HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Palacsinta lufi

2012.09.20. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Szeretném finoman körbeírni, mert sokkal elegánsabb megoldás lenne, viszont nem fedné a valóságot, akkor meg mi értelme van megosztani ? Egyébként simán egy receptről van szó.

palacsintapuff csokival 003.jpg

Van ez a tészta ami nem túl kifinomult, és ezt azzal sikerült tetézni, hogy valaki rájött, muffin formába sütve még kevesebb energiabefektetéssel jár, és így lett belőle ezzel a két fontos tulajdonságával (buta tészta buta sütőben sütve) egy roppant primitív desszert. Na ezt fájt leírnom. És nem azért, mert ciki, hogy a konyhámban ilyen -primitív cucc- készült, hanem azért, mert mindezek ellenére elképesztően vonzónak találom, rengeteg lehetőséget látok benne, és bár a megsült tészta kicsit hibázik állagát tekintve, egyszerre azt is érzem, hogy pont ez a kis hiba is jól áll neki.

Olyan ez mint amikor a b movie-s tinifilm főhősnője beleszeret a suli legjobb focistájába, akinek tökéletes a teste és a mosolya, ám belül kissé üres és egyszerű, de van benne valami vonzó, és ha nem is hosszútávra tervezve, de legalább a sulibálig egy megjelenésre tökéletes lesz, és filmje válogatja, de lehet, hogy ha a fiú összeszedi magát, és a Harvardra is bejut, akár életfogytig tartó kapcsolat is lehet belőle.

Itt tartok most, csak Háni meg ne tudja. Szóval jó ez a tészta, sok minden lehet belőle, érdemes vele kísérletezni. Magam például elrontottam ezt a sütést, így lett ilyen üreges kerek tészta. Ha tökéletesre sikerült volna, akkor egy tésztafotel, vagy kosár lett volna, aminek a közepe lapos, viszont a szélei körben megemelkednek, de jól láthatóan nem így lett, hanem lufit sütöttem belőle, és ezt csak annak köszönhetem, hogy nem volt elég meleg a sütő amikor beraktam a tésztát.

Az eredeti receptről még nem ránthatom le a fátylat, mert az készült a Kifőztük magazinnak, de az annyira jó volt, hogy kétszer is megsütöttem, ez meg az elrontott ám még mindig élvezetes változata.

Hozzávalók:

220ml tej

3 tojás

160g liszt

30g cukor

¼ rúd vanília kikapart belseje

1 narancs reszelt héja

palacsintapuff csokival 002.jpg

Mindent egyszerre egy keverőtálba rakunk , és simára keverünk. Kivajazott muffin formába öntjük, a tésztát, kicsit kevesebb mint a forma feléig. Most jön a nehezen reprodukálható rész. Elméletileg 200C-on kellene sütni 15 percig, de nekem nem volt még csak kb 140C-os a sütő amikor beraktam, és ahogy folyamatosan melegedett, úgy lettek belőle lufik. A sütő elérte a 200 fokot, és csak alig, kb 4-5 perccel sütöttem tovább az eredetileg tervezettnél, azaz kb 20 percig.

palacsintapuff csokival 004.jpg

A csoki a belsejébe adott volt,( 100g csoki 100 ml forralt tejszínben felolvasztva 30g vajjal elkeverve) a hűtőben hevert, és az őt megillető méltó helyére várt, a fehér mártás pedig per has készült, 2 tojássárgáját 2 kanál cukorral kikeverve kb 4 dl tejjel összeforralva már kész is volt. A hideg csokit belenyomta a lufiba, s a forró mártást ráöntöttem, amitől a csoki belül elkezdett olvadozni. Jó volt na.

Egy éve: narancs illatú csillag füge

Szólj hozzá!

Címkék: más desszert csokis édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr374789214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása