HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Szilvás vanília snapsz

2012.10.15. 07:00 :: sajtosbrokkoli

A minőségi étkezés híve vagyok, ha ezt eddig nem mondtam volna. Pont nem bánom, ha csak annyit eszem, hogy jól érezzem magam,viszont azt nagyon jót és még az asztaltól is fel tudok állni könnyedén. Szeretem az éttermek és bisztrók menüebédjeit, mert akkor akár 3 -féle ételt is ehetek, és attól a háromtól is jóllakok, nem kell sajnálkoznom azon, hogy bár levest nem ettem, a főételem fele is ott maradt, de desszertre már nincs kapacitásom, pedig úgy ennék.

szilva shot 003.jpg

Az igazi paradicsom pedig az, amikor Mc fly, és Mrs. Domestos társaságában mondjuk a Lacikonyhán mind a hárman más menüt kérünk ebédre és minden egyes fogást mindhárman megkóstolunk. Ez annyi tesz, hogy összesen kilenc, (vagy nyolc, desszertből inkább 2 van) -féle ételt eszünk, de mindegyikből csak 2-3 falatot. Persze nem csinálnám ezt se minden nap, de amikor az ember azért megy egy helyre, szeretné megtapasztalni a konyha ízvilágát, ez egy nagyon jó lehetőség. Aztán vissza lehet menni bátran, és enni normálisan.

Amiért elmeséltem,ezt az egészet az az, hogy ez a mai desszert is egy ilyen több fogásos ebéd vége lehet. Kicsi, könnyű, édes, csodaszép. Pont annyi, amennyi bármilyen ebéd után lecsúszik még, és kis adag bár, de annyira finom, hogy nem múlik el nyomtalan az élmény.

A kevesebb néha több,szokták mondani, bár szerintem a több is néha nagyon kevés, mégis maradjunk az első változatnál. Az elkészítésnél a szilva igényli a legtöbb pepecselést, de érezni a végén a vele való törődést.

Hozzávalók:

650 g szilva

100g cukor

½ citrom

3 zselatin lap

Vanília fagyi 

szilva shot 007.jpg

A szilvát (ez megint a dinótojás méretű) magok nélkül kockákra vágva a cukorral és a citromlével odatesszük főni. A zselatin lapokat hideg vízben beáztatjuk. Mikor a szilva megfő, és besűrűsödik, a héja levált, ez kb 10-15perc levesszük, és botmixerrel pürésítjük, majd egy szűrőn átszűrjük, hogy a héj darabok ne kerüljenek bele. A zselatin lapokat vegyük ki a vízből, és keverjük bele, tegyük vissza forralni, ha felforrt vegyük le, és tegyük poharakba. Ha kihűlt rakjunk a tetejére fagyit.

szilva shot 001.jpg

Nagyszerű lesz. Ha egyfogásos ebéd volt, lehet nagyobb poharakba is mérni. Most, hogy ezt leírtam, azonnal rájöttem, hogy tökéletes karácsonyi desszert is, az említett jó tulajdonságai miatt. Előkészíthető, a poharak állhatnak a teraszon, vagy az udvaron akár egy nappal előbb előkészítve, csak a fagyit kell rákanalazni. Én rábeszéltem magam, ez is lesz a karácsonyi büféasztalon!

Viszont aki Vienettát mer rárakni annak nem hoz semmit sem a Jézus! Gondolkodjatok valami jóféle fagyiban.

Egy éve: almakockák tornyosítva

Szólj hozzá!

Címkék: szilva karácsony gyümölcsös ünnepelek édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr214848765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása