból tudod, hogy mi van egy üzemi területen lévő bányatóban? Egyébként meg egy homokbányánál nem csak a mély víz a gond. Simán benne van, hogy egy sekélyebb részen megcsúszik a homokpad, és maga alá temet. Ilyenből is volt már haláleset, nem egy. Szerintetek amúgy miért tilos fürdeni ilyen helyeken? Mert a bürokraták gonoszak és irigyek?

"Ha valakinek választójoga van, hogy beleszólhasson egy ország sorsába, akkor annyit is bízzunk rá, hogy belemegy-e a mély vízbe, vagy bele engedi-e a gyermekét."

A választójog nem azt jelenti, hogy azt csinálsz amit akarsz. Pláne nem, hogy veszélyezteted a gyerekedet.

jpmjpm 2012.07.04. 17:37:48

@Környezettudatos: really? jelenleg nincs víz a balatonban a strandoknál.

tamareaf 2012.07.04. 17:37:59

és abból indul ki az egész, hogy egy ITTAS idős ember úszik egy bányatóban.

Még szerintem bátorítsunk is másokat, hogy ittasan menjenek be a vízbe.

Démonmac1 2012.07.04. 17:38:34

@min: Német/Osztrák tavakkal ne hasonlítgassunk már hazai ferdőhelyeket, egyszerűen más a népek viselkedése.
Odaát, ha ki van írva akkor nem hugyoznak szarnak bele, ideát meg nem tudnak olvasni.
és még az úszómedencébe is bele... nemhogy egy bányatóba.

Fufo 2012.07.04. 17:38:56

@Kard: Milyen fertőzési forrás van egy bányatóban?

jpmjpm 2012.07.04. 17:41:38

@feamatar: mert a strandokon sosem iszik meg senki egy pohár sört sem. igazad van. a strand az tök más mint egy tó+füves part. brávó!!!

min 2012.07.04. 17:43:11

@Démonmac1: Természetesen van különbség az emberek mentalitásában de itt a népek nem ezt harsogják. A linkelt bányató tökre Lupa. Tudom mert mindegyik helyen voltam. Mégse fertőz semmi senkit, nem poshad, nem döl le valami homokfal, hogy aztán magával ragadjon??? :-D
Egyszerűen nem volt még itt egy valós indok a nem-re csak valami aktakukactologatós életképtelen magyarázkodás.

bőrmók 2012.07.04. 17:44:10

A fontoskodás országa. Pénz van, idő van.

Fufo 2012.07.04. 17:46:27

Csak érdekességként: www.palatinus-to.hu/bekoszno ez is bányató, csak itt nem tiltanak :)

min 2012.07.04. 17:49:36

@Fufo: És ez is egy bányató ahol ráadásul folyik még a kitermelés is.
www.horgaszto-gyekenyes.hu/

Természetesen fürödni szabad.

Advanced Flight 2012.07.04. 17:51:07

Természetesen megint az EU...idióta szabályozásuknak köszönhetően (ld. 78/2008-as Korm. rendelet net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800078.KOR&celpara=#xcelparam)

minden olyan természetes fürdővíznél, ahol nem tiltott a fürdés, egy valag pénzért kell minden szezonban vízvizsgálatokat végezni és a víz tisztítását elvégezni, ha szükséges. Erre nincs pénz, tehát vagy megtiltják a fürdést, vagy keresnek valami balek vállalkozót, aki üzemelteti a strandot és állja a cehhet.

kkn 2012.07.04. 17:56:52

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Én a Tisza mellett nőttem fel, az sem az a kifejezett Balaton déli part, hamar mélyül.

Az embereknek van némi döntésképessége, minek ennyire agyonszabályozni? Ilyen alapon tiltsák be a közlekedést, az is veszélyes, és naponta rengetegen halnak meg miatta.

kvadrillio 2012.07.04. 18:02:54

HÁÁÁÁ...MER....EZT IS KI AKARJÁK SAJÁTÍTANI ÉS PÉNZESSÉ TENNI !!!!!

"Az Omszki-tó területén pedig csak a legálisan kiépített vízisípályát lehet használni.
"

JAHHHH.....ÚGY..MINT A BALATONT.

MOST TÉLLEG....KIÉ EZ A FÖLDGOLYÓ, AMIN ÉLÜNK ???!

...kinyílik a bicska a zsebemben...

kvadrillio 2012.07.04. 18:05:24

KAPZSISÁG.....ember a neved !

Kard 2012.07.04. 18:05:37

@jpmjpm: Még nem fertőző...de ha ráengednének ezres nagyságrendű embert akkor az lenne. Egyszerű matematika.
Az az ezer ember - mivel nincsenek illemhelyek sehol - jól beleszarik meg belehugyozik a vízbe. Ettől lesz fertőző az egész tó. Mivel a vize se cserélődik néhány hét alatt olyan lenne mint egy tipikus indiai folyó. A wakeboardosoknak vannak illemhelyek a szolgáltatónál és összesen 10-es nagyságrendű emberről beszélünk.
Ha lenne kijelölt strand, legalább mobil illemhelyekkel, vízminőségméréssel akkor lehetne fürödni, csak akkor nem lenne ingyen mert valakinek fenn kéne az egészet tartania.

Kard 2012.07.04. 18:06:10

@Fufo: Lásd az előző hozzászólásom. Maga az ember a fertőző...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.07.04. 18:18:20

@Kard: mi az, hogy ráengednének? 20 éve fürdik ott naponta több száz ember. melegebb napokon, hétvégén talán ezres nagyságrend is.
nem volt eddig sem fertőző, valószínűleg most sem az, ha wakeboardozni lehet.

javítson ki valaki, ha rosszul emlékszem, de mintha pár éve lettek volna mobil vécék is a parton.

jpmjpm 2012.07.04. 18:23:28

@Kard: az elmúlt tízegynéhány évben sem volt fertőző, pedig 2001 körül legalább 3x annyian használták a tavat, mint mostanában. mint írtam a hatóságok baja az volt, hogy tavaly 2-en megfulladtak. fertőzésről csak te beszélsz, ők nem.

egyébként miért gondolod, hogy az emberek belehugyoznak, beleszarnak? ha jól emlékszem pár éve (2009-ben voltam utoljára) voltak mobil wc-k, de a bokrok között sokkal egyszerűbb pisilni, mint a vízbe. a szarást pedig normális ember kibírja hazáig, nem rohan be egyből a vízbe. persze mindenki magából indul ki.

semmi nem támasztja alá a szarásos, hugyozásos , fertőzéses elméletedet. csak beszélsz össze-vissza.

Szalacsi_Dezső 2012.07.04. 18:24:56

Azé' tilos, mer' Nefürgyéé le! :-)

bigthereal 2012.07.04. 18:28:38

egy ilyen, túlszabályozott világban élünk...

kezd idegesítő lenni

Kard 2012.07.04. 18:33:15

@jpmjpm: A 2 ember halála tényleg gyenge érv ettől függetlenül fenntartom, hogy egy olyan kis tó mint az omszki-tó ilyen melegben a fertőzés melegágya.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.07.04. 18:34:09

Ezzel a cikkel és a hozzászólások egy részével szerintem most eléritek,hogy a board ozást is hamar betiltják,aztán mehet a szuperbüfés csávo is megint világot látni. Az önkormányzat gondja,meg egycsapásra megszűnik--nem lehet semmit=nincs nyígás,azért,mert ha valamit mégis,akkor valami mást miért nem.

Mr. Homn 2012.07.04. 18:51:32

Kurvarégen kezdtem a tóhoz járni, akkoriban lovasrendőrök kergettek minket ha nudiztunk. Nem volt infrastruktúra, csak a víz és a napfény.
Aztán szép lassan konszolidálódott a helyzet, lettek épületek a parton (igen, épített wc is, ahol némi pénzmag fejében elvégezhette az ember a dolgát.) Odatelepültek mindenféle árusok, hétvégeken - de akár hétközben is - ezrével tolongtak a népek a parton. Ugye megvan ahogy estefele kilométeres sorban araszol a tömeg a hév felé?
Évente, kétévente belefulladt valaki. Mintahogy a Balatonba, a Velencei- és a Tisza-tóba is. Ez ezzel jár. Fertőzésről sosem hallottam, pedig volt olyan nyár hogy minden nap hajnaltól sötétedésig ott voltam - néha még éjszaka is visszamentünk a lányokkal egy kis pancsolásra.
Aztán megjelentek az újgazdag jóemberek mindenféle motoros eszközzel, vége lett a csendnek-nyugalomnak. Amikor pedig megépült a drótkötélpálya - na onnan kezdve csak nagyon sokadik opcióként jutott eszembe az Omszki tó, hisz kinek van kedve oszlopokat és drótköteleket bámulni egész nap. De hogy azt is megtiltsák hogy odamenjek lábat áztatni a kánikulában - na erre sosem gondoltam volna.
Magyarország, én így szeretlek. :S

Hunor Levente 2012.07.04. 19:01:19

"de akkor felmerül a kérdés, hogy az m-7-est mikor tiltják be, szerintem idén már több mint 2 ember halt meg miközben ott utazott és még páran fognak. kurva veszélyes 100 fölött autózni, veszélyesebb mint fürdeni."

a közlekedést jó nagy hülyeség összevetni a fürdőzéssel

webnazi 2012.07.04. 19:18:22

@min:
A délegyházi tavak is mind bányatavak, sőt - az egyik még termel is.
De ha nyár, akkor horgászás, fürdőzés, hawaii DJ, napszemüveg, pepsikóla. És akkor mi van? Ha valaki hülye, naná hogy belefullad, mer egyáltalán nem tud úszni, mégis belemegy - 3 sör után meg osztán igenbátor ...
Ha az önkormányzat fertőtlenítené néha a tavat, hisz a mindenféle kerületi bevételeiből (de néha magából a tó-környékiekből is) igazán futna rá, akkor minden OK lenne. Viszont a rendőrök nem tudnának bírságolni, és ebben az országban mindenütt erre megy ki a játék. Ha pénz kell, nem dolgoznak csak bírságolnak. Nevelő célzattal - no ezen röhögnöm kell.
A pénzbüntetés kivetése önmagában mióta nevelő célzatú? Az inkább a mindenkori népnyúzó technológia része!

jpmjpm 2012.07.04. 19:21:17

@Hunor Levente: nem a fürdőzést vetettem össze a közlekedéssel, hanem a halálesetek számát a két tevékenység közben. kurva nagy különbség.

belekotyogok 2012.07.04. 19:28:09

@jpmjpm: azért egy kiépített, karbantartott tópart (strand) egészen más, mint egy nagyon hirtelen mélyülő, változatos aljzatú, áramlatos bányató. Pláne, ha egy bizonytalan részegről van szó.

Valószínűleg amúgy azért tilos fürödni, mert az önkormányzat nem vállalja be egy szabadstrand fenntartásával járó óriási költséget. (Infrastruktúra, karbantartás, biztonságossá tétel, vízminőség ellenőrzése, ilyesmik, nyilván nem kétfillér.)

Ha lehetne benne legálisan fürdeni (pláne ingyen), akkor nem ennyien lennének, hanem tízszer ennyien.

fda 2012.07.04. 19:33:21

A cikk hosszan fejtegetett kérdésére a válasz: azért, mert a kezelője úgy döntött, hogy veszélyes. Valószínűleg azért, mert a közvetlen közelben deszkások vannak, és sport ide vagy oda, nem egészséges, ha egy úszó ember feje egy deszkával találkozik.

Ha te felelnél a biztonságért, akkor lehet hogy te sem engednéd. De miért épp ott kell, ahol nem szabad. Nincs másik 100 hely a közelben, ahol szabad?

Celtic 2012.07.04. 19:38:11

Kopaszi-gat. Ott is tilos (elvileg), de elnezik. Hetvegen ott voltunk a gyerekkel. Najo, inkabb homokozott, mint furdott, en meg allat modon leegtem, de akkor is jo volt :)

Failer 2012.07.04. 19:42:40

@jpmjpm:

1. Az hogy a tó vize milyen az egyik részen az nem jelenti azt, hogy a másik oldalán is jó.

2. Nem csak a vízminőséggel lehet baj. Egy év alatt megváltozhatott a talaj 'kinézete'. Árok, mélyebb gödör képződhet ami úgyszint veszélyes.

3. Lehet 'szemetes' az alja. Sok tavunk valamilyen bányatóként üzemelt.. Ezekben a tavakban mindenféle szennyeződés, a kitermelésből visszamaradt anyag maradhat a talajon. Gondolom szögekbe, csavarokba, sodronykötélbe senki nem szeretne belegyalogolni.

4. Víz alatti áramlatok között lehet hűvösebb is. Lehetnek rétegek amik felmelegedni sem tudnak. Tudod a fulladás a legritkább esetben történik azért mert a delikvens nem tud úszni.

5. Egyszerüen nincs személyzet a felügyeletre az üzemeltetőnél. Nem akar vagy nem tud kiszolgáló személyzetet biztosítani.. Gondolom te is szívesebben viszed a gyereked oda ahol van is esély arra, hogy megmentsék ha a 2-4 pont bekövetkezik.. Senki nem akar a taván kétnaponta hullákat kibányászni a fenékről.

azbesztos 2012.07.04. 19:52:15

Mert kicsi a tó a fürdőzők számához viszonyítva (amit nem lehet korlátozni), nincs természetes és intenzív vízcseréje, szennyvíz juthat bele, és így fertőző lenne.

Környezettudatos 2012.07.04. 20:05:26

@jpmjpm: De van víz. Visszahúzódott, ahogy az ilyen hőségben természetes. Tudod a természetes vizek ritkán feszített víztükörrel szerelt cuccok. Szokjad meg, mert szenvedni fogsz. :)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2012.07.04. 20:09:50

@azbesztos: Az. Lenne. ha megengednék, hogy fürödjünk benne. Ha a szörfösöket nem kell védeni..akkor rendben! De nekik miért más a víz?
He? Erre mit mond a szagértő?

Aeolian 2012.07.04. 20:13:08

A tó északnyugati partjánál található egy szennyvízátemelő telep. De a tavat általában használó emberek inkább befolyásolják vízminőséget.

prkl 2012.07.04. 20:16:48

@Failer:

1. azért olyan hatalmas különbség nem hiszem hogy van

2. és?

3. ez tényleg gond lehet

4. és?

5. és?

tényleg ennyire hülyék a magyarok vagy csak a hatóságok szeretik annak nézni öket? azt megérteném ha csak saját felelösségre lehetne fürdeni...

prkl 2012.07.04. 20:19:07

akit meg az zavar hogy belesz@rnak-hugyoznak az emberek, annak ajánlanám figyelmébe hogy az élövizek élövilága sem szokott kijönni a vízböl wc-re, söt nagy részt ott rohad el miután elpusztul.

apanna 2012.07.04. 20:21:39

@sajtosbrokkoli: Az önkormányzatoknak lenne kötelességük (lehetőségük) kijelölni, fürdőzésre alkalmas helyet. Akár a Dunán is.
De: Ahhoz biztosítani kellene egy úszómestert, és a hozzá tartozó szükséges infrastruktúrát.
Inkább kiírják, hogy fürödni tilos, mint megteremtik a feltételeket.
Egyrészt a hazai polgár ne akarjon már folyóvízben, tóban fürdeni, másrészt szarunk a turizmusra. MEg egyébként is....

apanna 2012.07.04. 20:25:24

"OMSZK: fürdeni tilos, enni lehet, sőt érdemes"

A nyolcvanas évek elején Délegyházán tilos volt fürdeni, meztelenül, vagy fürdőruhában is, viszont vízibicikli kölcsönző az már volt....:)

nyelv-ész 2012.07.04. 20:27:03

Az Omszk-tó már a 80-as évek végén okozott egy jó kis vérhasjárványt, pont ilyen seggrohasztó kurva meleg nyáron. Meg azóta is párszor.

És nem azért, mert Pistike belehugyozott, hanem mert a volt Óbuda Tsz telephelye felől a mai napig szennyvíz folyik bele, meg olykor a szippantóskocsi is beleereszti a magáét.

Hát ezért.

De te azért csak fürödj benne bátran.

Orbán kiscicákat kínoz a pincében 2012.07.04. 20:27:51

Csak czigányok, pórok és egyéb deklasszált elemek feredőznek ilyen vadvizekben. Valamit magára adó polgár csakis megfelelően kiépített medenczébe megy bele. Aki pediglen igazán fínom ember, nem mosdik egyáltalán, egy kis párfűm mindent megold, ha már nagyon jönnek a legyek.

szépjuhászné 2012.07.04. 20:34:51

@Fufo: Az Omszki tó a környék nem csatornázott részeiről beszivárgó szennyvíztől volt fertőzött sokáig. Értsd úgy, hogy a kilukasztott emésztőgödrökből a szar szépen, alattomosan, a felszín alatt csordogált a tóba. Most már csatornázott a környék, de nem tudom, milyen most a víz ott.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.04. 20:37:10

Ha fizetsz, akkor bemehetsz és nyilvánvaló, hogy a wakeboardos belesik a vízbe, tehát a duma a bacikról és a gyorsan mélyülő vízről senkit nem érdekel, ha fizetsz.

A sok fürdőző nem fizet, legfeljebb adót, azzal pedig úgy vannak a döntéshozók, hogy adót nem az emberek fizetnek, hanem jön az égből.

Mert ha nem így lenne, akkor simán lehetne fürödni, mert egy pali mérné a bacikat, egy másik pedig ott üldögélne a mentőcsónakban és a proli fürödhetne.

Mellesleg ha nincs 40 fok, beleszarnak ha fürdesz, mert akkor nem lehet sok embert kizavarni, megbüntetni, így nem is érdekli a "hatóságokat" a téma.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2012.07.04. 20:38:44

@Lrdx: ott a pont!
Volt már néhány komoly fertőződés az Omszk tavon

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2012.07.04. 20:39:26

@Anti Anyag: Valahogy úgy lehet ez, ha vannak népek, van forgalom, adóbefizetés is. Szerintem legalábbis..sün, aki másként gondolja.

Shopping 2012.07.04. 20:44:07

Valaki át akarja venni a wakeboard pályát, elöbb kicsit csökkenti a forgalmat, hogy kevesebbet érjen...

ember100 2012.07.04. 20:45:53

@Kard: Helló !
De hát nem ez a baj !!!hanem az hogy wakebordozni lehet , fürdeni nem , de ugye azért érted a dilemmát !!!!

nyílméregbéka 2012.07.04. 20:45:53

Kb. 1990-től 2008-ig minden évben jártam az Omszkira úszni. A büdös életben semmiféle fertőzésem nem lett tőle, sem bélrendszeri, sem nőgyógyászati.
Egyszer lett nőgyógyászati gombám: a BM Vágóhíd utcai sporttelepén kaptam el, kiépített, belépős, úszómesteres, medencés strandon. Ahová ráadásul nem is mehetett be akárki, mert csak a BM-es dolgozóknak volt fenntartva. Na, a válogatott BM-közönségtől a kultúrstrandon gombát kaptam, a proli Omszkin nem :-D

Még van olyan családi fotónk 1990-ből, ahol a háttérben konkrétan látszanak a munkagépek meg a homokhegyek. Régi szép idők.

nyílméregbéka 2012.07.04. 20:48:38

és persze a Balatonba meg Velencei-tóba egészen biztosan nem pisil bele senki, sem a kutyáját nem úsztatja benne.

nyelv-ész 2012.07.04. 20:49:42

@Shopping: Nem egészen. A wakeboard azért nincs tiltva, mert egy korrupciót hírből sem ismerő, kapcsolatokkal nem rendelkező üzemeltetője van, aki brit tudósokkal bizonyíttatta, hogy a wakebordozás a legjobb ellenszere a bakteriális fertőzéseknek.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.04. 20:58:16

@nyílméregbéka: Ja, én is 15 éve csak tavakban fürdök, mert előtte a strandon lábgombát kaptam.

nyelv-ész 2012.07.04. 20:59:44

@nyílméregbéka: Az már elég nagy az öntisztuláshoz, az Omszki meg nem. Azért, mert te megúsztad, még volt járvány többször is. Én is megúsztam a 80-as években, de a környezetemben sokan nem voltak ilyen szerencsések.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2012.07.04. 21:09:29

@nyelv-ész: Ezért, amikor járványveszély van, akkor tiltott a fürdőzés..most is az, wakeboard-ostól?

JohnHenry 2012.07.04. 21:10:19

@min: emlegetett "normálisabb" országokban nem biztos, hogy olyan szigorúak az eü. előírások, mint nálunk - és ez őket minősíti sajnos.

gnme 2012.07.04. 21:15:24

"...A hekket kirántotta a nálunk unalomig ismert olajban sült bundájából, és adott neki fűszerköpenyt, meg tüzet, így lett belőle grillezett fűszeres hal, nem pedig a zsírba fulladt hullamerev haltörzs..."

nyihííííÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

máma érdemes volt felkelni :-))))

6.Lenin az idióta linkeket küldözgető 2012.07.04. 21:18:09

Minek foglalkozni ezzel? Aki fürödni akar hadd dögöljön meg. Rohadt gójok, csak pusztuljatok!

JohnHenry 2012.07.04. 21:22:47

megjegyzem, a hetvenes évek végén az ős-békásiak már túl voltak néhány omszkis vérhasjárványon és nem kevés vizihullán, így aztán nekem sose jutott eszembe, hogy akár a kisujjamat is bedugjam egy bányató vizébe.

NIL7 2012.07.04. 21:39:22

Mint vidéki suttyó nem tudhattam meg, hogy mi az az OMSZK ahol akár fürdeni is lehetne, de már nem is érdekel. Négy köbméter beton bedolgozása után lágyan belemerültem a BAZ-megyei Onga község egyik bányatavának langyos vizébe. Annyi cigány volt ott, hogy az indiai Khumba Mela nevű jeles balneológiai esemény jelentéktelen kiscsoportos kirándulás hozzá képest. Hatósági személy nem járt arra, hiszen kedves az ő élete is - önmagának.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.07.04. 21:48:11

@gnme: Olyan jó, hogy észrevetted! Tulajdonképpen ez volt a poszt lényege, a többiben csak sírt a szám . Azért ez egy gasztroblog.

futás csicskák! 2012.07.04. 21:54:03

velünk nem mer gecizni a geciszáju mer vizbe fojtuk mindet csak a csicskamagyaral

krausz2 2012.07.04. 22:00:42

Azért tilos fürdeni az Omszkitóban amiért tilos a Balaton parton a csónak és a kis vitorlás kikötése.
Egyszerű ugye? Nem? Hát ez egy elmebeteg ország és és nem a nép beteg. Akik a törvényt hozzák, a maguk érdekében ök tényleg gátlástalamok és betegek.

angyalföldi partizán 2012.07.04. 22:13:21

azért van elkerítve broki,mert zabálni tudsz,úszni nem.

Kálmán Peti 2012.07.04. 22:17:51

Kedves, szűk látókörű birka barátaim!Tiltsuk be a tengerpartot, állítsunk fel katonai bázisokat, és aki tengerben akar fürödni, lőjék le (persze már a vízben, mert akkor nem kell csinálni semmit a hullával :-))
Alapvetően a tiltás a hatalom gyakorlása és fenntartására szolgál (minden tiltás !!!!!)
Nem pofázni kell, hanem lesz... magasról!
De a birka (beeeeeee) ezt nem tudja. :-)

Kálmán Peti 2012.07.04. 22:25:27

@ex-dr. vuk: Te agyoniskolázott, agymosott, kedves ember, olvasni kellene (nem facebook),
történelem, biológia, netán beszélgetni nagyszüleiddel? Vagy csak egyszerűen vegyél egy hypo fürdőd napi két, háromszor. Attól biztos nem kapsz fertőzést.

Kálmán Peti 2012.07.04. 22:35:42

@Kard: A tengerek vízébe ömlik a társadalmunk által termelt hulladék, vegyi anyagok, emberi ürülék, stb. Persze Poseidon szűri és tisztítja, de szerintem már ő sem a régi. Ezért lehet és ingyenes a tengerek vízében fürdeni! Ugyanakkor a sok vadbarom nem tuja, hogy piszkos, mély, hullámos, hideg stb.
Kezdeményezek egy mozgalom elindítását: óvjuk meg a hülyéket a fürdéstől! Aki csatlakozna jelezze kérem!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.07.04. 23:05:39

Van egy labrador retrieverem. Nála fajtajelleg a vízimádat: eleve vízi vadász- és munkakutyának tenyésztették ki anno, még a lábujjai köze is úszóhártyás.

Ilyen melegben egy labradort állatkínzás eltiltani a víztől - márpedig a Balatonnál sajnos alapból tilos kutyát a vízbe vinni a tó teljes területén. Marad tehát a Kopaszi gát déli csücske, ahol legálisan lehet kutyát úsztatni (néha egész komoly létszám jön ott össze főleg Labrador- és Golden Retrieverekből) illetve a bányatavak. Ez utóbbiak jelentik az egyetlen lehetőséget arra, hogy kutya és gazdi együtt lubickolhasson - megjegyzem, mindketten illegalitásban, de legalább zavartalanul.

Mennék én a blökivel ellenőrzött vízminőségű, legális, karbantartott vízparti strandra, még fejenként-ebenként párezer forintot sem sajnálnék rá, de Magyarországon ilyen egyelőre nincs - és amíg nincs, addig kussoljon a tetves kurva annyába minden kis szarházi csinovnyik, aki a bányatavakban való fürdés elleni harcban éli ki jelentéktelen életéből eredő frusztrációját.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.07.04. 23:09:55

@maretz: "Tiltani mindig olcsóbb, és mindig biztonságosabb. Mert olyan világban élünk, hogy ha valaki idióta, akkor mindig lehet perelni valakit, hogy "miért nem figyelmeztetett", vagy "miért nem tiltott", és egy jó ügyvéddel nyer is.

Hát ezért."

Erre nem lenne olcsó és problémamentes megoldás egy "a tóban való fürdés kizárólag saját felelősségre engedélyezett" tábla? Vagy egy ilyenhez már túl sokat kell gondolkodni?

Lajosforras 2012.07.04. 23:16:52

a ramada fürdőjében 1-2 éve meghalt egy gyerek és nemhogy bezárták az élményfürdőt,jóformán felelős sincs a helyet. pedig ott állítólag ellenőrzöttek a körülmények...
aki ezt kitalálta,dolgozzon örök nyárban,csukott ablaknál,függöny nélkül,bedöglött klíma mellett napi 14 órát a hátralevő életében.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.07.04. 23:39:21

@nyílméregbéka: Es a kutyakkal mi bajod? Megsugom, hogy a kutya azon ritka elolenyek koze tartozik, amely sosem hugyozik a vizbe, amiben furdik es amivel szomjat oltja.

Szerinted egy Balaton Zorej fesztival ideje alatt mennyi emberi vizelet, szeklet, hanyas, es egyeb dolog kerul a Balatonba? A halak meg dugnak is benne. Lehet, ki kene oket is tiltani?

HgGina 2012.07.04. 23:42:02

Ugye majd, amikor Schirilla György át akarja úszni a jeges Dunát, akkor őt is elviszik bilincsbe verve, mert a hideg víz veszélyes?

@Gery Greyhound / project eleven: nem. Csak egy ilyen táblát közbeszerzésbe kell kiírni, és nem lehet rajta 10 Nokiás dobozt zsebre vágni. Nem elég zsíros a falat.

szeberenyi 2012.07.05. 00:33:27

Hát igen, az embereknek semmi sem jó: ha tilos úszni a bányatóban, akkor azért a kurva anyját az önkormányzatnak meg a rendőrségnek, ha meg nem tilos és többen belefulladnak vagy megbetegednek ott, akkor meg azért. A lényeg, hogy panaszkodni, anyázni lehessen...

Pont az omszki tavon volt már tömeges vérhas fertőzés pár évvel ezelőtt, meg azt is gondolnám, hogy a tavalyi két belefulladt ember azért elég soknak tűnik a tó méretéhez meg az ott fürdőzők számához képest. Talán meg lehet érteni az önkormányzatot meg a rendőrséget, hogy nem akarnak kockáztatni...

szeberenyi 2012.07.05. 00:36:19

@Gery Greyhound / project eleven: aha, de ha a te gyereked fulladna bele vagy kapna fertőzést a tóban, akkor nyilván azért szídnád a kurva anyját az önkormányzatnak, hogy csak egy táblát tett ki, amit egyébként is ellopnak meg lefújnak, hát micsoda felelőtlenség ez.

A devizahitelekre is rá volt írva, hogy van benne árfolyamkockázat, azt most mégis mindenki véres szemmel a felelősök után kutat...

szeberenyi 2012.07.05. 00:46:16

Mellesleg meg álljon meg már azért a menet: az, hogy ott bár boardos megy egy kört, azért jóval kisebb kockázat az üzemeltetőnek, mint a fürdőzők tömege: kisebb az esélye, hogy egy baleset ténylegesen bekövetkezik (pl. ha a baleset esélye 0,01%, akkor ha 10.000-en fürdenek ott egy évben, akkor hosszú távon átlag egy ember meg fog halni évente. Ha 100-an wakeboardoznak, akkor átlagosan 100 évente fog meghalni egy ember). Ráadásul a boardosok valszeg erősebb fizikumú emberek, van rajtuk felszerelés, talán kisebb eséllyel fulladnak bele - plusz, azért ez valamennyire extrém sport, aki ezt választja, tudatában van a kockázatoknak.

2012.07.05. 01:25:58

egesz magyarorszagot fel lehetne rakni az Agyiszintre :)

nem jelol ki az onkormanyzat, meg bakterium meg kisfaszom...Nem 5evesek vagyunk vagy?

A sokat szidott nyugaton NINCS kijelolve egy hegyi tonal se beach, homokkal meg koktellal es grillterasszal...Megis a meleg rengeteg emebrt csabit le a fovenyre, wakeboardos, szorfos kurva jol megfer egymas mellett vedosteg, meg hasonlo faszsagok mellett...

Oke, elonyere legyen irva a vizhomerseklet ami jo esetben 20C, max. :D

A kisebb tavaknal grillezohelyek kialakitva, ingyen tuzifaval, granit tuzrakoval, grillraccsal...Najo befejezem, mert meg a ciganyok tomegevel utnak indulnak :D

Elpusztithatatlan 2012.07.05. 02:52:46

Csókolom a tisztelt egybegyűlteknek, én azt szeretném mondani, hogy nem tudom hallották-e, de azért is tilos fürödni a tóban, mert ipari hulladék is van benne és ha Józsi bácsi a becses lábfejét egy éles vascsőre találja tenni miközben bévaccsos (becses, bévaccsos, érted? :D He :D) vízi mutatványt hajt végre, azt nem kívánják feltétlenül az egyébként sem unatkozó mentősök és bizonyára bőlére eresztett fizetésű orvosi dolgozók kezelni. Légkondis irodát és további kellemes nyarat kíván mindenkinek egy olvasó.
Ui.: Biztos az a rohadt kormány kapcsolta le a hűtést!
MÉG ÉJSZAKA IS G#©I MELEG VAN!!!!! WÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!

Agyturbina 2012.07.05. 04:48:16

Vegigolvastam. Katasztrofa.

- Szerintem Minden felszini Vizunkben van valami Ipari hulladek(repulogeproncs, fel nem robbant bomba, vasmacska vagy komplett hajo...) vagyis ezen elkepzeles alapjan Mindenhol be Kell tiltani a furdozest.
- A fertozesveszely ugyan igy fennal, hiszen meg a madarak is beleszarnak, sot sokszor a vaddiszno is ott dagonyazik. Es ugye akik benne elnek...vagyis ezek alapjan Mindenhol be kene tiltani a furdozest, hiszen az ellenorzott letesitmenyekben pont a zsufotsag miatt nemlehet normalisan kontrollalni a vizminoseget. Jarvany mar nem egyszer indult ellenorzott strandrol...
- A hirtelen melyu vizre talan a medence a legjobb pelda...bizonya az hirtelen melyul am ennyire meg a banyatavak sem hiszen a valo eletben nagyon ritka a fuggoleges fal(a banyato legtobszor homok ahogy irtak es termeszetes erozionak koszonhetoene egy lankas alakzatot vesz fel)
- Kerem egy pocsolyaban, sot a sajat hanyasaban is fulladt meg ember ezalapjan az evest ivast es az esot is be kell tiltani de azonnal, sot a Vizet is hiszen a Savasesok legfobb osszetevoje es karos az Emberekre.
- Es a legzest is be kell tiltani hiszen az elhunytak nagyon nagy szazaleke halala elott levegot vett, sot eme levegon keresztul kapott el nagyon sok betegseget, es meg az ivoviz....nem is merek rola irani. A taplalekot meg nehogy megemlitsuk hiszen rengeteg ember megbetegedeseert es halalaert felelos. Sot szerintem a szaporodas a legfobb oka a halalnak...Bizonyitani is tudom hiszen aki nem szuletett meg az nem is halt meg soha, de meg fertozes sem erte, a balesetet meg hirbol sem ismeri.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.05. 07:32:17

Miért tilos a fürdés az Omszki tóban? Meg kell kérdezni azt, aki a tiltó rendelkezést hozta.

Komojtalan 2012.07.05. 08:27:17

A Duna TV a hibás! Miért pont nyáron kell leadni a Tenkes kapitányát, amiben a jó kuruc kocsmáros - némi kenőpénzzel - kibérli a tavat a parasztok elől? Hát persze hogy eszébe jut pár kurucnak, hogy ezt én is megtehetném. Amúgy ha valaki fél a fertőzéstől nem megy az omszki - vagy bármelyik más - tóra. Aki "hülye" az meg megy. De ne tiltsák már meg, mivel úgy tudom Kaya Ibrahim óta, hogy a hülyeség emberi jog. Persze amióta felszerelték a vízisí pályát középre én sem voltam, de addig nyaranta 8-10x lementem. Akkor már volt a parton: Étterem, WC, stb ... Különösebben nem úszok jól, de ismerem a határaimat, ennek bizonyítéka hogy még élek. Ja, ezzel a "nem úszok jól" -lal simán átúsztam a tavat, mondjuk nem világbajnoki tempóban.

2012.07.05. 08:43:51

@Lrdx: hogyhogy ki engedte be őket? ezt nem is értem... a gyereket a szülei, a felnőtt pedig bemegy saját elhatározásából... különbenis, nehogy már minden folyó meg tó valami zombibetegséget hordana, azért tán nem állunk ennyire rosszul?
Ezt a túlszabályozási mániát nem értem. Az embert a saját hülyeségétől nem lehet és nem is kell megvédeni. Ez már a szabadság korlátozása...

W84IQ 2012.07.05. 08:50:17

Az OMSZK tóban régóta tilos fürödni. Bányató, tehát nagyon mély. Ez azért gond, mert az alja alig melegszik fel, és néha a felszínre kerülhet ilyen hideg víz is ami görcsöt, szívrohamot okozhat. Tavaly olyan ember is fulladt bele, aki már több mint húsz éve úszik élő vizekben, és nagyon jó úszó volt. Az is gond, hogy nincs kitisztítva a medre, tehát mindenféle éles tárgyak és hulladék van benne, teljesen kiszámíthatatlan helyeken. Én több mint 10 éve lakom a tó környékén, és még nem mentem bele... Ilyenkor nyáron nem is lenne gusztusom, télen meg inkább korcsolyázni jó rajta. Az önkormányzat idén fejébe vette, hogy rendet tesz, ezért izmoznak a témán. Értelmes megoldásra nincs pénzük, bár elmondásuk szerint szeretnének kezdeni valamit a tóval - pl. bekeríteni azt (ami szerintem baromság). A fentiektől függetlenül, a wakeboard pályánál simán meg lehetne engedni, hogy a stég belső oldalán vízbe menjenek az emberek, de ezt az üzemeltetőnek az önkormányzatnál előbb engedélyeztetni kell. A rendőrt nem azért fizetik, hogy gondolkodjon, hanem, hogy végrehajtson, tehát aki nem akar bűntetést fizetni, az addig ne nagyon menjen be.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.05. 08:56:33

A megoldás egyszerű. El kellene keríteni egy kis részt fürdésre. Persze ahhoz fel kellene tölteni azon a részen a tavat. Utána jöhet az ANTSZ engedély. Gondolom ez is ezer papír. Utána kell egy főfoglalkozású kabinos néni meg úszómester.

Szóval simán lehet, hogy nem éri meg az üzemeltetőnek mindezeket fizetni...

Amatőr 2012.07.05. 09:16:28

@Környezettudatos: ""A bányató vize nem cserélődik, poshad ilyen melegben.""

Ühüm. Pont mint a Velencei tó.

tom28 2012.07.05. 09:27:29

@kvadrillio: Sajnos te jársz legközelebb az igazsághoz. Látunk még itt érdekes neveket/terveket a "köz" érdekében magánosítva...

bldo 2012.07.05. 09:28:24

@min: Ezelőtt huszoniksz évvel nekem (nem a szomszédnak, nem a barátom apukájának, nem az ismerősöm zöldségesének) sikerült egy kellemes vérhas fertőzést összeszedni az Omszki tóban. Kurva nagy élmény volt.

Ez még az átkosban történt, arra nem emlékszem, hogy akkor lehetett-e fürdeni legálisan a tóban vagy sem, de a környék apraja-nagyja ott nyüzsgött a vízben nyaranta.

Amatőr 2012.07.05. 09:30:34

@Failer: Ez mind igaz, de itt van egy 2 milliós város, ahol az egészséges családmodell 15 alatt képtelen megúszni egy strandolást a legálisban. És van 38 fok árnyékban.

Van tehát egyrészt a szükségszerűség, másrészt szabályozott lehetőség. Ami nincs; az a kettő közti harmónia. És a szükség a nagyobb úr!

bldo 2012.07.05. 09:32:10

@bldo: Kis kiegészítés: ködös emlékeim szerint az akkori fertőzést az Óbuda MGTSZ(?) által belecsurgatott szennyvíz vagy trágyalé vagy nem tudom mi okozta.

porthosz 2012.07.05. 09:42:15

@W84IQ:

És hogy kerül a felszinre hideg viz? fogja magát és egyszer csak 10 méter mélyről felúszik a hidegviz... Ez ilyen zs kategoriás horrornak elmenne...

Amúgy meg élővizekbe tipikusan a következők miatt szoktak vizbe fulladni:
a, az illető nem tud uszni...
b, felhevevült testtel/részegen ugrik a vizbe -> szivroham
c, rosszul becsüli fel az állóképességét és elfárad

Ez mind emberi hiba, és megsúgom a strandokon is ugyanigy vizbe fulladnak az emberek. Pl. tavaly az egyik strandon úgy halt meg valaki hogy egy részeg faszi a fejére ugrott....

A fertőzésveszélyről meg annyit, hogy egészen biztos vagyok benne hogy a strandokon csúcsszezonban sokkal több nyavaját lehet összeszedni mint az élővizekben. Bakker volt már olyan hajduszoboszlón, hogy a medencében 30 centinként volt egy ember, rendesen úgy tudtál bemenni ha valaki kijött... A vizben meg bőrdarabkák uszkáltak...

barumka 2012.07.05. 10:15:39

Poszt írónak. Elmagyarázta ma reggel az egyik adón egy szakértő. A bányatavakban sok veszély leselkedik. A mélyben olyan cuccok is lehetnek, melyek fertőzést okoznak. Elvileg ott kifejtést végeztek, és ki tudja mit takar a mély. Nem beszélve az otthagyott drótkötelekről, és más csemegékről. Sajna a mai világban már sikk szabályt hágni. Majd ha baj van perelni, mert van lé jó ügyvédre. Nem szabad és kész. A kaját árulót meg elzavarnám a palatinuszra....

belekotyogok 2012.07.05. 10:17:58

@porthosz: ezt soha senki nem is vitatta. sőt, a melegvizes medencékben/környékén meg pláne komoly fertőzésveszély van, ezért kell betartani pár alapszabályt. Csak épp nem mindegy, hogy mit szedsz össze.

Hideg áramlatok a Balatonban is vannak. Erről egy hidrogeográfust kéne megkérdezni.

Fenehorizont 667 2012.07.05. 10:27:33

azért, te barom, mert bányató.

belekotyogok 2012.07.05. 10:37:44

@ödönke666: nem túl jó érv önmagában. (rendbe lehetne hozni, de legalábbis ki lehet alakítani strandolásra alkalmas részt. ha wakeboardra megfelelő, akkor nyilván fürdésre is alkalmassá tehető.)

Mentolosmájkrém 2012.07.05. 11:00:27

Kb. 20 ev vizilabdas multtal, nyaranta gyerekkent a Balatonnal felnöve a budös eletben eszembe nem jutna egy ilyen sötet, kiafranc tudja milyen mely es mi van az aljan szutyokba belemenni. Ertem en, hogy 38 fok van es a gyerek nyervog, hogy furödni akar, de akkor is felnöttfejjel kellene gondolkodni. Okos ember delutan strandra sem megy, addigra csak valami lötty van a medenceben es nincs az a vizforgato, ami elbirna a szutykot amit beleviszunk. Mondjuk a furdes elötti es utani tusolast regen kitalaltak, de ahhoz von haus aus nem art kapni valamit.
A nyugaton persze maskepp van hiveinek mondanam, hogy egyreszt nyaranta a tengerbe, toba kutyat ott, ahol embernek kijelölt furdöhely van bevinni a vizbe nem lehet, vannak kijelölt kutyas szakaszok es, ha megprobalod a sima "emberes" parton nagyon sokba kerul.

nyílméregbéka 2012.07.05. 11:11:50

@Gery Greyhound / project eleven: akkor még ezt nem tudtam a kutyákról, mert még nem volt kutyánk! :-) Azt gondoltam, hogy a kutya (is) belepisil a vízbe, és még az ő kutyabaktériumait is elkaphatom az emberekén felül.
Aztán meg ott szaladgáltak az emberek között, és féltem, hogy netán valamelyikük rálép az arcomra napozás közben, vagy fának néz, és oldalba pisil.
Azóta van kutya a családban, igaz, ő fél a víztől, de néha elvisszük valamelyik délegyházi bányatóba megmerítkezni kissé. De egy labradornak valóban szenvedés lehet ez az időjárás, úszás nélkül, úgyhogy neked igazad van ez ügyben, kellene tenni valamit.

fumerin 2012.07.05. 11:14:08

Gyékényesen a bányatóban lehet fürdeni. És nekem jobban tetszik a víz minősége, mint pl. Balatoné...idén is menni fogok. :)

Rosolina mare 2012.07.05. 11:19:22

A tótól 200 méterre lakom, de még a lábam sem tettem bele... Néhány évvel ezelőtt egy tele szippantós kocsi tartalmát ürítette bele a tóba egy "vállalkozó", aminek eredménye, hogy hónapokig kint volt a vérhas fertőzésre figyelmeztető tábla. A baj az, hogy a tó és környéke nem képes ennyi ember "fogadására". Esténként szeméthegyek vannak a "napozni" akarók hagyatékaként. Valóban, az önkormányzatnak se pénze, se lehetősége nincs arra, hogy a tavat körbekerítse. Amúgy tudjátok, hogy miért "Omszk"-i tó? Csak azért, mert a szentendrei ideiglenesen itt tartózkodó szovjet egység "hozta helyre" a bányatavat és alakította ki pihenőparknak. Valamikor még "gyerek rész" is volt homokkal feltöltve a HÉV felöli sarokban. Fenyőfákat ültettek - aminek karácsonykor lefűrészelték a tetejét és elvitték - gondozták. Aztán Ők kivonultak és ennek a tónak nem lett gazdája. Ez lett belőle...

belekotyogok 2012.07.06. 11:43:03

A témához még annyit, hogy az elmúlt 2 napban 3-an fulladtak bányatavakba.

Celtic 2012.07.06. 14:39:33

@Анна: Gyékényes? En Berzencen jartam, nacceru hely. Igaz, mar jo tiz eve.

Aszteroida-bányász metal énеkes · http://csakjotakarok.blog.hu 2012.07.07. 09:48:58

@belekotyogok:
Azok a csórók, akiknek nem telik strandra, csak dögöljenek bele!

Aszteroida-bányász metal énеkes · http://csakjotakarok.blog.hu 2012.07.07. 09:50:57

@Mentolosmájkrém: Mi bajod a kutyákkal? Ha félsz tőlük, mennyé pszichiáterhez!

Agyturbina 2012.07.10. 01:19:44

Es hanyan fulladtak meg: Folyovizekben, emberi kez alltal, a Balatonban, Sajat hanyasukban?
Az Emberi hulyeseget Semmilyen szabalyrendszerrel SEM lehete kontrollalni. Az hogy mit engednek egy banyatoba, azt gondolom NEM a TO hibaja, sot...Szerinted mit engednek a Balatonba es az egyebb allo es folyovizekbe? Es a homok egy nagyon jo szuro(mert ugye a banyatavak alltalaban homokbanya kimerult vegtermekei amik ettol fuggetlenul meg rengeteg homokot tartalamaznak medrukben). Vagyis akarmi is tortenik lehet az furdes nemfurdes fertozes akarmi az mind Emberi hulyeseg....szerintem meg az Embereket kellene kiirtani mert mennyi kart es halalt okoztak.
süti beállítások módosítása