HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Spárga paprikával és répával

2011.04.29. 16:52 :: sajtosbrokkoli

Nem tudok elmenni a spárgák mellett, mindig vennem kell egyet (kettőt), most pedig még készültem is rá. De a szenvedélyem ragadós, Kati is vett, sőt, azt mondta, ha megcsinálom a szemei előtt, akkor Ő is elkészíti otthon. Több se kellett, bár egy kicsit átírtam a kedvéért a receptet, de nem bánkódom miatta. 

Háni este meglátta, és azt kérdezte: Ilyen lájtos vacsoránk lesz? Nem is tudom hogy kezdjek hozzá, hogy megértse, a sajtmártás, a pecorino sajt, a szárított sonka, egyik sem annyira diétás, ámbár mint minden férfiszemnek, neki is először a RÉPA, PAPRIKA, és SPÁRGA trión akad meg a tekintete, nem jut ennél tovább sem a szemével, sem az agyával. No, de nem is ezért szeretem. Olyan ez az ételismeret a férfiaknál, mint a nőknél a matek. Nem baj ha nem megy túl jól, elég ha szépen mosolyog. Eláruljam, mosolygás helyett mit tud Háni?

Egyébként valóban könnyű vacsora, a fotón látható tészta bábelt csak a szépségéért tettem oda, meg azért, mert Kati nem tud értelmezni egy spárgacsokrot köret nélkül. Mit egyek hozzá? - kérdezte. Engem! Semmit! De a vicc kedvéért készítek valamit. Dekorációnak szántam, de volt arca együtt enni. Szerintem Ő nem is Vénuszról jött. Ilyen tálalás előtt amikor még kupacban van.

Spárga recept:

Hozzávalók

1 cs spárga

1 marék pecorino, vagy parmezán

olívaolaj

1 répa

1/2 kaliforniai paprika

8 szelet szárított sonka

200 ml tejszín

100 g mozzarella-chedar sajt

A spárgákat lerakjuk a tepsiben egy sütőpapírra szépen egymás mellé. Olajjal megspicceljük, vagy meglocsoljuk, és összeforgatjuk, hogy mindenütt legyen rajta. Kissé megsózzuk, és forró sütőben (200-220 C) kb 10 perc alatt megsütjük. Ekkor megszórjuk a pecorinoval, és visszatesszük míg ráolvad.

Egy serpenyőben olajon megfuttatjuk a csíkokra vágott répát és paprikát, kicsit sózzuk borsozzuk, ugyanebben a serpenyőben hirtelen megsütjük a sonkát.

A sonkaszeletekbe tekerjük a spárgát, és a zöldségeket. 

A tejszínt felforraljuk, és a sajtot beleolvasztjuk, ez lesz a mártás. Nem lesz olyan sűrű, mint a képen, mert ezt Katinak készítettem, de az esti változatnál már a mozzarella chedar keverék volt, és azzal tökéletes állaga lett.

A bábel torony Tante fanny élesztős tészta, amiből egy 1.5 cm csíkot összetekertem, és megsütöttem.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség sós spárga előétel cukkíni sütök főzök shús fhús

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr272864950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása