HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Csokis ribizlis fánk

2011.06.22. 07:42 :: sajtosbrokkoli

"Anya, és ezt hogy kell enni? - és akkor meg lehet szépen mutatni: 

1. kupak megemel,

2. ribizli ki,

3. süti harap (mi őt, nem ő minket),

4. ribizli szájba, közvetlenül a süti mellé,

5. szár kihúz! Ez nagyon lényeges!"

Könyvesboltban időztem a minap családostul. Már túl voltunk a kiválasztáson és a fiúk kedvtelésből nézegettek, így ravaszul kihasználtam a kínálkozó lehetőséget, és a szakácskönyvek felé vettem az irányt. Mint egy gyerek a cukorkaboltban úgy éreztem magam, minden könyvbe belelapoztam, nézegettem a képeket. Az egyikben találtam egy égetett tésztából készült sütit, ami annyiból állt, hogy a tészta hosszúkás volt, és nem olvadó cukorral erősen meg volt szórva, kb így:

 

Na, ezt gyorsan ki kellett próbálnom. Nem sokat időztem, szerencsére mindenki sziesztázott ebéd után (konkrétan aludtak, de ez az 5 éveseknek már ciki, ezért hívjuk inkább sziesztának), én pedig kedvemre sütögethettem. A tésztához a szokásos képviselőfánk receptet vettem elő. Habzsákba tettem, és hosszú, meg kerek formákat nyomtam belőle, aztán alaposan megszórtam cukorral. Az emlékeimhez képest azonban nem eléggé. A képen ugyanis úgy rémlik, szinte teljesen befedte a cukor, míg nekem inkább szórásként hatott rajta. Ráadásul, a kinyomott tésztáról leguruló cukrokat benyomkodtam a tészta tövéhez, mert azt gondoltam, ahogy nő, majd az oldalára tapad és szépen felhúzza a süti a cukrot, de nem így történt. Ami az aljához tapadt az elolvadt, és karamellizálódot. Utólag semmi gondot nem jelentett, de nem ez volt a cél. A másik, hogy a képen vékonyak voltak, inkább pálcika szerűek, azért ne egy ropit képzeljetek el, inkább egy roletti arányú rudat. Az enyémek viszont tölthető méretet vettek fel, így került bele egy kis csoki és a kedvemért egy kis ribizli is. Imádom az keserűcsoki-málna keserűcsoki-ribizli párosítást. A málnát addigra Háni megette. Mondanám, hogy ejnye, de nem, mert Ő vette, és még csak nem is nekem. 

Hozzávalók: 

80 g vaj (disznózsír is lehet)

110 g liszt

4 tojás

1/2 tk só

100 ml víz

A sütőt 220 C-ra előmelegítjük. A vizet a vajjal - ami legyen nagyon jó minőségű, vagy ha nem tudjuk milyen, akkor inkább zsírt használva - forraljuk fel. Tegyük bele a lisztet és a sót, és keverjük amíg elválik az edény falától. Vegyük le a tűzről. Ekkor egyesével üssük bele a tojásokat és robotgéppel keverjük tovább. Sütőpapírra nyomjuk ki a habzsákba töltött tésztát kerekre, vagy hosszúkásra. Nem olvadó díszcukorral (jégcukor) alaposan szórjuk, de inkább fedjük be. Tegyük a forró sütőbe.

Mérettől függően kb 20-25 perc alatt megsülnek. Ha túl korán kivesszük őket, puhák lesznek és összeesnek, úgyhogy csak türelem! Szép barnára süljenek.

Ganache hozzávalók:

150 g étcsoki

150 g tejszín

50 g vaj

A tejszínt forraljuk fel, tegyük bele a csokit, keverjük míg felolvad, majd tegyük hozzá a vajat és hűtsük ki. Ez az adag csak kb 2 tojásból készült fánkhoz elegendő.

Vágjuk fel a fánkokat, töltsük meg a csokival és tegyünk rá egy fürt ribizlit, vagy néhány málnát. Ha ribizlivel készül, akkor a gyerekek megkérdezik: "Anya! és ezt hogy kell enni? És akkor meg lehet szépen mutatni, újra és újra.

1. kupak megemel

2. ribizli ki

3. süti harap (mi őt, nem ő minket)

4. ribizli szájba

5. szár kihúz! Ez nagyon lényeges!"

Hú, de finom és még mókás is. Egyébként töltetlenül is nagyon finom, annak majd nekifutok még egyszer, hogy szép és arányos legyen. 

4 komment

Címkék: gyümölcsös desszert ribizli csokis ganache édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr813005028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szőkeluca 2011.06.26. 22:54:21

oké, ömlik a nyálam. de.
nagyjából háromszor próbáltam égetett tésztát csinálni, feladtam. például azért, amit itt is hiányolok, valami komolyabb magyarázat, vagy folyamatábra, valami nagyjábóli kinézet, érted, milyen az állaga, amikor elválik a a falától és milyen az, amikor már habzsákba lehet tölteni?
amíg a tojásokat keverjük bele, addig a tűzön van? vagy akkor már levettük? vagy mi?
(ehh.)

szőkeluca 2011.06.26. 22:58:09

ja, és a víz-vaj forralás után tök alacsony hőfokon kevergetjük? azt is géppel?
(csak, mert van itthon ribizli, megcsinálnám holnap, ha.) :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2011.06.27. 20:56:25

@szőkeluca: drága Lucám! elméletet szeretnél inkább, vagy a következőt fényképekkel dokumentáljam, vagy eljössz, és átvesszük? válassz egyet azt kapod!

Eszembe jutott Kati, aki krumplifőzelék leckére jött, és a rántásnál azt mondta: Ennek ilyennek kell lenni? a könyvekben nem ezt írják le. Vagy legalábbis nem így értelmeztem.

A tojásoknál már levesszük, én kérek elnézést, súlyos hiba, hogy nem írtam bele, de javítom.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2011.06.27. 21:05:21

@szőkeluca: Most látom, már válaszolok is: Amikor az edény falától elválik, akkor a széle kicsit fehéren habzik, és legurul az edény oldalárólha a falára kevered. A tojásoktól szilárdabb lesz, tömörebb mint egy puding, és fényes. Nem feltétlenül kell habzsákba tölteni két kiskanállal is lehet kupacokat formálni, akkor szabálytalanabb, vagy ha úgy tetszik rusztikusabb lesz.
A víz-vaj forralást sem tudod zubogtatani, mert akkor fröcsköl és serceg, mint amikor a forró olajba víz kerül ( csak nem annyira intenzíven) tehát eleve kicsi hőfokon, vagy lángon forralod, de ezt aha elkezded, akkor is azonnal tudni fogod, mert okos lány vagy. meg szép. és ügyes is. Hallod aki kacsát süt, az fánkot is, csak még nem próbálta a tökéletes recepttel! puszillak. még valami?
süti beállítások módosítása