HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Kék sajtos zöld körte

2012.11.21. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Színes-szagos, édes és sós. Garantáltan bárki el tudja készíteni, mert sem kézügyesség, sem furcsa eszközök nem szükségesek hozzá. Ezt is karácsonyra gondoltam ki, és talán a legértékesebb az egészben a tálalás mikéntje, mert maga a sajt, illetve a rajta lévő magok változtathatóak.

sajtos körtefalat 003.jpg

A minap jeleztem itthon, úgy vagy 5 hét, és itt a karácsony, mire is mindenki hitetlenül naptárt követelt, hogy megbizonyosodjék a tévedésemről, aztán belátták, hogy nem tévedek. Soroltam is az karácsonyt jelző programokat. Jövő héten itt az adventi vásár az oviban, amit Háni például nem ért . Mármint minden évben elmondja a véleményét róla. Ha valaki nem tudná, ezek a vásárok óvodákban és iskolákban szoktak lenni, és úgy működik, hogy a gyermekek készítenek valamit az óvónénikkel (abból a pénzből amit beadtak év elején) és azt a szülő megvásárolja magának a vásáron. Majd vagy készít, vagy vásárol mindenféle dolgokat, amiket bevisz az oviba, és ezeket árulják a vásáron, amit (remélhetően) más szülők vesznek meg. Ezen felül szintén vásárol, vagy készít enni- és innivalókat, amikért a tornateremből büfévé avanzsált helyen újra fizet.

Háninak több gondja is van ezzel. A legelső, és legnagyobb talán, hogy ott kell lennie. Pedig nem sok teendője van ezzel, én szoktam rá felkészülni. Az ajándék tárgyak általában textiltárgyak, amiket én készítek, és soha nem marad el a sütés sem. Hamarosan megmutatom majd, hogy idén mik készültek, és hogyan. A gyermekek javaslatára idén ropifáklyákkal kell mennünk, de erre még alszunk majd. Szóval mindjárt itt a karácsony, annak ellenére, hogy nem esett még a hó, és nem volt igazán hideg.

A mai körtékkel számoljatok nyugodtan a karácsonyi ünnep alkalmával.Érdemes. Nagyon rendben van.

sajtos körtefalat 001.jpg

Hozzávalók:

kemény körte

pisztácia

gránátalma

natúr sajtkrém

kék sajt (pl.:Gorgonzola, Stilton, márványsajt)

citrom

A körtét vágjuk fel, és távolítsuk el a magházat, Szeleteljük fel, kb 3mm vastagra. Kissé citromos vízbe rakjuk be a szeleteket pár percre. Ettől nem fognak megbarnulni. Ízlés és sajtféle szerint keverjünk a sajtkrémbe raszeltr kék sajtot, alaposan keverjük össze. Én egy dobozhoz kb egy evőkanálnyi reszelt sajtot tettem. De ezt lehet növelni, vagy éppen ha erősebb a sajt csökkenteni. Az alaposan lecsöpögtetett, megszárogatott körtékre kis sajtkupacokat raktam, és megszórtam kissé pirított pisztáciával., és gránátalmával. Lehet aszalt áfonyát, vagy diót is szórni. Legyen színes, az fontos. A végén meglocsoltam még némi eperbor redukcióval, de ezt a  redukciót majd holnap körbejárom, és megmutatom.Tökéletesen előkészíthető vendégvárásra tökéletes.

Egy éve: teás karácsonyi üdvözlőlapok (idén is léteznek)

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony ételek gyümölcsös vendégváró ünnepelek édeseim hűtök zongorázok bulira

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr224917479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása