HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Csokoládés mogyorótorta

2013.02.21. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Véletlen, hogy a mai süti is lisztmentes. Töményen csokis, és mogyorós. Lehet ragacsosra hagyni a közepét, úgy is finom, és lehet kicsit jobban megsütni, de akkor idő kell neki, míg a nedvesség, és a mogyoró olajtartalma végigér a széleken. Én az utóbbi változatot szeretem jobban.

Mogyorós csokitorta 018.jpg

Ehhez a tortához csak tejszín kell, az alatta lévő gyümölcs csak a vendégem kérésére került alá, és hiába mondtam, hogy a tejszín elég lesz hozzá, sőt jobban is passzol, ragaszkodott a gyümölcshöz is mert meglátta konyhapulton, hogy az is van, de szeretném felhozni a mentségére, hogy nagyon terhes. És lehet e egy terhes nőnek nemet mondani? Vagy érdemes e?

Kicsit a mogyoróról. Még karácsony előtt vettem, az utcán egy nénitől, aki megszólított, hogy vegyek tőle mogyorót, mert szép, és finom, meg egészséges is. Nem hitt nekem, amikor mondtam, hogy majd visszafelé, de aztán nagyon megörült, amikor visszamentem. Sajnálkozott, amikor megkérdeztem, hogy pucolva van-e, de azt mondta, ő azt már nem bírja. Nem fogtam gyanút. Pedig kellett volna. Nem a nénivel, hanem a mogyoróval volt a baj.

Annyira kemény volt a héja, hogy hagyományos dió/mogyoró törővel ha végre sikerült szétroppantani a héjat, vele együtt a mogyoró is összetört, aztán nem győztem kiválogatni a mogyorómorzsákat. Taktikát, és fegyvernemet váltottam, vágódeszkán törtem a mogyorókat kalapáccsal. A mogyoró csodaszépen egészben maradt. A csúcsát a deszkára raktam, a fenekét meg jól irányzottan megkoppintottam, aminek eredményeként a mogyorók csúcsaival szétdöfködtem egy remek vágódeszkát, viszont a később ledarált mogyorót egészben sikerült kiszednem a héjakból. Gratulálok magamnak. Azért nem ez volt a legjobb deszkám, de régi , és szeretem, kár volt szétütnöm.

Mogyorós csokitorta 017.jpg

Hozzávalók:

120g késes darálóval aprított mogyoró

60g vaj

120g cukor

150g étcsoki

4 tojás

A hagyományos darálót azért nem ajánlom mert a mogyoróból sok olajat szabad fel, és inkább szárazabb lisztszerűbb mogyoróra van szükség, mint egy olajos ragacsos mogyoró darálékra.

A csokit vízgőz fölött felolvasztjuk, és a gőzön hagyva beletesszük a cukrot, meg a vajat . Olvadásig kevergetjük, majd levesszük a gőzről. A tojások sárgáját a kissé kihűlt csokiba rakjuk és elkeverjük. A fehérjét habbá verjük egy csipet sóval. Finoman összekeverjük a csokival, és kivajazott formába tesszük.

170C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsütjük. Aki ragacsosan szeretné, annak, 20 perc elég lesz. Ha kész, rácsra téve hagyjuk hűlni. Felvágni csak 6-8 óra után javaslom. Közepesen, vagy teljesen felvert tejszínt (frisset, cukor nélkülit, csak semmi tubusos!) adjatok a tortához, úgy finom csak igazán.

Egy éve: Erdei gyümölcsös túrótorta kölessel

Szólj hozzá!

Címkék: csokis torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr635095111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása