HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Bagolytrend: bagoly keksz

2012.11.26. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Megfejtettem a bagoly roppant népszerűségének titkát. Ennél egyszerűbben csak a csigát, meg a katicát lehet ábrázolni, de az túl gyermeteg. Az a tény, hogy keksz is készíthető belőle, sokat dob rajta mert különben nem nagyon érdeklődöm a baglyok iránt.

bagolykeksz 034.jpg

Leszámítva, hogy lakik egy bagoly a szomszédban. Nem sokkal azután, hogy ideköltöztünk, furcsa zajra lettem figyelmes, és először valamelyik szomszéd rossz számítógépes szokására gyanakodtam. Aztán hamar megvilágosodtam -persze nem időben-, hogy ez nem gépzaj, hanem egy bagoly, ami annyira ütemesen huhogott, hogy simán egy játék találatjelzőjének gondoltam. Hogy miket gondoltam a szomszédról, aki ezeket a zajokat adta, nem mondom meg, de a bagolyról sem gondoltam sokkal több jót, aztán megszoktam. Viszont eszembe jutott, hogy gyerekkoromban Papi hogyan barátkozott a madarakkal. Áprilisi, májusi reggeleken előfordult, hogy Papit légpuskával találtuk reggel a nappaliban a kanapén szenderegni. Ez annyit jelentett, hogy a terasz előtt lévő körtefánkra megpróbált egy veréb leparkolni, és vígan dalolászni, amit Papi nem vett jó néven, meg amúgy is laktak ott már sárgarigók, és szerette volna ha ezt a verebek is tiszteletben tartják, így kiment a teraszra, célzott és etetett. Ezt a kis rituálét így jelentette be: „megyek megetetem a verebeket” Ha visszatérvén azt mondta, hogy jóllaktak, akkor talált is, ha nem, akkor csak elijesztette őket. Ilyen nem sokszor fordult elő. Mármint az ijesztegetés.

Egyébiránt a héten kekszekben utazom majd, annak ellenére, hogy nem kimondottan a kedvenceim, de itt van ez a bagoly, ami ellenállhatatlan volt, aztán próbáltam formákat, és recepteket is. Hát ezért. Hogy használhassátok a tapasztalataimat. A kekszekről elöljáróban annyit, hogy nekem egyik sem ízlett igazán, viszont mindenki másnak igen, amit háni e-képpen összegzett: -Látod veled van a baj!

bagolykeksz 011.jpg

Hozzávalók:

90g vaj

100g cukor

1 tk vaníliakivonat

1 tojás

1kk mézeskalács fűszer

pici só

½ citrom héja

1 tk rum

225g liszt

25g keményítő

mandula, csokicsepp

bagolykeksz 024.jpg

A puha vajat a cukorral, és a vaníliával habosra keverjük. A tojást villával felverjük, és apránként a vajhoz adjuk. Majd a fűszert, a citrom héjat, és a rumot. Végül a keményítős lisztet. Itt cseréljük ki a habverőket a dagasztóspirálra, és azzal keverjük össze. Fóliába tekerve, vagy zacskóba téve 24 órára hideg helyre tesszük pihenni.

Másnap lisztezett deszkán kb 5 mm vastagra nyújtjuk, kiszúrjuk egy kerek formával, vagy pohárral, és megformázzuk a baglyokat. A szemekhez 2db 1 cm átmérőjű tésztagombócot formázunk, és egymás mellé tesszük úgy, hogy összeérjenek a közepükbe egy-egy csokicseppet nyomunk, és a a mandulát a szemek közé illesztjük. A lábaihoz villát nyomunk a tésztába. 190C-ra előmelegített sütőben világosra sütjük. Ez kb 10perc.

Egy éve: a nagysikerű illatos vendégváró koszorú, és van egy medvés keksz is bár inkább süti, sőt inkábbb mézeskalács

A hétvégén azt olvastam valahol, hogy a "megosztás szexi" ... na csak hogy tudjátok. 

3 komment

Címkék: gyerek édes karácsony ötletek más csokis vendégváró sütök ünnepelek zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr924925491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsofiv 2013.09.13. 00:01:35

Olyan helyen élek, ahol nem nagyon lehet kapni csokicsepphez hasonló hozzávalókat. Mivel helyettesíthetném?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.09.13. 08:00:04

@zsofiv: Csokicsepp nélkül is jó hely lehet, mert net viszont van! :) SZóval két ötletem van, az egyik, hogy magad készítesz cseppeket, olvasztott csokiból sütőpapírra, mert arrtól könnyen lejön, illetve apró aszalt gyümölccsel, pl. áfonya, ami kicsi is, sötét is, kerek is. Sőt harmadik ötlet pl M&M's drazsé, vagy ahhoz hasonló kerek édesség, ami nálatok fellelhető.
Jó szórakozást hozzá!

zsofiv 2013.09.13. 22:42:12

Köszönöm a sok ötletet, végül sikerült valami kis dekorcsokit találnom a baglyocskákhoz:) Nagyon szépek lettek!
süti beállítások módosítása