HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Hortobágyi deluxe szendvics - a forró zsír dicsérete

2012.06.29. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Állítólag a pásztoroknak köszönhetjük ezt a változatot, de megnézném én azt a pásztort, aki a zsebében tarisznyájában tejfölt hordott. Mindenesetre származzon is bárhonnan, életem élménye volt ez a szalonnasütés.

szalonnasütés 013.jpg

A hétvégén Háni tesójának a fejéből kipattant a zseniális ötlet: süssünk szalonnát! Én konkrétan gyerekkoromban sütöttem utoljára kábé, meg amúgy is a nyár leghosszabb éjszakának néztünk elébe a , úgyhogy rábólintottunk. Gyorsan összeszedtük magunkat a tóparton, és rohantunk tüzet rakni, hogy kellő parazsat nyerjünk, mielőtt a gyerekek állva elalszanak a tűz mellett. Mama (a kedves) meglepetten észlelte a tűzgyújtást, és kijött megkérdezni, hogy jól hallotta e a skacoktól, hogy szalonnát kérünk. 13 éve vagyok a család tagja, még soha nem voltam jelen egyetlen szalonnasütésen sem, így meglepődtem, amikor Mama előugrott egy oldal szalonnával, amiben semmi hús nem volt, csak és kizárólag zsír, de az nem kis mennyiségben.

szalonnasütés 004.jpg

Az én emlékeim szerint a szalonnasütésnek külön koreográfiája van, A nyársra mindenféle klassz holmik kerülnek, a szalonna csak arra kell, hogy szép csillogást adjon a zöldségeknek, a hagymának, a kolbásznak, vagy egyéb nyársra valóknak. Szinek, a formák és a sorrend változtatásával, vagy az arányokkal lehet igen tetszetős nyársakat szurkálni, fűzni. Amiből konkrétan versenyt űztünk, hogy kinek a nyársa a legszebb. Amikor ezt említettem, Papa egy jóindulatú : „az valami budai , úri hóka-móka, EZ! a szalonnasütés” mondattal helyére rakta a szalonnasütős emlékeimet.

szalonnasütés 024.jpg

Közben Mama hagymát reszelt apró kockákká, paradicsomot kockázott, és én azt hittem ő is főzni kezd valamit, de kiderült, hogy ezt a szalonnasütéshez készíti. Azt hittem más bolygóra csöppentem, és nem értettem semmit. Sose láttam még ekkora oldal szalonnákat, ilyen kicsire vágott hagymákkal és a paradicsomokkal. Aztán jöttek a kenyérszeletek a tányérokon, és Mama elkezdte rá pakolni a hagymát, majd a paradicsomot, vagy mindkettőt, és leült a lángoló akác hasábok mellé, és elkezdte égetni a szalonnát, amiből kis idő után elkezdett ömleni a zsír. Na ez legalább nem ért váratlanul, de az már igen, hogy a nem a csupasz kenyérre, hanem a hagymás-paradicsomosra kezdte csöpögtetni. Mikor kész volt az első három szelet, egyet a kezembe nyomott, hogy EZT! Kóstoljam meg. OMG! Mondta volna az emberszabású gyermek, de nem volt ott, így csak én gondoltam. Elképzelhetetlenül finom volt.

szalonnasütés 001.jpg

Mama bedobta a következő variációt is, miszerint a hagyma tejföllel elkeverve és sózva is remek a zsírral csepegtetett kenyéren, amire persze paradicsom is kerül. Nem nagyon kellet erőltetni, addigra már úgyis belejöttünk a zsírba, Mama házi tejföle meg amúgy is magáért beszélt.

Ezt nem tudom körülírni se. Annyira ütős volt, hogy csak na! Friss kenyér, a kicsit füstös zsír, a házi tejföl, a hagyma, a paradicsom, és egy leheletnyi só. Ez lett a hortobágyi szendvics De luxe A zsír ömlött, a kenyér számolatlanul fogyott.

szalonnasütés 030.jpg

Aztán jöttek az okosságok: ...igyál ez pohár bort, akkor nem fog fájni a hasad! Azért ezen fennakadtam. Szerintem a : ...hagyd abba elég lesz , hasznosabb tanács lett volna, bár nehezebben teljesíthető.

A legdurvább szendvics az utolsó volt, amire már csak azért locsoltuk a zsírt, mert olvadt, mi meg beszélgettünk, és nem akart egyiknek se vége lenni. András felszúrta kenyeret a nyársra, hogy megmelegítse alulról, mert már hideg volt, és ahogy elkezdett alulról melegedni a kenyér, a túltelített szeletből elkezdett csöpögni a zsír a parázsra. Hogy ne vesszen kárba semmi, András gyorsan levette, és elkezdte inkább enni. Itt már sírni tudtam volna. De akkor újra jött a Mama, és a dermedt szalonnát, amit amúgy másnap reggel hidegen szokott enni, inkább megkóstolta még ma.

szalonnasütés 025.jpg

Ami azt illeti, ezt a kínálást már könnyű szívvel utasítottam vissza, tele voltam mint a piros hetes, csúcsidőben, bezzeg a Mama akkorra már rápihent, és mire mi kidőltünk, Ő kezdte előröl, Azt hittem soha nem lesz üres a hasam újra.

És majdnem így lett, másnap Mama testvére egy könnyű töltött káposztával várt minket a kertben, de ez már egy másik nap, és egy másik történet lenne.

Ha sazlonnát süttök, a tejfölös deluxe változatot feltétlenül próbáljátok, ki, nem fog csalódást okozni igérem.

Egy éve:aszalt paradicsomos sült gomba, és ha már zsír, akkor a legtutibb zsaírral készült krumplisaláta.

2 komment

Címkék: szendvics csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr34618357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.06.29. 14:03:06

Kalandregénybe illő , fantasztikus beszámoló , gyönyörű illusztráció , osztályon felüli alapanyagok / főleg a szalonna /,meglepődve látom hogy a kenyér héját levágtátok -talán nem szeretitek ? -,ezek mellé biztosan jól esett egy hideg fröccs ! A a tejfölös deluxe változatot feltétlenül kipróbálom !Azért látszik a szalonnasütés mikéntjén hogy nem kispályás az elkövető,érti a módját!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.06.29. 14:45:21

@Az amatőr hagyományörző: Ó igen a kenyér héja az amin sose fogunk összevszni. Én imádom, Ők meg valamiért mindig levágják. A férjem így szocializálódott, és a mai napig így eszi a kenyeret. Én azt tunkolom a lecsóba, Ő meg a belsejét. Sose fogom megérteni! Nagy kland volt, majd ha kipróbáltad te is a delix változatot ne felejtsd el megírni milyennek találtad.
süti beállítások módosítása