HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Levendula limonádé

2012.07.02. 06:50 :: sajtosbrokkoli

A szomszéd fűje mindig zöldebb. Meg a nője is, és a levendulája még inkább. És ez nem vicc. Nekem muskátlim van az ablakban, Gabinak egy egész kertnyi füve zöldell, legelteti is rajta a nyáját. A levendulája meg olyan csodaszép, hogy csak na! Gergő tarra vágja, de aztán dupla erővel hajt.

levendula limonádé 001.jpg

Gergő nőjéről Gabiról meg csak annyit, hogy szép, fiatal, kevesebb kiló mint én, bár nem is ír blogot, és tökéletes ...Ny cheesecake-et süt , mert megbízható forrásból szedi a receptet, így aztán még okosnak is gondolom.

Mivel nála legeltettem a nyájat én is, amikor hazafelé indultunk, pár szálat magam is legeltem, és vázába raktam, hadd illatozzon. Aztán gondolat gondolatot követett, és kivettem 5 virágot, és leforráztam. Innen már nem kellett sok minden a limonádéhoz.

A színe volt az egyetlen amivel nem voltam kibékülve, de Lóri szerint ez nem nagy gond, a mákos guba is ilyen „nem néz ki jól, de nagyon is finom”. Szerettem volna ha lilább, vagy rózsaszíneb, de ilyen a színe. Nem annyira rossz ahhoz képest, hogy kipróbáltam ezek után a szárítottból is, az konkrétan zöldes sárga, úgyhogy ez egy gyönyörű árnylat, és finomabb is mint a szárított. Ugye minden milyen relatív?

Jó alaposan behűtve nagyon finom. A nyájam minden tagja azt mondta finom, de csak egy kért belőle újra. Így örültünk mi ketten Vincével, hogy az összeset mi ihatjuk meg. Jéggel, cukros szélű pohárból, gyönyörű citrom karikákkal. Aztán az üvegből meghúzva. Az is legalább olyan jó volt.

levendula limonádé 011.jpg

Újra elmondom, hogy nem szeretem az édes dolgokat, így elképzelhető, hogy amit én ideírok cukormennyiséget, az nem lesz elég mindenkinek, de ezen könnyen lehet segíteni. Aki édesebben szereti rakjon még hozzá cukrot. Vagy citromot. Akár kevesebbet, akár többet.

Hozzávalók:

5-6 szál friss levendula

400ml forró víz

1600ml jéghideg víz

1 nagy citrom

3ek cukor

levendula limonádé 012.jpg

A virágokat forrázzuk le, és lefedve hagyjuk kihűlni ( én egy éjszakán át hagytam). Adjuk hozzá a hideg vizet a cukrot és a citrom levét. Rázzuk össze egy üvegben, amíg el nem olvad a cukor.

Hidegen, jéggel, ülve, élvezve a pillanatot azonnal neki lehet állni.

Egyéb levendulás ötleteim: madártej, és  barackos levendulás süti  amit még Rita volt oly kedves megjelentetni, saját blog hiányában,

Szólj hozzá!

Címkék: ital hűtök 0fokfölött bulira hitalok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr34622957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása