HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Elkészítettem: Ország tortája 2012

2012.08.18. 14:08 :: sajtosbrokkoli

Elkészítettem, és ha egy szóval akarom jellemezni: szívás. Ha az ízét jellemezném: otthonos, ha a küllemét: érdekes.

országtorta 2012 003.jpg

Szeretem ezt a kezdeményezést. Idén először sikerült olyan tortát választani, ami közel áll az otthoni ízekhez, ami nem túl fancy, és ami könnyen értelmezhető ízvilágú. Nekem határozottan a mákos guba jut róla eszembe, a benne lévő alma ellenére. Krémes, csúszós, kellemes állagú, és az íze is nagyon ismerős, tényleg az jutott eszembe, hogy otthonos. Nem túl édes, nem túl bonyolult, édes vaníliás mákos.

Talán ez is volt az egyetlen hibája számunkra, hogy az alma nem dominált benne kicsit jobban, csak azoknál a falatoknál, amire a tetején lévő atomikusan citromos párolt almából is jutott. Azt pedig azért citromoztam nagyon, hogy ne barnuljon meg véletlenül se. A többi almánál viszont pontosan az előírt mennyiségekkel dolgoztam.

Elkészíteni számomra roppant bonyolult. Az első nehézséget a nagy mennyiségű egyszerre elkészített tortaalap jelentette, amit cukrászati körülmények között feltehetően problémamentesen ki lehet egyszerre sütni, de egy átlagos konyhában erre nincs mód. Ezen persze az is rontott, hogy nem jutott eszembe, hogy én egyszerre süthetnék két lapot, és akkor fele ennyi idő alatt kész lettem volna. Mivel viszont kétszer annyi időbe telt, a harmadik lep sütése után a tésztaalapból, amiben volt felvert tojáshab, és reszelt alma is, valamint cukor, elkezdett kiválni a lé (alma és tojás), és az utolsó két lapot végére szinte alig tudtam kisütni. Szilikonos papíron sütöttem a lapokat, nehezen jöttek le.

A krém elkészítése egyszerűen ment, az almáé szintén, összeállítani elég simán lehet. Én nem vagyok rutinos tortakészítő, nem műfajom ez a réteges krémes torta összeállítás, ami úgy érzem látszik is a végeredményen. Szerintem roppant csúnya lett az enyém, gondolom nagyobb lelkesedéssel és odafigyeléssel szebbet is lehetett volna, de nem sokkal, vagy nem tudom. Szerintem az eredeti sem túl attraktív, ami viszont összhangban áll az ízvilággal is, ami szintén egyszerű. Ez számomra pozitív, és erősen meg vagyok lepve, hogy a zsűri idén nem magának, hanem az átlagembernek választott. Szerintem eddig, ízvilágát tekintve ez a legországabb tortánk.

Háni szerint a torta „átlagos, és semmi extra”. Klári szerint „ja finom, és nem csúnya, inkább rusztikus””, Heni szerint „ ne haragudj, de nem szeretném megkóstolni, az ilyeneknek nem szoktam esélyt adni” (nem tudom mi az az „ilyenek”). Aurél: :hmmm...sokkal jobb mint amilyennek kinéz". Én meg már elmondtam mit gondolok. Pont ugyanaz az előnye, mint a hátránya. Egyszerű, otthonos, ismert ízvilágú. Szerintem ez inkább előny, az én ízlésem tükrében. Tegnap 4 óra hűtés után kóstoltuk, ma másnaposan még finomabb. Én szeretem.

Ja és még valami. Ha szeretném újra elkészíteni, biztosan nem rétegeznék ennyit, megsütném egy szögletes tepsiben a felét, ketté vágnám, az alsó lapra almát, a felsőre krémet tennék, aztán megszórnám mákkal, és raknék rá almaszeleteket. Így lenne belőle süti, amit szögletesre vágnék, és amit ajánlanék kezdő háziasszonyoknak is elkészíteni. Ebben a formában hagyjuk inkább a cukrászokra.

országtorta 2012 007.jpg

De mindenki elmondhatja a magáét.

Hozzávalók:

A lapokhoz

533g tojásfehérje Kb 12)

330g cukor

200g darált mák

67g édes morzsa

132g reszelt alma

1/3 citrom reszelt héja

A krémhez:

600 ml tej

133g cukor

70g keményítő

3 tojás sárgája

1/3 vaníliarúd

250ml tejszín (állati)

Almatöltelékhez:

500g reszelt almaszelete50g vaj

5g fahéj

1citrom leve

országtorta 2012 002.jpg

Az elkészítésnél a hivatalos közleményben megadott anyagot idemásolom, én is e szerint készítettem, pontosan így:

A tojásfehérjéből a cukorral kemény habot verünk. A mákot, a morzsát és citromhéjat a reszelt almával összekeverjük, majd óvatosan hozzákeverjük a tojásfehérjéhez. Olajozott, lisztezett sütőlemezekre 6 db doboslap vastagságú tortalapot kenünk. 200 oC-os sütőben 12- 14 percig sütjük. Sütés után melegen alávágunk. Csak közvetlenül a betöltés előtt szúrjuk ki, mivel a laza szerkezet miatt esetleg kicsit zsugorodhat a lap. Így akár 1-2 nappal előre kisüthetjük a masszát.

Kevés tejjel simára keverjük a keményítőt és a tojássárgáját. A többi tejet, a cukrot és a kikapart vaníliarúd tartalmát felforraljuk, majd a folyamatos keverés közben hozzáadott keményítős tojássárga keverékkel besűrítjük. Kicsit szilárdabb krémet kapunk az általában használtaknál, mert nem akartunk egyéb kötőanyagot (pl. zselatin, lékötő stb.) felhasználni a torta elkészítéséhez.

A kihűlt krémhez óvatosan hozzákeverjük a felvert tejszínt. (A jobb és tartósabb állag eléréséhez lehetőleg 35 %-os zsírtartalmú tejszínt ajánlunk.)

Az almát meghámozzuk, lereszeljük, a cukorral, 2 citrom levével, fahéjjal vajon megpároljuk, majd kihűtjük

A betöltéshez hat lap közé felváltva rétegezzük a krém- és almatölteléket:

3 réteg egyenként 20-22 dkg tejszínnel lazított krém,

2 réteg egyenként 30-32 dkg almatöltelék.

Az alma egyszerűbb elegyengetését könnyíti, ha az almával töltött 2-2 lapot előre az asztalon összetöltjük (talán egyszerűbb kézzel elsimítani).

Ezután az alsó lapot megkenjük krémmel és ráhelyezzük a már almával töltött 2-3. lapot.

Erre kenjük a második krémréteget és rátesszük az almával töltött 4.-5. lapot.

Ezek tetejére ismét a krémtöltelék kerül és ráhelyezzük az utolsó lapot is.

Kicsit dermesztjük, majd a maradék krémből a tetejét és az oldalát lekenjük.

Díszítés:A torta oldalán az alsó 2,5-3 cm-t darált mákkal panírozzuk. Tetején a közepét kb. 7 cm-es kiszúró segítségével mákkal megszórjuk.

A díszítéshez használt almát meghámozzuk, negyedelve kevés cukorral és citromlével megdinszteljük. Miután kihűlt, vékony szeletekre vágjuk és belső élét darált mákba mártjuk. A kész tortát 16 szeletre felvágjuk, vaxoljuk. Szeletenként krémstuffokkal és a mákos almaszeletekkel díszítjük.

A vaxot és a stuffokat elhagytam.Bocsánat.

 

A tavalyi torta : barackos kölestorta. Ott nagy segítség volt a technológia, és a forma, viszont hátránya, hogy a forma nélkül nem lehet megcsinálni. Ami azt illeti sokkal szebb volt, pedig nem lettem bénább idénre.

 

Köszönöm Maxnak, aki az eredményhirdetés után fél órával áttolta a letölthető receptet, hogy nekiállhassak, és aki fagyiban készítette el ezt a tortát. Ha Gyenesdiáson jártok, kóstoljátok meg. És nem csak a mákos tortafagyit. A többit is..

21 komment

Címkék: gyümölcsös torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr104718730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bibimoni 2012.08.19. 16:14:54

bibimoni.blogspot.hu/2011/08/kecskemeti-barackos-kolestorta.html
A köles torta elkészíthető torta forma-nélkül is.

Dee.. az idei torta nekem sem sikerült,végül készítettem egyet,ha érdekel a kudarcom blogomban olvashatsz róla
Fontos! nem te vagy a hibás hanem a recept,mert nekem sem sikerültek a lapok,pedig én cukrász is vagyok!!

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.19. 19:26:57

@bibimoni: Válaszoltam voltad nálad, de nem sikerült valamiért. Szóval azt írtam neked, hogy eddig pironkodtam amiatt hogy az enyém ennyire gázul néz ki, (hozzád azt írtam, hogy bűnronda) de most akkor inkább büszkén pironkodok, mert legalább sikerült. Azt hittem az én képességeimmel vannak bajok, de ha egy cukrász is feladja, akkor megnyugodtam. Azon erősen meg vagyok lepve, hogy azt nyilatkozták, direkt olyan tortát választottak, ami otthon csak nehezen készíthető, mert szerintem magyarország lakosságának nagy része nem jár cukrászdába, és amikpor egy 5-6 tagú család kóstolná meg, akkor aligha fog jó szájízzel elcsattogni a legközelebbi cukiba,( ami vidék esetén lehet akár 30-50 km ) amelyik árulja ezt a tortát 500,-Ft/ szelet áron, de lehet hogy megpróbálná megsütni. És ha ez egy ország tortája, akkor az esélyt legalább érdemes lenne megadni mindenkinek.

bibimoni 2012.08.19. 20:37:35

@sajtosbrokkoli: Sikerült a koment,és egyetértek veled:)

gpiri 2012.08.20. 17:56:42

szerintem nem vagy ügyetlen csak figyelmetlen, az eredeti receptben a 18 tortalap 3 tortához van írva, és persze 3x ennyi anyagból, vagyis a hozzávalókat leosztottad, csak a tortalapok számát nem. Így persze érthető, hogy nem ment

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.20. 21:02:13

@gpiri: Bocs de ezt nem értem. A harmadolt mennyiségből sütöttem a 18-hoz képest 6 lapot, ami szerintem szintén az eredeti mennyiség harmada. Most akkor mit rontottam el?

bibimoni 2012.08.21. 16:36:16

Kedves gpiri!
Az eredeti recept három torta mennyiség és elosztva hárommal pont az az a mennyiség amit sajtosbrokkoli sütött meg. Ha csak a lapokat véletlenül nem osztanánk el,akkor is kellene sikerülnie,csak vastagabb tésztát kapnánk.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.22. 09:15:56

Szerintem lehet azt olcsóbban is megvenni pl. Budán a Rigó Jancsiban... Az öccá' az országzabáltató sétányra kikalkulált ár... jacint.blog.hu/2012/08/19/zabal_az_orszag
Amúgy nem hiszem, hogy az átlag háziasszony bármilyen országtortának csak úgy nekiállna...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.22. 09:34:06

@jacint70: Remélem nem veszed magadra, de a rigóban szerintem összesen két jó dolog van: az egyik, hogy ultra retró, és ez most negyon menő, a másik, hogy reggel 7-kor nyit, és aki szeretne tud reggelizni, mert van kávé (de milyen húú) meg szendvics. Én a rigóba semmit nem találok ehetőnek.Csak tippelem, de aki ezt a tortát olcsóbban adja, ad valamit másképp, mából csinál. Pár méterrel odébb a Szamosban pedig ha jól olvastam a minap 560 per darab, de azt sem kedvelem jobban a kávé ott is rossz, márpedig mit ér egy süti kávé nélkül? :)És kérlek ne rombold le a hitem, hogy az átlag háziasszonyok is vágynak konyhai kalandokra (és nem a pulton :D) így talán nekifutnak legalább az orszáőg tortájának.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.22. 21:16:19

@sajtosbrokkoli: Két egymást követő nap próbáltam a sétányos és a rigós kiadást... A sétányos jobb volt, de nem annyira, amennyire az árkülönbség indokolná... ;-)
A Szamosban valóban 560 volt, de szerintem ott minden nagyon túl van árazva...
Elképzelhetőnek tartom, hogy országszerte sok cukrászdában fognak majd csinálni országtortát, különböző árfekvéseken... Mivel a korábbi országtortákkal is találkoztam már több helyen...
Háziasszony/háziember ügyben nem tudnék "igazságot tenni" a megfelelő mintavétel hiány miatt, én biztos nem állnék neki országtortát csinálni... Inkább megkóstolom cukrászdában, rákészülve, ünneplősen... ;-)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.22. 23:35:50

@jacint70: Ennek örülök, hogy rákészülsz, megvan annak a maga bája. :)
De ha már így párbeszébe elegyedtünk: szerinted hogy lehet ugynaz a torta különböző cukrászdákban más és más ízű, állagú, vagy kinézetű. Mármint nem a gyakorlatra volnék kíváncsi, henem az elvre: hogy engedheti meg bárki magábak, hogy ne kövesse az eredeti receptúrát? Szerintem ez olyn mintha a bábolnai mekiben holnaptól nem szójából lenne a nugetts, henem csirkéből, mert ott az van olcsón a közelben. :). De komolyan.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.22. 23:44:45

@sajtosbrokkoli: Ha jóhiszeműek vagyunk, akkor azt mondhatom, hogy a receptek csak a hozzávalókat írják le, azok előírt minőségét nem...
Ha rosszindulatú, akkor pedig azt, hogy megnézi a tulaj/cukrász, hogy melyik összetevőt lehet "jóárasítani", és akkor annak megfelelően szerez be...
A példáddal élve, olyan ez, mintha a bábolnai mekiben csirkéből csinálnák a nuggetset, viszont szemrebbenés nélkül azt mondják, hogy az szója... ;-)
Meg - gondolom - a cukrász elolvassa a receptet, aztán megcsinálja ahogy tudja/ahogy sikerül neki...

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.22. 23:55:50

@jacint70: egy élmény volt, meg a blogod is. Jót szomszédoltam nálad. Ernő bácsin kifeküdtem :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.23. 00:01:41

@jacint70: Na még egy kérdés, csak mert nem bírom ki: és az hogy lehet, hogy árulhat olyan cukrászda OT-t amelyik "jóárasít", vagy ahol a szakmai követelménynek nem tud eleget tenni a cukrász? Ezt is szabályozhatnák az ötletgazdák, csakúgy mint a lapokra kent krémet mennyiségét (20-22dkg) fejből tudom.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.23. 06:28:54

@sajtosbrokkoli: Örülök, hogy tetszett, gyere máskor is! ;-)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.23. 06:35:11

@sajtosbrokkoli: Szabályozni szabályozhatnák, csak éppen sem ellenőrizni, sem szankcionálni - pl. levetetni a sütilapról - nem tudnák, mivel a Zila cukrászda nem hatóság...
Az egyszeri tulaj/üzletvezető meg gondolkodhat úgy is, hogy 'hopp, jó dolog az OT, gyünnek rá a népek, aruljuk mi is, de "okosban"'...
Ahogy az is simán előfordulhat, hogy szépen becsületesen megcsinálják, és árulják a cukrászda szokott árszínvonalán... Semmi olyat nem találok a hozzávalók között, ami miatt ezt nem lehetne megtenni... ;-)
Ha találok megfelelő minőségűnek tartott OT-t normál áron, majd megírom... ;-)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.23. 08:00:20

@jacint70: Mivel van szakmai tömörülésük, de hívhatjuk kamarának is, szerintem simán megoldhatnák hogy aki OT-t árul azt hagyják, aki mást árul ezen a néven, azt meg szankcionálják. Nem szeretnék ötleteket adni hogy. Nem hiszem ez az kezdeményezés szólhat kizárólag a bevétel növelésről, a lehúzásról, vagy az "okos" megúszós megoldásokról, kihasználva a torta iránt fokozott érdeklődést.
Szerintem mind szakmai mind erkölcsi kérdés, hogy a torta mindenhol ugyanolyan legyen, és ez mindkét esetben felelősséggel jár.
Mindegy is.
Ha újra készítek szólok, hogy találj megfelelő minőséget kerületen belül, és nem bánom fizethetsz is érte. Nem sokat, mert látod nem lesz szép, viszont nagyon jó.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.08.23. 20:22:16

@sajtosbrokkoli: Hááát, a kamarásdiról - más területen - elég rosszak a tapasztalataim, nagyjából addig érdekli őket az egész, amíg be nem szedik a tagdíjat...
Szerintem is jó kezdeményezés az OT, kicsit magyarosan megvalósítva - miért mindig a kiíró nyer??? -, de tényleg program, hogy az ember elmenjen - akár a Szamosba vagy az Ízutcába - megkóstolni, hozzátesz az ünnephez...
Az, hogy mindenben akadnak olyanok, akik "okosban csinálják", az szintén magyaros tulajdonság...
Köszi a felajánlást... ;-)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.29. 22:16:24

@gpiri: Piri bocsánat, most értettem meg, hogy hol hibáztam: az eredeti itinert másolta, amiben az eredeti szöveg tartalmazta a 18 lapot, de a hivatalos közlemény 3 tortára való adagot adott meg, így lett a 18-ból 6 lap.
Két malomban őröltünk, mégegyszer bocs, megértettem. Most sem magamtól jöttem rá, henem a tesóm szólt, hogy a 18 lapot nem javítottam, és akkor esett le a kommented lényege.

cirmi72 2012.09.04. 10:50:32

Háziasszony kategóriában, azt gondolom, hogy az átlagba csúszok bele, sajnos, de nagyon igyekszem. Mivel vendégek érkeztek hozzánk a hétvégére és számomra nagyon kedvesek, így azt gondoltam, hogy egy életem egy halálom, megpróbálom... Követtem a fenti instrukciókat és az ötletet, a nem rendhagyó formára vonatkozóan és megsütöttem én is az ország ez évi tortáját. Mikor kész lettem azt mondtam, hogy egyhamar nem fogom megismételni, inkább megyek cukrászdába, de olyan gyorsan elkapkodták a kedves vendégek és olyan finom lett és mellette szép is, hogy lehet, hogy mégis megismétlem. Szögletes formát sütöttem, két tepsiben (nehéz volt alávágni, mert nagy felület), melyeket ketté vágtam, így lett négy szögletes formájú "tészta" lapom. Ezeket töltöttem meg a krémmel és az almával, majd díszítésképpen a tetejét megszórtam mákkal. A külcsínyre már nem sok energiát fodítottam, mert elfogyott.
Köszönöm az ötleteket és a receptet.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.09.04. 13:58:56

@cirmi72: Roppant büszke vagyok rád ! Azért az mennyire furcsa, hogy mindenki átlagosnak képzeli magát. Így szerintem cirmi nem te vagy az átlag, henem én, vagy mondjuk én annyival vagyok fölötte az átlagnak, hogy én nem csak csinálom, hanem élvezem, és érdeklődöm is a konyha iránt.
Kösz hogy megosztottad az élményt.
süti beállítások módosítása