HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Tejberizs málnával cukorpáncélon

2011.06.27. 22:03 :: sajtosbrokkoli

A tejbegríz és a tejberizs szigorúan bébipapi. A gríznek nincs az a formája, amit szivesen ennék, a rizzsel kicsit jobb a helyzet, bár még mindig messze van attól hogy megkívánjam, de szerintem a felnőttek nagyobb része így van ezzel.

 Képesek az undoromat is kiváltani ha pl. kakaóval megszórják, esetleg el is keverik. Tuti átülök egy másik asztalhoz, vagy hirtelen fontos dolgom lesz valahol máshol. A gyermekeim ezt nem tudják, de szerencsére maguktól úgy eszik, hogy megkakaózzák, vagy fahéjazzák, és körbe-körbe haladnak a szélétől a közepe felé. Sosem láttam még őket a közepébe beletúrni. Most jövök rá, hogy ilyen rendesek. Sőt nem emlékszem, hogy valaha belekeverték volna a kakaót. Illetve azért van saját agymenésük ( mégiscsak rám ütöttek) csak akkor szabad rárakni a kakaót, amikor már nem olvad el rajta rögtön. Olvadtan nem eszik meg. 

Nade: Bubó tejberizst kért. Készült is, mert hát néha igyekszem jó anyuka lenni, miután elkészült, tettem bele vaníliát, de egyebet nem, viszont eszembe jutott, hogy meg se kóstoltam, puha e a rizs. Gyorsan pótoltam a mulasztást, és nagy meglepetés ért. A rizs nagyon finom volt. Csak a tejjel, és a vaníliával. Nem telt bele 5 perc, tányérba került a felnőtt tejberizs, és isteni volt. Ráadásul szép is!
 

Az adag, a teljes adag, amit a fiúknak készítettem, tehát ha csak kicsi desszert tányérokat készítetek akkor nyilván nem kell ennyi rizs, én most csak az arányok miatt írom le, aztán lehet csökkenteni az rizs és a többi hozzávalók mennyiségét .

Hozzávalók:

200g rizs (sos piros)

300ml víz

500ml tej

300ml tejszín

1 rúd vanília

cukor, málna

A rizs hosszúszemű, aminek a keményítő tartalma nem túl magas, de én ezt szeretem. Tehát megmossuk a rizst, és felöntjük a vízzel és a tejjel. Kuktában sziszegéstől kezdve 8 perc alatt megfőzzük, majd amikor kinyitható már a tető, nyitás után öntsük rá a tejszínt, és forraljuk át fedő nélkül. Ha kész, a vaníliát vágjuk hosszában fel, kaparjuk ki a belsejét, keverjük el benne és hagyjuk kihűlni.

A kihűlt rizst tegyük tálakba, és most jön a neheze: nagyon gyorsnak kell lenni a cukortető készítésénél. Szórjunk cukrot a tetejére, és a konyhai fáklyánkkal kezdjük pirítani, mielőtt a cukor elolvad a tejen. Nagy láng, szélesen, jó szögben! ezek a kulcsszavak. Ha ez is kész van, mégsincs este, tegyünk rá málnát . Annyira finom lesz, hogy csak na! semmi gyermeteg érzése nincs az embernek, tejszínes,  minden réteg más ízű és állagú, fantasztikus kaland! Tehát: alul a tejízű vaníliás rizs, rajta a karamell páncél, és rajta friss málna. Nem is fokoznám tovább.

 

Szólj hozzá!

Címkék: édes gyümölcsös desszert főzök édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr943020161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása