HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Kék sajtos pogácsa paprikalekvárral

2012.10.04. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Párizsban járt az ősz, meg én is. Na nem most, de egy élményt magammal hoztam. Nem pontosan másoltam le az akkori receptet, mert nem az volt a cél, hanem a paprikalekvárhoz kerestem valamit, ami igazán megmutatja mire is jó ez a édes csípős különleges ízű lekvár.

keksajtos pogacsa paprikalekvarral 015.jpg

Amikor fotóztam, becsöngetett Ella, (igen ez művésznév) aki terápiás kávézásra jött, hogy Buda legjobb otthon készült kávéja mellett kibeszélje féltett titkait, amiket az éppen rá nehezedő házassági válság okoz. Nincs mit teregetni róla, egy igazán szívbemarkoló, és roppant mód elgondolkodtató történeten kívül. A két főszereplő Ella anyósa, és az anyós anyósa. Legyen Ella anyósa Teréz, és az ő anyósa Rozál. Menni fog?

Teréz hozzáment Rozál kedvenc fiúgyermekéhez, az óvó-védő, gondoskodó-kényeztető karok között felnőtt Tivadarhoz. Tivadar roppant mód szerette a mama, Rozál keze alól kikerült ételeket. Teréz igyekezett nagyon, de Rozál sok éve gyakorolt receptjeit nem merte elkészíteni önbizalom híján. Ám egy nap felbátorodott, -Tivadar születésnapja alkalmából- és elkérte a férje, egyik kedvenc ételének receptjét. Hiába kapta meg, nem sikerült túl jól. Ám nem adta fel, gondolta ha ez nem ment, majd megy más, és kért másik receptet is. Már többedik receptet kérte el, amikor rájött, a kedves mosollyal átnyújtott gondos kézírással másolt receptekből mindig hiányzik valami. Valami hozzávaló, amitől pont nem fog sikerülni az étel. Vagy nem úgy ahogy kellene.

Teréz soha nem nyerte el a Tivadar tiszteletét, hiszen még főzni se tudott (úgy ahogy Rozál).

Ella kávé előtt bekapott egy pogácsát, majd ma felhívott, hogy hol vettem a paprikalekvárt. A paprikalekvárhoz Fischbach-ban lehet hozzájutni. Az Arzberger család által üzemeltetett vendégház a saját maguk által termelt élelmiszereket használja fel a vendéglátáshoz, ez a paprika lekvár például minden sajttálon ott van. Venni lehet belőle, mint ahogy bármit, ami a családi gazdaságban készül, vagy ott termelt élelmiszer. Az ilyen lehetőségeket sosem szabad kihagyni. 

keksajtos pogacsa paprikalekvarral 011.jpg

Hozzávalók:

235g liszt

¼ tk cukor

½ tk sütőpor

¼ tk só

85g hideg vaj

240ml tej

80g gorgonzola sajt

keksajtos pogacsa paprikalekvarral 002.jpg

A lisztet, a cukrot, a sütőport, a sót és a vajat késes mixerbe rakjuk, és morzsásra keverjük, Ha ez nincs a, akkor hideg kézzel gyorsan dörzsöljük morzsássá a hozzávalókat. A sajtot kézzel szintén morzsoljuk a tésztába, és villával keverjük össze. A tejet öntsük hozzá, és villával keverjük össze, éppen csak álljon össze. A tészta ragacsos lesz, de úgy jó. Ne keverjétek túl. Egy lisztezett deszkára borítsuk ki, és liszttel szórjuk meg a tetejét, így fogjuk tudni kinyújtani, kb 1.5 cm vastagra. Én egy kerek linzer formával szúrtam ki a pogácsákat, amit a kiszúrás előtt lisztbe mártottam, mivel a tészta belül még mindig ragacsos. Szilikon lapra raktam a pogácsákat és 210C-ra előmelegített sütőben kb 12 percig sütöttem.

Vajjal, és paprikalekvárral ettük.

Melegen nem ízlett, langyosan viszont már finom volt. Én eredetileg szódabikarbonát raktam a sütőpor helyett, de az nagyon kiérződött, főleg melegen, szerintem a sütőpor jobb megoldás. A vajjal és csípős édes lekvárral kerül minden a helyére. Anélkül mit sem ér.

Egy éve: svéd húsgolyós rakott spagetti

13 komment

Címkék: sós vendégváró sütök bulira

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr14818882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tom sawyer 2012.10.04. 12:04:27

De mi köze Ellának az anyósa sikertelenségéhez? Ezért van válságban a házasságuk?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.04. 15:05:17

@tom sawyer: Nem, már amennyire hisszük, hogy adott környezeti és emberi feltételek mellett is lehet más utat járó felnőttté érni.
Simán csak azért írtam le, mert számomra elklpesztő a sztori. Én magam sírva nevettem rajta, mert ez a megoldás, egy kis borstörésre (de lehet, ide durvább szó illett volna) soha nem jutott volna eszembe.
Én ha minden jól megy 3 feleség jövendőbeli anyósa leszek, és bizony mindig tanul az ember. :D ha jót nem, akkor rosszat.

tom sawyer 2012.10.04. 15:11:26

Nem tudom, hogy jó ötlet lehet e bárki részéről is ilyen módon a szoknyája mellett tartani a gyermekeit.
A baj, hogy nem fejezted be, illetve lehet nincs is befejezése a sztorinak?
Hol a happy end? Gondolom valahogy azért csak kiderült, hogy elhallgata a "titkos" összetevőket az ételekből vagy nem?

No mindegy, megyek kerítést festeni, mert Polly néni már ideges... :D

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.04. 15:26:40

@tom sawyer: Nem tudom ki Polly néni, de ne stresszeljen, mert árt a szépségének.
Van is, meg nincs is befelezése, de annak nincs jelentősége-szerintem, sokkal inkább lényeges a módszer kifinomultsága, és kegyetlensége.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.04. 15:37:21

@tom sawyer: mág valami, csakis azért került ide ez a történet, mert konyhai. A házasságok nehéz pillanatai nem hiszem, hogy ide valók, csak ha receptek is szerepelnek benne. Valamint sose hittem volna, hogy receptekkel házasságokat lehet örök életre megbélyegezni.

aklubisz 2012.10.05. 20:54:25

szerintem nagyon erdekes es elgondolkodtato volt a tortenet. :)

no mail, no problem 2012.10.08. 20:02:57

@sajtosbrokkoli: hova keveredtem, mindjárt nicket váltok és én leszek az injuin joe. (re: polly néni)

vissza a pitéhez a pogi ürügyén. a múltkori liszt-túltengéses almáspite után 22 deka liszt maradt az egy kilóból. (30 deka többletet vett fel a pite.) most óvatos voltam a tej adagolásával, mert ahogy ott is írtam, maga a liszt lehet erre a magyarázat. a 235 g liszt kb 1 deci tejet vett fel, amikor úgy látszott, hogy ha teszek hozzá, folyni fog. már így sem tudtam eszközzel nyújtani, mert lisztesen is felragadt és szakadt, jórészt kézzel szaggattam és formáztam. és 12 percnél még simán fehér volt a pogi, 15-17 percet sütöttem mire színt kapott a teteje.

no mail, no problem 2012.10.08. 20:21:50

@sajtosbrokkoli: egyébként nem vagyok pszichológus, és lehet, h nagyon tévedek, de ez nem borstörés, vagy bosszantás. az általad leírtakból én rozált kezelésre szoruló lelkibetegnek látom, aki nem tudta/tudja feldolgozni, h a gaz teréz (de jó, h nem ő kapta az ella nevet) elrabolta tőle az ő hőn szeretett tivadarját és mindenre képes, h visszaszerezze. ez az én anyukámnak se volt könnyű, aki ha nehezen is, de megoldotta. vagy elfojtotta. nem tudom, de ez már rég mindegy is.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.08. 23:03:09

@no mail, no problem: Te férfi vagy? :DDD (AZ új nick ötletedből, meg az anyukádból jöttem rá, tekintettel arra, hogy az araszunk egyforma, gondoltam a nemünk is.)
De abból is rájöhettem volna, hogy izélsz itt velem a híg liszteddel már egy hete, adjak rendes lisztet? :D
Igen, nekem is ragadt, nem kicsit, nagyon a tészta, ez látszik is a képen is, a jobb oldalo pogácsát figyeld, hogy a felső, alsó lisztréteg között, szinmte kibuggyan a tészta, annyira híg.
És most önkritikus idézettel jönnék, egy klasszikus filmből: "...akkor higgyél nőnek, ha ló legel a sírján..."
Nem ugyanazon az órán néztem a sütés elejét és a végét, most leellenőriztem, 2 perc különbség van közötte. De akkor is 14 perc a sütés.
Lehet, hogy egyeztetnünk kelle az óráinkat, a mérlegeinket, és a hőmérsékleteinket a sütőben. :D
Legalább jó volt? Paprikalekvár volt?

no mail, no problem 2012.10.09. 12:28:07

@sajtosbrokkoli: a nick nem jelent semmit, nikkek jönnek, nikkek mennek - nemigen kötödők hozzájuk. mindkét nemre direkten utaló nikkjeim is vannak, a következtetéseket az emberek felületességére (ritkábban figyelmességére) bízom.
most azzal kísérletezek, hogy nem a mindenhol elérhető liszteket használom, hanem mindenféle külföldi liszteket veszek több-kevesebb utánjárással és inkább drágábban, mint olcsóbban. van különbség, de ne kérdezd milyen irányba mutat. és állítom, h amit most használtam el, kevesebb nedvességet vesz fel és másképp viselkedik egy kicsit. vagy nedvesebb volt a tej a megszokottnál. vagy a telihold a piténél.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.09. 18:29:21

@no mail, no problem: Egyébként injun joe is egy i-vel többet vett fel nálad, bár őt se tudom kicsoda. Lehet, hogy valójában te vagy polly néni, és tom sawyer nem is az unokaöcséd, hanem a feleséged.
Teljesen összezavartok ,mert szerintem tom sawyer sem nő,mint ahogy az avatarján látszik, de ez is csak megérzés, (nálad is volt egy sanda gyanum, de aztán amilyen lekes voltál a sütéssel, inkább nőnek gondoltalak.
Hol veszed a liszteket? Neten rendelsz, vagy a kuli boltban?

no mail, no problem 2012.10.10. 17:32:38

@sajtosbrokkoli: egyelőre kuliboltban. még keveset használtam, jobbára tanulgatom, h milyenek. ehhez még meg kell sütnöm belőlük pár dolgot, amiben otthonosan mozgok. egyébként a pite tésztája pont ilyen volt, ezt tésztát használom némely torták alapjának, nem véletlen voltam annyira meglepődve. azért vagyok lelkes, mert a nagyisütik eddig kimaradtak az életemből, pedig roppant hálás műfaj. hazai pályán verni a nagyikat - igény lenne rá.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.10.11. 00:31:41

@no mail, no problem: sejtem, hogy a nagyikban merült fel az igény. Aztán hangot is adtak neki, de aztán nehogy túl könnyűlegyen, azt is kérték, használj legalább valami másféle lisztet.
Én a duplanullásat szoktam ott venni, meg alkalomadtán a kenyérhez valót. Amúgy pedig nincs jó lisztünk igazán állandó minőséggel a mi kis hazánkban. Értem a kaldvágyat.
süti beállítások módosítása