HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkíni (3) cukkini (9) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Pecan diós barack torta

2012.09.10. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Konkrétan diós bejgli illat lengte be az egész lakást, amikor a tortaalap sült. Kissé bizarr az ilyesfajta flash szeptember első napjaiban, annak ellenére, hogy minden szeptember elsején bejelentem: kettőt alszunk, és itt a karácsony.

 

barackos pecan torta 008.jpg

Régóta ez volt az első illat amit igazán éreztem. Tudom az előző posztban is az illatokról elmélkedtem, de ebből két dolog következik, az egyik, hogy a kronológia nem mindig tükrözi a valóságot, illetve hogy végre, talán, kissé, és remélhetőleg csökken a pollenkoncentráció és, hogy most már legalább annyira kézben tartom az allergiámat, hogy visszatértem a normál adag gyógyszerre és orrsprayre amivel végre kezdek illatokat és ízeket érezni. Mély és intenzív élmények ezek. Egyébiránt, hogy rávilágítsak mennyire súlyos volt a helyzet elmondom, hogy a hét elején készítettem cole slowt. Szerda délután egy vasvillával lapátoltam befelé állva a konyhapultnál, amikor Aurél kijött a szobájából, és megkérdezte mi ez a szörnyű szag. Még csak nem is sejtettem miről beszél, amikor végre pontosan megfogalmazta mit érez viszont azonnal rájöttem. Én nem éreztem a szagát.

Ellenben a mai torta illata valóban mennyei, és nagyon cukormentes, meg reform. Bevallom nem is annyira reformisága vonzott, mint a külleme, persze annak reményében, hogy a recept alapján az íze sem tűnt rossznak. Nem tudtam egyben megkóstolni a kész tortát, mert ajándékba készült , de külön-külön nagyon finom volt. Majd kikérdezem az ünnepeltet is, és utólag update-elem a posztot.

barackos pecan torta 006.jpg

Hozzávalók:

60g pecan dió

60g zabpehely

70g liszt

80g tejleskiőrlésű tönkölyliszt

55g olvasztott vaj

100g méz

1/4 tk só

½ citrom héja

¼ rúd vanília belseje

Töltelékhez:

300g málna (ha fagyasztott, olvasszuk ki)

2 ek méz

2 ek citromfű+ díszíteni

3 ek bazsalikom +diszíteni

1 ek olvasztott vaj

3 őszibarack

barackos pecan torta 002.jpg

A diót és a zabpelyhet késes mixerben összedaráljuk, majd tálba rakjuk..Az összes további hozzávalót is a tálba rakjuk, és morzsás állagúra keverjük, akár kézzel, akár villával. Egy kivajazott tortaformába tömörítjük a tésztát, amit 180C-ra előmelegített sütőben 5-7 percig sütünk.

Közben fagyasztott, vagy friss málnát egy edényben a mézzel és az apróra vágott fűszerekkel tegyük oda főni, amikor a málna felforrt, kész is van, még melegen öntsük a tortaformába. A barackokat mossuk, a héjukat húzzuk le, és szeleteljük, majd rakjuk a málna rétegre. Olvasztott vajjal kenjük meg a tetejét, és tegyük be újra a sütőbe 25-30 percre.

Ha kész van hagyjuk kihűlni, és díszítsük levelekkel.

Egy éve: Tökéletesen omlós vajas keksz,  céklalepény grillezett sajttal, kapros mártogatóval

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös barack torták édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr984765367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása