HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Vajon sült sárgarépa granolataval :óda a répához

2012.01.13. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Imádom a répát. A szememmel: szép. Szép a színe, sok az árnyalata a formája vagy a mérete. Igazán változatos. A kezemmel: jó fogás van rajta. Mindig kézre áll, bármit csináljak is vele, pucoljam, vágjam, szeleteljem. Klassz a tapintása is, hol sima, hol nem, kemény, és hűvös. A számmal: jólesik beleharapni, ha kemény, és nyers, finom ízlelni, ha fűszeres, és puha. Van e ennél klasszabb zöldség? Kevés. Háni szerint csak a nők vonzódnak ennyire a répához.

Hugh is hasonlóan gondol rá a River Cottageból, pedig Ő férfi. Ezúton üzenem a répát elutasító férfiaknak, hogy attól, hogy répa, attól, hogy sárga, és attól, hogy gyerekkorukban kötelezően meg kellett enniük, felnőttként átgondolhatnák a vele való viszonyukat, mert ez ma már más, mint régen.

Hugh legújabb zöldséges szakácskönyvéből vettem a répa receptet, és nem kellett csalódnom ebben sem. Persze nem elhanyagolható szempont, hogy nagyon finom volt a répa is, amit vettem. Amint írja, nem csak zsenge friss répából, hanem akár öreg vermelt répát is lehet használni, de azt értelemszerűen érdemesebb inkább karikára vágni, vagy hosszú szeletekre.

A répa alatt marad vaj, kenyérrel mártogatva, több mint mesés. Rég nyaltunk ki ennyire durván az utolsó maszatig mindent egy edényből. Pedig így volt.

Nagy igyekezetemben egyébiránt elfelejtettem a citromhéjat a gremolatából, amit később pótoltam, csak az már nem látszik a fotókon. Ezért aztán le kell szögeznem, hogy citromhéj nélkül is remekül működik a recept, de persze vele is. Őszintén szólva egészen más vele és nélküle, de mindkettő nagyszerű.

Hozzávalók:

500g sárgarépa

1 ek olíva olaj

30g vaj

só, és frissen őrölt bors

a granolatahoz:

1 gerezd fokhagyma (Hugh csak felet mond, de nem volt sok az 1, lehet az övé nagyobb)

1 csokor petrezselyem

1 citrom héja reszelve


 

Egy tűzálló edényben, vagy serpenyőben a vajat az olajjal felhevítjük, majd belerakjuk a pucolt répákat, sózzuk, borsozzuk. Lefedjük alufóliával, és 180C-os sütőben 30-40 percig sütjük, ekkor levesszük a fóliát, és tovább sütjük 20-30 percig. Közben a granolatahoz a fűszereket nagyon- nagyon apróra vágjuk, és ha kivesszük a répákat a sütőből, azon nyomban rászórjuk. Önállóan, vagy köretként is remekül megállja a helyét. Imádni fogjátok.
 

Én tettem egy kevés extra vajat is, mert pontosan azt reméltem, hogy a vaj remek lesz tőle, úgyhogy plusz vajat ajánlok megfontolásra mindenkinek.

Itt egy másik nagyszerű répa recept a kezdetekből, ezt is érdemes kipróbálni.
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: répa zöldség köret sós sütök főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr873541210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása