HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Felhőkarcoló süti

2013.05.29. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Azért felhőkarcoló, mert Vince szerint addig lehet őket egymásra pakolni, míg akkora lesz, mint egy felhőkarcoló. Lóránt szerint pedig a jó dolgoknak az égig kellene érniük, és ez a süti nagyon jó. Amúgy pedig a kabáthoz kerestem gombot, a gyönyörű csipkebogyó lekvárt szerettem volna megmutatni valahol, ahol látszik, ahol szép, ahol elnyeri méltó helyét.

felhokarcolo1.jpg

Messze kezdődik a mai történet. Tavaly ősszel, amikor a fiúk először tették fel, a mikor lesz kutyánk kérdést, ezt elmeséltem Dettinek, és Péternek, akik felajánlották, hogy kutyát nem de kutyaélményt adnak, menjünk velük kutyasétáltató erdei túrára, nézzék meg a fiúk, mit szólnak hozzá. Így is tettünk, és meglepetten tapasztaltuk, hogy Péter hátizsákkal, és vödrökkel felszerelve érkezett a megbeszélt helyszínre. A hátizsákban az eb kellékei voltak, a vödrökre ötletem sem volt, de hamar kiderült, míg mi frizbiztünk a kutyával, Péter csipkebogyót szedett. Ebből készült az a csipkebogyólekvár ami a mai sütibe került, és aminek a színe semmihez sem hasonlítható. Fantasztikusan szép. Ilyen a szép ősz. Az ízéről csak annyit írtam Dettinek amikor felbontottam a lekvárt, hogy ez egy kisebb fajta csoda. Tényleg így éreztem- Az íze is az őszé. Érett, telt, gazdag, mindent magában hordoz, amiben addig része volt, a szél, a nap, a harmat, a napsütés, és a dér is hozzáadott valamit.

Ez a kis csodalekvár volt a gomb, a kabát pedig azért különleges, mert még soha nem próbáltam pudingporral gyúrt tésztát sütni. Ötletem sem volt, hogy mi lesz majd benne a jó, de a kíváncsiság nagy úr. Mint ahogy azt sejthettem, értelmetlen volt a pudingpor használata, ugyanannyi keményítő, és egy rúd vanília tisztább ízt adott volna. A receptet változatlanul hagyom, és pudingport * írok, de aki kerülné a mű vanília ízt, vagy érzi a különbséget , az cserélje ugyanannyi keményítőre, és egy rúd vanília kikapart magjára.

felhokarcolo.jpg

Hozzávalók:

160g vaj

160g cukor

40 g vaníliás pudingpor (nem instant, klasszik főzős)*

70ml tej

240g liszt

2 tk sütőpor

lekvár

A puha vajat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tejet, és tovább keverjük, mindaddig, amíg az újra habos nem lesz. A lisztet, a puding és a sütőport összekeverjük, és a vajhoz adjuk. Én ennél a résznél a kézi mixer habverőit lecseréltem a dagasztó spirálokra.

Ha összeállt a tészta, egy fóliában két órára tegyük a hűtőbe pihenni.

Ha kipihente magát, kb, cseresznye nagyságú (Germersdorfi) golyókat formáljunk, melyek közepébe nyomjunk mélyedést, ebbe töltsük a lekvárt. 180C-ra előmelegített sütőben kb 10-13 perc alatt süssük meg. Ha nem sül elég ideig a tészta puha marad, ha ilyen barnára sül, finom ropogós inkább keksz szerű lesz. Lórival inkább így szeretjük.

Ha ropogósra sütitek, hosszan eltartható egy zárt üvegben, vagy dobozban. (De ahhoz el is kell dugni ám!)

Egy éve: Macskanyelv, Tejes zöldborsóleves 

Két éve: Rebarbarás cseresznyés crostata, Tárkonyos rakott zöldség  

9 komment

Címkék: vendégváró aprósütemény aprók édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr125331394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyauuuuu 2013.05.29. 19:30:23

20 ml a tej? Az úgy kb. egy evőkanálnyi, nem lesz kevés ennyi száraz hozzávalóhoz?

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.29. 22:55:38

@nyauuuuu: Milyen igazad van. Kimentem éjnek éjszakáján most, és lemértem, 70ml. Aztán visszaslattyogtam a gépemhez, de közben eszembe jutott megnézni a jegyzetemet is, valóban 70-et írtam, de 20-nak is olvasható. :)
Egyébként 4 evőkanálnyi.

Bocsánat, és köszönöm a kételkedést. Javítom

nyauuuuu 2013.05.29. 23:01:22

@sajtosbrokkoli: Wow! Én köszönöm! Kinéztem a receptet, hogy hétvégén megsütöm, csak valahogy szöget ütött a fejembe a mennyiség. Nagyon kedves tőled, hogy még éjszaka is töröd magad az egyszeri blogolvasóért.:) Köszönöm! Hétvégén megsütöm, nekem gyönyörszép szederlekvárom van, szerintem azzal is működni fog :).

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.29. 23:18:19

@nyauuuuu: Egyszeri? Ekkorát hibáztam volna?

Viccet félretéve nem szeretem ha ennyire elbénázok valamit, és akkor utánajárok, hol tévedtem.
Szederrel is szép lesz, de azzal is számolj, hogy csak édes íze lesz, ami nem biztos, hogy kívánatos. A csipkebogyóval meg ugye savanykás is volt egyszerre.
Bár lehet, hogy a te szedred savanyú is.

nyauuuuu 2013.05.29. 23:21:25

@sajtosbrokkoli: Egyszeri, mint a szegény ember :). Szeretem a blogodat, máskor is olvastalak már, bár tény, hogy nem vagyok rendszeres olvasód, csak olyan be-benézegetős.
A szedrem savanykás. Nálunk termett feketeszederből, kevés cukorral készült lekvár, gyönyörű lilás-bordó színnel, nyárillattal.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.05.29. 23:43:40

@nyauuuuu: Tökéletes lesz!

Milyen szépek lehetnének együtt a lilás-bordó, meg ez a narancsos egy tálon.

rezsoatya (törölt) 2013.05.30. 08:09:03

@sajtosbrokkoli: photoshoppal lehet ezen segiteni... :D

nyauuuuu 2013.06.04. 22:19:17

Jaj, el is felejtettem mondani: szombaton megsütöttem, illetve csak fél adagot belőle, óvatos duhaj vagyok :). Este fél hétre sült ki, kilenckor már egy darab sem volt belőle, a lányom azóta is mondogatja, hogy nagyon finom volt, és mikor csinálok megint ilyet. Szóval szederlekvárral is nagyon bejövős :).
Köszönöm a receptet, felvettük a repertoárba.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.06.05. 12:42:05

@nyauuuuu: ennek da igazán örülök, kösz, hogy vissza jeleztél. Süssétek sokszor. :)
süti beállítások módosítása