HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Büfé sokk

2013.03.01. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Ritkán akad olyan szituáció, amikor nem találom a szavakat. Általában tele van a fejem mindenféle, alkalomhoz illő szavakkal, jobb esetben gondolatokkal, és általában ki is mondom őket. A minap viszont fenn akadtam egy kérdésen, és félperces néma csend után válaszoltam csak. Akkor is csak nagyon halkan.

buffet jpeg.jpeg

Egy kedves barátommal a héten találkoztam a munkahelyén, és azt javasolta haladjunk le az épület büféjébe.

Nem én lennék, ha nem kérdeztem volna meg, hogy jó e a kávé. Azt válaszolta, nem olyan jó mint nálad, de jó. Mikor bementünk a büfé egységbe, szemügyre vettem a kávégépet, és úgy gondoltam, nem reménytelen. Reggel volt még, nem ittam otthon kávét, gondoltam egy tejeskávét megkockáztatok.

A hölgy a pult másik oldalán megkérdezte mit kérek, és én válaszoltam.

Ekkor, mint valami első osztályos varázslótanonc, a pult alól előhúzva odatett elém egy kétdecis fehér, vékony műanyagból készült hullámos oldalú poharat, ami tele volt. A tetején, kissé összeesett, megpunnyadt, kávé színezte barna tejhab volt, és megkérdezte:

-Az előbb itt hagyta valaki, mert végül nem kérte. Ez esetleg megfelelne? Még meleg.

BURAPIN-177483.jpg

Zsuzsával egymásra néztünk, és mindketten iszonyú kellemetlenül éreztük magunkat. Nem szóltunk. Aztán pedig azért volt csend, mert nem akartam a gondolataimat rászórni a hölgyre, aki kíméletlenül kivárta a válaszomat. Csak azt mondtam, hogy ne haragudjon, de nem, ez nem felel meg.

Igazán megdöbbentem. Azt is szerettem volna hozzátenni, hogy:- és már inkább kávét sem kérek, de azt éreztem, hogy most emberi nagyságomat fejlesztem azzal, ha ön megtartóztatok, és némán fizetek, aztán legfeljebb nem iszom meg. És hogy nagyon büszke leszek magamra, ha nem oktatok, ha nem tanítok, ha nem teszek helyre senkiben semmit.

Magam is megleptem, hogy erre képes voltam.

De ettől még próbálom megérteni, hogy hogy fordulhat ez elő. Nem a személyemről van szó, hogy hogy meri ezt velem bárki megtenni, hanem hogy hogyan fordulhat ilyen elő, úgy egyáltalán?

Nem magyaráznám tovább a bizonyítványomat, inkább kérlek magyarázzátok el, ha tudjátok a választ.

Olyan szomorú, és zaklatott, csalódott, meg felháborodott voltam együtt, és az a furcsa szégyenézret is ott volt amit nem magunk, hanem mások miatt érzünk néha.

Még valami. Ez egy budapesti kórház büféje, amiről beszélek.

Egy éve: csokoládés céklatorta

8 komment

Címkék: élménybeszámoló csacskamacska zongorázok

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr475110871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thermomix 2013.03.01. 07:24:56

Meli! Én már annyiszor mondtam neked, hogy ne magadból indulj ki. Sajnos, a legtöbb embernek ez nem tűnt volna fel, sőt, kértek volna rá egy kis kedvezményt. Legközelebb vigyél magaddal termoszt. Persze, az meg már milyen ;-)

Furos 2013.03.01. 08:07:29

Kicsit megragott, enyhen szottyatt vagdalthusos szenyo nem volt esetleg pult alol??:-)
Emlexem kiskoromban lehetett olyat kapni a restiben :-)
Azert fel a fejjel Melcsi! Tudod, hogy imadlak es nem vennem a lelkemre ha a kardodba dolnel egy ilyen malor miatt :-)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.01. 09:16:10

@Thermomix: Nem magamból, a normálisból indultam ki. De a kedvezmény ötlet remek. Nem is értem hogy nem jutott eszembe. :)

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.01. 09:20:21

@Furos: Tibor ! Restiben semmit nem veszünk, és senkit nem kostólgatunk. Ki tudja mit kap ott az ember!
Majd elmegyek hozzátok terápiás hétre, hogy feledni tudjam. Bár, ott sem egyszerű a jó kávé, de lagalább a környezet kárpótol.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.01. 09:21:08

@sajtosbrokkoli: Meg te! Főleg te. (ezt már későn tettem hozzá? )

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2013.03.02. 14:27:35

Kórház ... már rosszul kezdődik ...büfé ....lehet e ott egyáltalán kávét inni ?...műanyag pohár ...na ne !!!...ez már sok , abból akkor se lehet kávét inni ha történetesen valami jófélét csorgattak bele ... képtelenség , más lesz az íze ,...na de hát kórház lehet e ott egyáltalán valami jó?...talán egy jó erős fájdalom csillapító , vagy valami kábító injekció ami feledteti az egészet !

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.02. 20:51:25

@Az amatőr hagyományörző: Minden szavad igaz. Én is hősnek éreztem magam, már a próbálkozástól is, közvetlen barátaim őszinte csodálatát nyertem el, hogy egyáltalán bementem. Nagyra értékelték, ezt fejesemet a mélyvízbe. Sokat segített, hogy nem kórházi, hanem munkahelyi büfének láttam az adott pillanatban. Hajnal volt, frottírköpenyes pizsis betegek nemhogy a büfében, de még a folyosókon se voltak.
Amúgy volt már jó tapasztalatom kórházi büfében Kufsteinben, és pl. az Uzsoki utcában bár szar a kávé, az csak attól van, hogy Segafredo, amit én nem szeretek, de abból azért a lehetőséghez képesti legjobbat hozzák ki, csészében, bögrében, és a környezet is normális.
Na ez nem ott volt. OBSI, ha már így kérdezted :D
süti beállítások módosítása